• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Mamma till två gullegrisar
    lillterror skrev 2016-02-04 09:47:39 följande:

Pga minskade och ändrade fosterrörelser har jag fått tid för kontroll på förlossningen. det är säkert ingenting, kanske bara en trött bäbis men hellre kolla en gång för mycket än för lite! Någon annan som gjort kontroll för det och vet vad dom gör där inne? Ctg antar jag?

Hoppas inte det är nått. Antagligen ul där dom kollar bebis, mängden fostervatten och flödet i navelsträngen.

Min bebis är fram och tillbaka med rörelser. Ena dagen är det full rulle och andra lugnt o sansat. Pratade med bm och enligt henne är de ok så länge man känner bebis minst 10 ggr om dagen. Men igår och idag har han varit lugn. Kommer ringa o rådfråga om han inte kommer igång nu framåt eftermiddagen.

Lycka till. Säkert bara en trött bebis som du säger..
    LMG skrev 2016-02-04 12:35:21 följande:

Här släppte en ganska stor del av slemproppen nyss. Men det kan väl ändå ta ett tag innan nått händer när den börjat släppa?

Kul :)

Ja, tror det. Du har ju ändå lite kvar men man vet aldrig :))
  • lillterror
    Mamma till två gullegrisar skrev 2016-02-04 12:36:08 följande:

Hoppas inte det är nått. Antagligen ul där dom kollar bebis, mängden fostervatten och flödet i navelsträngen.

Min bebis är fram och tillbaka med rörelser. Ena dagen är det full rulle och andra lugnt o sansat. Pratade med bm och enligt henne är de ok så länge man känner bebis minst 10 ggr om dagen. Men igår och idag har han varit lugn. Kommer ringa o rådfråga om han inte kommer igång nu framåt eftermiddagen.

Lycka till. Säkert bara en trött bebis som du säger..

Jag har en väldigt lugn bäbis som inte gjort mycket väsen av sig alls, men igår och idag så har rörelserna haft annan karaktär? Lite färre och mer slött skulle jag vilja beskriva det som, ungefär som när man är riktigt seg på morgonen och ligger och drar sig.. dom ökade lite däremot 1,5 timme innan tiden för kontroll så jag och bm kom överens om att avvakta lite till =) så får jag höra av mig fram mot eftermiddagen om jag fortfarande är orolig.
  • LMG
    Mamma till två gullegrisar skrev 2016-02-04 12:38:05 följande:
    Kul :)

Ja, tror det. Du har ju ändå lite kvar men man vet aldrig :))
    Ja jag har ju 24 dagar kvar. Men hon får jätte gärna komma nu ändå :)
    lillterror skrev 2016-02-04 13:26:02 följande:

Jag har en väldigt lugn bäbis som inte gjort mycket väsen av sig alls, men igår och idag så har rörelserna haft annan karaktär? Lite färre och mer slött skulle jag vilja beskriva det som, ungefär som när man är riktigt seg på morgonen och ligger och drar sig.. dom ökade lite däremot 1,5 timme innan tiden för kontroll så jag och bm kom överens om att avvakta lite till =) så får jag höra av mig fram mot eftermiddagen om jag fortfarande är orolig.

Va bra..

Vår har också varit lugn från och till.. men tycker jag också att det varit slöare, liksom segare och mer slöa rörelser. Men han har alltid varit sådär fram o tillbaka. Antingen lugn eller mer vild ;)
    LMG skrev 2016-02-04 14:07:39 följande:

Ja jag har ju 24 dagar kvar. Men hon får jätte gärna komma nu ändå :)

Då är du i slutet av månaden du med? Jag har bf 25 februari :)
  • LMG
    Mamma till två gullegrisar skrev 2016-02-04 14:17:57 följande:
    Då är du i slutet av månaden du med? Jag har bf 25 februari :)
    Ja 28/2 har jag datum enligt RUL. Men enligt 3 tidiga vaginala ultraljud har jag bf 25/2 och enligt sista mens 26/2 så vi får se när hon vill titta ut :) har ett fruktansvärt tryck neråt just nu och lite smått molande värk i magen
  • Erna90

Inte skrivit på länge nu men den 24:e januari bestämde sig vår lille kille att det var dags att komma ut ur mammas mage, vecka 37+4. Var inte alls inställd på att få tidigt så hade en del småpyssel kvar jag skulle fixa sista tiden innan bf tänkte jag! Tex var inte bb väskan packad, men mycket va fram plockat och hade en lista på vad som skulle vara med i packningen iaf. Och tur va det för allt gick så fort så slutade med att jag inte orkade slänga ihop väskan utan sambon fick fixa det! Fick första värken 22.45 och lite efter 24.00 fick vi åka de 3 milen till BB för jag hade så ont att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Vattnet gick i bilen så kom in på BB genomblöt! Vid första undersökningen var jag 10 cm öppen och inskrivningen står skedde kl 01.20 och lilleman är född 01.56. Hade inte alls räknat med att allt skulle gå så snabbt, trodde väl att man skulle dras med värkar några timmar till. Så aningen chockartat blev det. Men världens finaste kille kom till oss

• lillterror
    Mamma till två gullegrisar skrev 2016-02-04 14:16:43 följande:

Va bra..

Vår har också varit lugn från och till.. men tycker jag också att det varit slöare, liksom segare och mer slöa rörelser. Men han har alltid varit sådär fram o tillbaka. Antingen lugn eller mer vild ;)

Låter som att våra småttingar är rätt lika då ;) fick igång ett ordentligt bökande för en stund sen så nu känns det genast mycket bättre =) läst att en del lugnar sig tiden före förlossningen? Men som sagt- anser att det är bättre att ringa in en gång för mycket. Blev iaf ännu mer fart på sambon nu som ska installera babyskyddet imorgon, så det är på plats om det skulle vara något på gång, naturligt eller akut..
    lillterror skrev 2016-02-04 14:43:54 följande:

Låter som att våra småttingar är rätt lika då ;) fick igång ett ordentligt bökande för en stund sen så nu känns det genast mycket bättre =) läst att en del lugnar sig tiden före förlossningen? Men som sagt- anser att det är bättre att ringa in en gång för mycket. Blev iaf ännu mer fart på sambon nu som ska installera babyskyddet imorgon, så det är på plats om det skulle vara något på gång, naturligt eller akut..

Ja:)

Fick du buffé på bebis då? Jag känner liksom ett tryck i magen och att han rör sig. Men oftast så får jag buffa lite, klappa magen o s v. .

Men ibland kommer det någon spark då och då :)
Svar på tråden BF februari 2016