• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Linda8110
    Anonym (orolig) skrev 2015-10-13 18:09:35 följande:

Dw är 4 veckor innan ja ska dit nu å sen efter de 3 veckor mellan varje besök tills början av december då 2 veckor mellan varje . Dw verkar va olika från olika landsting :/ och ja är I vecka 26 idag

Det är nog inte bara olika från landsting till landsting utan också mellan olika MVC'er. Sen kanske olika från person till person beroende på hur problematiken ser ut eller hur man mår. Jag längtar till vårt UL i v.32, men det är en evighet dit...
  • Anonym (orolig)

Här görs bara 1 ultraljud om inget ät fel då görs flera.

• Linda8110
    Anonym (orolig) skrev 2015-10-13 19:05:28 följande:

Här görs bara 1 ultraljud om inget ät fel då görs flera.

Vi får 4st eftersom det är en IVF graviditet. Sen har jag gjort många fler eftersom jag haft komplikationer.
  • minneli

Idag var jag hos bm, allt såg bra ut. Ökat ska tillbaka dit 1 november igen. Är i v22 nu och har gått upp 6 kg.

• Penguinlover

Jag var hos BM i fredags och fick lyssna på hjärtslag och fick mitt moderskapsintyg som jag skickat in till försäkringskassan. Vi har bokat in tider ända fram till BF nu. Det är långt mellan besöken ett tag till men det tycker jag bara är skönt efter att jag mår bra och det är omständigt att behöva vara borta från jobbet.

Jag försöker att bestämma hur länge jag ska jobba. Tyvärr så är det ju omöjligt att veta redan nu hur jag kommer att må mot slutet. Jag har ett kontorsjobb och jag tror inte att de kommande månaderna kommer att vara speciellt stressiga då jag har uppgifter som avslutas och jag tar inte på mig nya saker utan fokus kommer att vara på att avsluta, rapportera och lämna över. Min plan är att gå hem två veckor innan BF. Låter det vettigt?

• Penguinlover

Förresten så var jag med om en märklig situation idag som fick mig att känna mig obekväm. Jag stod och pratade med en kollega som mycket väl vet om min graviditet. Under hela samtalet stirrade hon ned på min mage. Hon lyfte då och då blicken och såg mig i ögonen men den återvände hela tiden till magen. Samtalet varade flera minuter och efter ett tag kändes det riktigt konstigt och jag började undra om något var fel. Är det vanligt att folk beter sig så? Borde jag ha sagt något om det? Jag drog lite nervöst i tröjan och jag tycker att hon borde ha lagt märke till att jag kände mig obekväm.

• Marie14

Jag tar föräldrapenning två veckor innan och två veckors semester innan. Hade sparade dagar att ta ut så det passade bra!

• Anonym (Ja då)
    Penguinlover skrev 2015-10-13 21:14:39 följande:

Förresten så var jag med om en märklig situation idag som fick mig att känna mig obekväm. Jag stod och pratade med en kollega som mycket väl vet om min graviditet. Under hela samtalet stirrade hon ned på min mage. Hon lyfte då och då blicken och såg mig i ögonen men den återvände hela tiden till magen. Samtalet varade flera minuter och efter ett tag kändes det riktigt konstigt och jag började undra om något var fel. Är det vanligt att folk beter sig så? Borde jag ha sagt något om det? Jag drog lite nervöst i tröjan och jag tycker att hon borde ha lagt märke till att jag kände mig obekväm.

Det händer hela tiden. Men hellre det än de som tror att det är fritt fram att kommentera , ta på magen, fråga om vikten , mm
  • Erna90
    Penguinlover skrev 2015-10-13 21:14:39 följande:

Tycker med att folk har en tendens att kika ner på magen under samtal eller om man bara möts i korridoren. Så länge folk håller tassarna borta från magen känns det ok ändå. Fått en klapp hittills av en jag inte är speciellt nära, va på träningen så man har ju bara pratat lite ibland..

Tänkte höra vad ni tänker om overall till de små? När har ni bf? Funderar på en fleece overall men är osäker på storlek, 56? Har bf 9e februari
  • Anonym (orolig)

Ja har köpt en overall I storlek 56 å har bf i januari.

Svar på tråden BF februari 2016