lillterror skrev 2016-02-03 14:14:09 följande:
Tjejer, jag måste fråga en intim sak! Hur har era magar varit under graviditeten och hur är den nu mot slutet? Jag har varit grovt förstoppad, gått på toa MAX fyra ggr i veckan från v8 ungefär och då har jag fått ta i för kung och fosterland. Sådär så man blir högröd i ansiktet och nästan tappar andan. Fick dricka mängder med vatten, linfrön i morgongröten, ett par kiwi om dagen och lactulos på detta för att få till en daglig toalettrutin. Men sen några dagar tillbaka ungefär så behöver jag gå på toa fyra gånger om dagen istället? Dricker inte lactulos längre men har fortfarande linfrön i morgongröten. Känns konstigt! Bäbis som masserar tarmarna kanske? Eller kan det vara kroppen som förbereder sig? Vem har sagt att det är glamoröst att vara gravid ;)
Jag har varit jättetrög i magen fram till v22, då la sig bebisen med huvudet neråt och magen började sköta sig själv, så bebisens position påverkar definitivt tarmarna! Det som räddade mig var en actimel varje morgon före frukosten.
Det är ganska vanligt att tarmarna kommer igång ordentligt ett par dagar före förlossningen, så nu kan det vara nära!