• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Marie14
    Erna90 skrev 2015-10-14 11:11:18 följande:
    Tycker med att folk har en tendens att kika ner på magen under samtal eller om man bara möts i korridoren. Så länge folk håller tassarna borta från magen känns det ok ändå. Fått en klapp hittills av en jag inte är speciellt nära, va på träningen så man har ju bara pratat lite ibland..

Tänkte höra vad ni tänker om overall till de små? När har ni bf? Funderar på en fleece overall men är osäker på storlek, 56? Har bf 9e februari
    JAg har bf 8 februari.
    Jag har tänkt köpa en nalledräkt typ, som finns på HM. Är nog varm och gosig:)
  • Erna90
    Marie14 skrev 2015-10-14 15:11:40 följande:

JAg har bf 8 februari.

Jag har tänkt köpa en nalledräkt typ, som finns på HM. Är nog varm och gosig:)

Har också funderat på en sån. Himla mysiga. Vad tänker du satsa på för storlek? Jag velar om det räcker med 50 eller om man ska ta 56..
  • minneli

Idag fick jag svar på min graviditetspenningsansökan, blev beviljad heltid! Så den 18 dec jobbar jag sista dagen. Två månader kvar alltså. (Jobbar som förskollärare till barn som är 1-2 år)

• Linda8110
    minneli skrev 2015-10-14 19:57:41 följande:

Idag fick jag svar på min graviditetspenningsansökan, blev beviljad heltid! Så den 18 dec jobbar jag sista dagen. Två månader kvar alltså. (Jobbar som förskollärare till barn som är 1-2 år)

Jag ska skicka in min också! Måste boka in tid med chefen så vi kan fylla i tillsammans. Tips på något speciellt som du lyfte? Jobbar ju också med samma ålder som du.
  • Linda8110

PS. Hur lång tid tog det innan du fick svar?
  • Penguinlover
    Erna90 skrev 2015-10-14 11:11:18 följande:

Tycker med att folk har en tendens att kika ner på magen under samtal eller om man bara möts i korridoren. Så länge folk håller tassarna borta från magen känns det ok ändå. Fått en klapp hittills av en jag inte är speciellt nära, va på träningen så man har ju bara pratat lite ibland..

Tänkte höra vad ni tänker om overall till de små? När har ni bf? Funderar på en fleece overall men är osäker på storlek, 56? Har bf 9e februari

Ja det är ok att titta lite tycker jag, men verkligen inte att tokstirra! Jag har hört det med att folk spontant får för sig att känna på magen men har som tur är inte upplevt det själv. Jag vet inte hur jag skulle reagera på det riktigt. Jag skulle verkligen inte uppskatta det i alla fall. Troligtvis skulle jag instinktivt rygga tillbaka då det är viktigt för mig att folk respekterar min personliga sfär.
  • Penguinlover

Jag har fått mitt moderskapsintyg registrerat av försäkringskassan nu. Någon som vet hur jag anmäler min inkomst? Gör barnets pappa på samma sätt?

• idm

Men vad roligt! :) Jag har precis skrivit klart min ansökan, blev 6 sidor, haha. Jag jobbar även jag som förskollärare i en grupp med 1-3 åringar. Jag hoppas innerligt på att jag får min ansökan beviljad :)

När har du bf?:)
  • Linda8110
    idm skrev 2015-10-14 20:55:43 följande:
    Men vad roligt! :) Jag har precis skrivit klart min ansökan, blev 6 sidor, haha. Jag jobbar även jag som förskollärare i en grupp med 1-3 åringar. Jag hoppas innerligt på att jag får min ansökan beviljad :)

När har du bf?:)
    OJ vad skrev du på hela 6 sidor?!?! Behöver inspiration haha!
  • minneli
    Linda8110 skrev 2015-10-14 20:32:54 följande:
    Jag ska skicka in min också! Måste boka in tid med chefen så vi kan fylla i tillsammans. Tips på något speciellt som du lyfte? Jobbar ju också med samma ålder som du.
    Jag använde ungefär samma arbetsbeskrivning som till min yngsta dotter (hade den sparad på datorn). Jag beskrev en vanlig dag med betoning på det som kan vara svårt när man är gravid. Skrev (lyft) på alla ställen i texten där det just var det för att betona det tex. Sen är det ju en ruta om MA. Jobbar ensam och det gör man ju ganska ofta. Den frågan finns på chefens blankett oxå!
    Glöm inte att fylla i gravidkrämpor och ev sjukdomar du redan har i den rutan.
    Jag tror inte man ska skriva för mkt på arbetsbeskrivningen men kort, enkelt och övertydligt.

Bara att fråga på om du undrar ngt mer:) det här var min tredje ansökan :) men det här gången såg den lite annorlunda ut faktiskt.

Lycka till!
Svar på tråden BF februari 2016