• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Sandramammatill2
    CupcakeDream skrev 2016-02-02 18:19:44 följande:
    Jag fick akut ks men det var lugnt och jag var vaken. Inte alls läskigt! Jag tyckte det var en sån befrielse när det inte gick vaginalt. Du behöver inte oroa dig alls det kommer gå så bra! Lycka till<3
    tack för du delar med dej och för de lugnande orden!! :) <3
  • ondar
    Sandramammatill2 skrev 2016-02-02 17:13:05 följande:

Hej på er!

Idag har jag vart och gjort vändningsförsök, är i v.37+1. Det gick inte så nu kommer jag att få göra kejsarsnitt den 19februari och jag är så nervös!! Har gått och trott att jag skulle föda vaginalt som med första barnet och nu blir det inte så.. Någon av er som gjort planerat snitt och kan säga att det inte var så otäckt som det låter???

Gjorde akut snitt men var vaken då det inte var urakut. Ja hann inte förbereda mig så mkt mentalt som du hinner nu men tyckte ändå själva snittet var helt okej. Fördelen med planerat är att du förhoppningsvis slipper värkarbetet o allt innan o har alltså en stark, utvilad kropp när de sätter bedövning o tar ut barnet. Alla chanser till att va på benen snabbt igen. Mitt barn vänder fortfarande runt så ev blir det snitt här igen och visst ser jag veeerkligen fram emot en vaginal upplevelse men själva snittet är jag inte rädd för. Tyckte vara sj det var jobbigt efteråt att gå på halvfart ett tag o att behöva stanna lite extra på sjukhuset. Hejaheja nu!
  • minneli

Inatt har jag haft så sjukt ont i huvudet och händerna, fötterna och typ läpparna har svullnat upp mer. Fick tid hos bm för blodtryck kl 13, så får vi se.
    Händerna är så svullna att det gör ont att bre en macka till och med. Tycker det skriker havandeskapsförgiftning om det hela.

• Sandramammatill2
    ondar skrev 2016-02-02 19:04:19 följande:
    Gjorde akut snitt men var vaken då det inte var urakut. Ja hann inte förbereda mig så mkt mentalt som du hinner nu men tyckte ändå själva snittet var helt okej. Fördelen med planerat är att du förhoppningsvis slipper värkarbetet o allt innan o har alltså en stark, utvilad kropp när de sätter bedövning o tar ut barnet. Alla chanser till att va på benen snabbt igen. Mitt barn vänder fortfarande runt så ev blir det snitt här igen och visst ser jag veeerkligen fram emot en vaginal upplevelse men själva snittet är jag inte rädd för. Tyckte vara sj det var jobbigt efteråt att gå på halvfart ett tag o att behöva stanna lite extra på sjukhuset. Hejaheja nu!
    tack för du delar med dej :)
    Ja, har har ju över två veckor på mej så jag kommer hinna förbereda mej väl så det är positivt!
    Hoppas det blir vaginal förlossning för dej som du vill! det är så häftigt att vara med om :)
  • Anonym (Bf feb)

Kul att läsa hur det går för er! Jag har iaf slutat jobba men har inga känningar alls (bf 13/2). Inte för att det gör så mycket, det är ganska skönt att vara ledig och vila, och fixa lite här hemma. Men så är jag lite rädd och nervös inför förlossningen med

Har en tid hos bm för extra mätning på fredag, måttet borde ha ökat nu tycker jag det känns spm i alla fall hehe.

• jesspett

Så har vattnet gått! Kl 10 över 2 inatt i trappan ;) Dock inget etablerat värkarbete ännu, var inne på förlossningen nu på morgonen och de körde en ctg-kurva för att kolla att allt var ok och sedan fick vi åka hem igen.

Har någon värk i timmen som det är nu men får väl upp och röra på mig lite så det kommer igång snart! 

• LMG
    jesspett skrev 2016-02-03 12:40:08 följande:

Så har vattnet gått! Kl 10 över 2 inatt i trappan ;) Dock inget etablerat värkarbete ännu, var inne på förlossningen nu på morgonen och de körde en ctg-kurva för att kolla att allt var ok och sedan fick vi åka hem igen.

Har någon värk i timmen som det är nu men får väl upp och röra på mig lite så det kommer igång snart! 

Åh lycka till! Blir lite avis faktiskt haha
  • Mamma till två gullegrisar
    minneli skrev 2016-02-03 09:26:48 följande:

Inatt har jag haft så sjukt ont i huvudet och händerna, fötterna och typ läpparna har svullnat upp mer. Fick tid hos bm för blodtryck kl 13, så får vi se.

Händerna är så svullna att det gör ont att bre en macka till och med. Tycker det skriker havandeskapsförgiftning om det hela.

Hoppas det inte är det.

Jag har också fruktansvärt ont i fötterna. Är så svullen så det spänner i fötterna och töjer huden. Det är hemskt, kan knappt gå. Och händerna med, mitt karpaltunnelsyndrom gör så ont nu i och med allt vatten. Är även svullen i ansiktet. Var hos bm igår. Men allt var bra. Både urinprov och bltr.

Hoppas du slipper det denna gång.
  • lillterror
    jesspett skrev 2016-02-03 12:40:08 följande:

Spännande! Hoppas det tar fart nu! Kan och får du hålla igång och vara på benen nu när vattnet gått? Hur började din förra förlossning? =)
Svar på tråden BF februari 2016