Inlägg från: lillterror |Visa alla inlägg
  • lillterror

BF februari 2016

Lysmasken skrev 2016-03-02 10:12:32 följande:

Det är aldrig kul att gå över så många dagar

Har själv varit där. Ville tyvärr inte träffa folk för varje dag som gick. Grät gjorde jag oxå.

Men snart har du din prinsessa/prins. Så får du snusa på bebis.

Själva väntar vi på läkaren & så får vi ok så åker vi hem efter lunch. Brösten har börjat att spränga nu.

Nej nu får det vara nog känner jag =) och det där med att inte vilja träffa folk har jag känt i en vecka nu, värst är alla som konstant hör av sig och frågar om inte bebis kommit än :)

Åh härligt att få åka hem och landa i vardagen igen med den nya lilla familjemedlemmen! Nåt såpass mysigt!
  • lillterror
    LMG skrev 2016-03-02 10:41:28 följande:

Jag är bara på bf+3 och håller på kryper ur skinnet här hemma.. Och det ger mig panik att veta att jag kan få gå ända till bf+18 :(

när blir du igångsatt?

Haha man får den känslan redan dag ett! Jag var helt inställd på att gå över, men inte såhär länge =/ blir igångsatt på +16, så har en tid på fredag 09:00! Varför får du vänta så länge? Tycker 16 dagar är en halv evighet, man börjar utveckla en liten oro för bäbis såhär i slutet med känner jag..

Är det din första? Håller tummarna för att du slipper gå såhär länge! =)
  • lillterror
    LMG skrev 2016-03-02 11:48:20 följande:

Och jag var helt inställd på att föda två veckor för tidigt då typ alla i min släkt fött då..

Här i min kommun så sätter dom igång i vecka 43 om allt är som det ska med bebis och mamma, sjukt segt. Ja det är första barnet :)

Haha men fy, då måste det kännas som att du passerat ditt datum för länge sen! När har barnen behagat komma till världen på pappas sida då? Antagligen där det spökar ska du se ;)
  • lillterror
    LMG skrev 2016-03-02 13:26:30 följande:

Svärmor har gått över 3 dagar med båda barnen. Alltså samma dag som jag är på nu :) resten av hans släkt vet jag faktiskt inte då dom inte bor i Sverige så pratar inte så mycket med dom

Men får väl hoppas på att hon brås på sin pappa så värkarna drar igång idag

Hoppas och håller tummarna för oss båda två att det sätter igång när som helst =) nu är det hög tid för resten av februaribebisarna att ploppa ut tycker jag =D
  • lillterror
    Anonym (Småland) skrev 2016-03-02 23:12:09 följande:

Hur går det för dig, lillterror?

Nu har jag landat lite så jag tillräckligt med ro för att skriva ner lite om min förlossning.

Vilken underbar berättelse! Riktigt ryser när jag läser om det! Var detta din första? Det verkar som att många har positiva erfarenheter av igångsättning ändå, men kommer inte ifrån känslan att det skrämmer mig. Känner mig lite lurad också, har ju sett fram emot att gå runt här hemma med värkar och ta tiden och fundera på om det är dags att åka in och ringa sambon och stressa på honom ;) har även ställt mig in på att föda utan smärtstillande men användningen av smärtstillande är högre hos igångsättningar och det är inte alls konstigt egentligen. Har denna dagen på mig att hitta mitt lugn igen, se fördelarna med igångsättning (så som att den är väldigt kontrollerad, man ser förloppet från början till slut osv), förstå att jag får ta dagen som den kommer, och framförallt- imorgon 09:00 börjar börjar vi jobba för att få vår älskade, efterlängtade lilla bäbis till världen! Det är ju värt allt man gått igenom (flera gånger om) dessa tio månader! För japp, jag har nu officiellt varit gravid i tio månader med mina +15 dagar idag! Haha!

Hoppas bara dom har tid att ta emot mig direkt på morgonen, bm förvarnade att om det är fullt så får jag åka hem och komma tillbaka på eftermiddagen igen =)

Men grattis än en gång, låter som att du fick en helt fantastisk upplevelse! Hur har det gått med din foglossning nu i efterhand? Jag har ju haft det sen v18, sjukskriven med kryckor sen v20 och hoppas att det ska bli bra redan inom en v eller två efter förlossningen =)
  • lillterror
    maliinnnn1990 skrev 2016-03-03 11:17:11 följande:

Bf+4 idag i nu börjar jag bli jätte orolig att jag måste trycka ut en 5 kg unge för varje dag jag gå över tiden.

Haha den oron har jag också nu på bf +15 ;) har din bm kommenterat eller gissat något om bebisens storlek? =)
    hannis12345 skrev 2016-03-03 07:47:22 följande:

Bf+3 idag! Sååååå rastlös....

Den där rastlösheten känner jag igen alltför väl. Har du några känningar eller så än som ger dig lite hopp om att förlossning kan vara på g?
  • lillterror

Tack för lyckönskningar fina ni! Nu bär det alldeles strax av till Näl för kontroll och bedömning av vilken igångsättning som passar mig bäst!

Här håller vi tummarna för att dom för det första har tid och möjlighet att ta emot oss direkt vi kommer in (aktivt födande går givetvis före så är det fullt får vi komma in senare). Sen hoppas vi innerligt att min kropp är hyfsat redo och bara behöver en push i rätt riktning. Så kanske man kan få komma hem med bebis redan på söndag.

Nu får vi åka, här ska födas barn! =D

PS, bf +16 är väl ändå lite häftigt att ha "klarat" sig till ;)

• lillterror

Uppdatering! Var öppen nästan två cm, mjuk nästan obefintlig tapp och helt enkelt mogen. Hade för lite fostervatten så det var viktigt att få igång mig idag. fanns ett rum kvar på förlossningen så vi fick det på en gång!

Det verkar som att jag får ballongen först, sen tar dom vattnet och ev värkstimulerande dropp på det. Blev förvarnad om att det kan ta upp emot tre dygn, speciellt mtp att jag är förstföderska. phu! Men vad är väl tre dygn jämfört med tio månader graviditet?

Zespriem- får du ingen tid för ev igångsättning med värkstimulerande snart då?

• lillterror

Uppdatering!

Blev inlagd för igångsättning igår, började med ballong som släppte fyra timmar senare. Då tog bm vattnet, men eftersom jag hade så dåligt med vatten var det inget som direkt rann ut eller märktes. Fick värkstimulerande dropp. värkarna satte igång, fick EDA och struntade i lustgasen som bara gjorde mig illamående. Tyvärr så reagerade både jag och bäbis dåligt på droppet, jag fick för många värkar och bäbis dippade i hjärtslag. sänkte droppet och fick ligga på sida i sängen för att bäbis skulle trivas bättre. Det visade sig i morse att värkarna inte var effektiva trots smärtan. Jag öppnade mig en cm i timmen men bäbis sjönk aldrig ner. Fick feber och bäbis fick ökad puls så vi tog blodprov en gång i timmen inatt på bäbis huvud, medan jag fick antibiotika och Alvedon. Sen fick bäbis en megadipp igen vilket gjorde oss alla oroliga. Så det blev tid för ks då läkarteamet inte var nöjda med förloppet dygnet som varit.

Så på bf +17 plockar dom ut vår älskade Elicia ur min mage, 3556g och 49 cm lång <3

• lillterror
    LMG skrev 2016-03-06 00:05:01 följande:

Här gick det undan. 22.01 kom våran lilla tjej till världen :) hann inte ens med lustgas först jag fick krystvärkar

Grattis <3 lustgasen är vidrig så du missade inget ;) hur fantastiskt känns det att äntligen få ha sin flicka på bröstet?
Svar på tråden BF februari 2016