• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Mamma till två gullegrisar
    Erna90 skrev 2016-02-04 14:37:26 följande:

Inte skrivit på länge nu men den 24:e januari bestämde sig vår lille kille att det var dags att komma ut ur mammas mage, vecka 37+4. Var inte alls inställd på att få tidigt så hade en del småpyssel kvar jag skulle fixa sista tiden innan bf tänkte jag! Tex var inte bb väskan packad, men mycket va fram plockat och hade en lista på vad som skulle vara med i packningen iaf. Och tur va det för allt gick så fort så slutade med att jag inte orkade slänga ihop väskan utan sambon fick fixa det! Fick första värken 22.45 och lite efter 24.00 fick vi åka de 3 milen till BB för jag hade så ont att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Vattnet gick i bilen så kom in på BB genomblöt! Vid första undersökningen var jag 10 cm öppen och inskrivningen står skedde kl 01.20 och lilleman är född 01.56. Hade inte alls räknat med att allt skulle gå så snabbt, trodde väl att man skulle dras med värkar några timmar till. Så aningen chockartat blev det. Men världens finaste kille kom till oss

Grattis till pojken som hade bråttom ut till er :))
  • lillterror

MalinTherese 12/2

Cupcakedream 13/2

Lillterror 17/2

Småland 17/2

Minneli 22/2

GameOfLife 23/2

Ondar 23/2

Mamma till två gullegrisar 25/2

Lysmasken 26/2

LMG 28/2

• lillterror
    Mamma till två gullegrisar skrev 2016-02-04 21:32:40 följande:

Men va gullig :) hur gammal är han?

Han har precis fyllt sex år. Vi har honom varannan vecka och varje söndag när han kommer vill han veta hur stor bäbisen är =) och förklaringen till att det sparkas i magen är enkel i hans värld "klart den sparkar, bäbisen vill ju ut nu!". Barn är väl för härliga ;)
  • jesspett

Så inatt, kvart över ett föddes vår lille kille, 23 timmar efter vattenavgången! Allt gick väldigt bra och jämfört med förra gången så gick det väldigt snabbt och smidigt! Vi åkte in vid 19 och blev inlagda först vid 21 eftersom värkarbetet stannade av när jag satte mig vid ctg-maskinen. Vi fick gå runt lite på sjukhuset för att det skulle komma igång igen men sen var det full fart! =) 

Badade en timme sen var jag öppen 7 cm och ytterligare en timme senare var jag fullt öppen och huvudet skulle ner i förlossningskanalen. Sen fick jag krysta i en timme innan han äntligen kom ut (krysta, vilket träningspass alltså! Jag var genomsvettig!) 

51 lång och 3440 g, exakt som storebror med den skillnaden då att storebror gick jag15 dagar över tiden med och det var igångsättning, denna kom 39+3 =D

• jesspett
    Jag kör en liten sånhär då ;)

Jesspett 7/2, född 4/2

MalinTherese 12/2 

Cupcakedream 13/2 

Lillterror 17/2 

Småland 17/2 

Minneli 22/2 

GameOfLife 23/2 

Ondar 23/2 

Mamma till två gullegrisar 25/2

Lysmasken 26/2 

LMG 28/2
  • lillterror
    jesspett skrev 2016-02-04 21:52:41 följande:

Så inatt, kvart över ett föddes vår lille kille, 23 timmar efter vattenavgången! Allt gick väldigt bra och jämfört med förra gången så gick det väldigt snabbt och smidigt! Vi åkte in vid 19 och blev inlagda först vid 21 eftersom värkarbetet stannade av när jag satte mig vid ctg-maskinen. Vi fick gå runt lite på sjukhuset för att det skulle komma igång igen men sen var det full fart! =) 

Badade en timme sen var jag öppen 7 cm och ytterligare en timme senare var jag fullt öppen och huvudet skulle ner i förlossningskanalen. Sen fick jag krysta i en timme innan han äntligen kom ut (krysta, vilket träningspass alltså! Jag var genomsvettig!) 

51 lång och 3440 g, exakt som storebror med den skillnaden då att storebror gick jag15 dagar över tiden med och det var igångsättning, denna kom 39+3 =D

Stort grattis!
  • ak82

Hej! Har inte skrivit här på länge men nu börjar det närma sig.

Har planerat snitt den 17/2 men Har haft mkt ont i magen och i ryggslutet sista två dagarna så kanske kommer han innan? :).

• Jennsan84

Skulle någon kunna vara snäll och lägga till mig på bf listan? Jag fattar inte hur man gör :) 10/2

• Sandraj84

Onsdag 3/2 kl 9.14 kom våran flicka Molly med ett planerat snitt. 3140g och 49cm lång det sötaste jag har sett.

Svar på tråden BF februari 2016