• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • lillterror

Tjejer, jag måste fråga en intim sak! Hur har era magar varit under graviditeten och hur är den nu mot slutet? Jag har varit grovt förstoppad, gått på toa MAX fyra ggr i veckan från v8 ungefär och då har jag fått ta i för kung och fosterland. Sådär så man blir högröd i ansiktet och nästan tappar andan. Fick dricka mängder med vatten, linfrön i morgongröten, ett par kiwi om dagen och lactulos på detta för att få till en daglig toalettrutin. Men sen några dagar tillbaka ungefär så behöver jag gå på toa fyra gånger om dagen istället? Dricker inte lactulos längre men har fortfarande linfrön i morgongröten. Känns konstigt! Bäbis som masserar tarmarna kanske? Eller kan det vara kroppen som förbereder sig? Vem har sagt att det är glamoröst att vara gravid ;)

• Anonym (Småland)
    lillterror skrev 2016-02-03 14:14:09 följande:

Tjejer, jag måste fråga en intim sak! Hur har era magar varit under graviditeten och hur är den nu mot slutet? Jag har varit grovt förstoppad, gått på toa MAX fyra ggr i veckan från v8 ungefär och då har jag fått ta i för kung och fosterland. Sådär så man blir högröd i ansiktet och nästan tappar andan. Fick dricka mängder med vatten, linfrön i morgongröten, ett par kiwi om dagen och lactulos på detta för att få till en daglig toalettrutin. Men sen några dagar tillbaka ungefär så behöver jag gå på toa fyra gånger om dagen istället? Dricker inte lactulos längre men har fortfarande linfrön i morgongröten. Känns konstigt! Bäbis som masserar tarmarna kanske? Eller kan det vara kroppen som förbereder sig? Vem har sagt att det är glamoröst att vara gravid ;)

Jag har varit jättetrög i magen fram till v22, då la sig bebisen med huvudet neråt och magen började sköta sig själv, så bebisens position påverkar definitivt tarmarna! Det som räddade mig var en actimel varje morgon före frukosten.

Det är ganska vanligt att tarmarna kommer igång ordentligt ett par dagar före förlossningen, så nu kan det vara nära!
  • LMG
    lillterror skrev 2016-02-03 14:14:09 följande:

Så länge jag druckit kaffe så har magen hållit igång hyfsat i alla fall, har jag skippat kaffet nån dag har det varit tvärstopp.

Men sen nu den senaste veckan har jag vaknat varje morgon av att jag måste gå upp på toa, sen har jag behövt gå ungefär 3 gånger till under dagen
  • lillterror
    Anonym (Småland) skrev 2016-02-03 14:27:36 följande:

Jag har varit jättetrög i magen fram till v22, då la sig bebisen med huvudet neråt och magen började sköta sig själv, så bebisens position påverkar definitivt tarmarna! Det som räddade mig var en actimel varje morgon före frukosten.

Det är ganska vanligt att tarmarna kommer igång ordentligt ett par dagar före förlossningen, så nu kan det vara nära!

Har bf om två veckor vilket iofs betyder "när som helst" men är helt inställd på att gå över =) kan ju däremot hoppas det faktiskt är på gång. Men sen blir det väl lätt så nu i slutet att man letar mängder med tecken på att det är nära ;)
  • lillterror
    LMG skrev 2016-02-03 14:57:57 följande:

Så länge jag druckit kaffe så har magen hållit igång hyfsat i alla fall, har jag skippat kaffet nån dag har det varit tvärstopp.

Men sen nu den senaste veckan har jag vaknat varje morgon av att jag måste gå upp på toa, sen har jag behövt gå ungefär 3 gånger till under dagen

Skönt att fler har detta dilemma ;) kaffe brukar kunna göra en del för mig med, men jag får sura uppstötningar av det så det blir bara ett par koppar i månaden..

När har du bf då? =)
  • LMG
    lillterror skrev 2016-02-03 15:59:49 följande:
    Skönt att fler har detta dilemma ;) kaffe brukar kunna göra en del för mig med, men jag får sura uppstötningar av det så det blir bara ett par koppar i månaden..

När har du bf då? =)
    Har bf 28/2. Du hade lite tidigare va?
  • lillterror
    LMG skrev 2016-02-03 16:07:01 följande:

Har bf 28/2. Du hade lite tidigare va?

17/2 men är mer inställd på 22 av någon anledning =)
  • CupcakeDream
    jesspett skrev 2016-02-03 12:40:08 följande:

Så har vattnet gått! Kl 10 över 2 inatt i trappan ;) Dock inget etablerat värkarbete ännu, var inne på förlossningen nu på morgonen och de körde en ctg-kurva för att kolla att allt var ok och sedan fick vi åka hem igen.

Har någon värk i timmen som det är nu men får väl upp och röra på mig lite så det kommer igång snart! 

Åh va spännande! Hur går det för dig?
  • Mamma till två gullegrisar

Hej

jesspett skrev 2016-02-03 12:40:08 följande:

Så har vattnet gått! Kl 10 över 2 inatt i trappan ;) Dock inget etablerat värkarbete ännu, var inne på förlossningen nu på morgonen och de körde en ctg-kurva för att kolla att allt var ok och sedan fick vi åka hem igen.

Har någon värk i timmen som det är nu men får väl upp och röra på mig lite så det kommer igång snart! 

Skoj :))

Hoppas allt går bra...
  • minneli
    Mamma till två gullegrisar skrev 2016-02-03 14:08:00 följande:
    Hoppas det inte är det.

Jag har också fruktansvärt ont i fötterna. Är så svullen så det spänner i fötterna och töjer huden. Det är hemskt, kan knappt gå. Och händerna med, mitt karpaltunnelsyndrom gör så ont nu i och med allt vatten. Är även svullen i ansiktet. Var hos bm igår. Men allt var bra. Både urinprov och bltr.

Hoppas du slipper det denna gång.
    Det var inte förgiftning än, hon trodde jag överansträngt mig igår då jag gjorde alldeles för mkt egentligen. Ingen äggvita och blodtrycket var 120/90.

Trodde vi lyckats hålla sambon med magsjuka i karantän men nu spydde äldsta dottern. Fy fan vad jag e rädd för att få sliten nu i vecka 38. Får se om yngsta klarar sig, hon blir så himla dålig när hon får magsjuka.
Svar på tråden BF februari 2016