• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • lillterror
    Mamma till två gullegrisar skrev 2016-02-04 18:56:44 följande:

Ja,, han är en stolt längtande storebror :)

Storasyster längtar hon med, men för henne är det andra gången så hon har redan gått igenom det en gång tidigare. . ;)

Ja, det är svårt det där. Eftersom vår har pendlat fram och tillbaka så vet man ju inte om han kanske sätter igång o rör sig en massa senare. Men går det lång tid mellan rörelserna så blir man nervös.

Stark kall saft säger dom ska få igång bebis ;)

Ska testa kall stark saft nästa gång då, tack för tipset! =)

Haha ja men det förstår ju jag det, att längtan och spänningen är större hos storebror än storasyster som redan upplevt det. Tänk dig känslan hos storebror, han kommer ju inte vara minstingen längre heller ;)

Storebror här har en lillebror hos sin mamma sen ett år tillbaka (också februaribarn) så han går runt här hemma och hoppas på en lillasyster som man kan fläta håret på. Sen räcker det med syskon har han förklarat bestämt ;)
  • ondar

Cupcakedream 13/2

Lillterror 17/2

GameOfLife 23/2

Ondar 23/2

Lysmasken 26/2

• LMG

Cupcakedream 13/2

Lillterror 17/2

GameOfLife 23/2

Ondar 23/2

Lysmasken 26/2

LMG 28/2

• ondar
    Erna90 skrev 2016-02-04 14:37:26 följande:

Inte skrivit på länge nu men den 24:e januari bestämde sig vår lille kille att det var dags att komma ut ur mammas mage, vecka 37+4. Var inte alls inställd på att få tidigt så hade en del småpyssel kvar jag skulle fixa sista tiden innan bf tänkte jag! Tex var inte bb väskan packad, men mycket va fram plockat och hade en lista på vad som skulle vara med i packningen iaf. Och tur va det för allt gick så fort så slutade med att jag inte orkade slänga ihop väskan utan sambon fick fixa det! Fick första värken 22.45 och lite efter 24.00 fick vi åka de 3 milen till BB för jag hade så ont att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Vattnet gick i bilen så kom in på BB genomblöt! Vid första undersökningen var jag 10 cm öppen och inskrivningen står skedde kl 01.20 och lilleman är född 01.56. Hade inte alls räknat med att allt skulle gå så snabbt, trodde väl att man skulle dras med värkar några timmar till. Så aningen chockartat blev det. Men världens finaste kille kom till oss

Stooort grattis :)!! Det var verkligen snabbt jobbat!
  • Anonym (Småland)
    LMG skrev 2016-02-04 19:21:04 följande:

Cupcakedream 13/2

Lillterror 17/2

Småland 17/2

GameOfLife 23/2

Ondar 23/2

Lysmasken 26/2

LMG 28/2

• minneli

Kan tydligen inte lägga till mig på listan från mobilen så kanske ngn annan vill det? :)

Minneli 22/2

• LMG

Cupcakedream 13/2

Lillterror 17/2

Småland 17/2

Minneli 22/2

GameOfLife 23/2

Ondar 23/2

Lysmasken 26/2

LMG 28/2

• lillterror

MalinTherese 12/2

Cupcakedream 13/2

Lillterror 17/2

Småland 17/2

Minneli 22/2

GameOfLife 23/2

Ondar 23/2

Lysmasken 26/2

LMG 28/2

• Mamma till två gullegrisar
    lillterror skrev 2016-02-04 19:17:28 följande:

Ska testa kall stark saft nästa gång då, tack för tipset! =)

Haha ja men det förstår ju jag det, att längtan och spänningen är större hos storebror än storasyster som redan upplevt det. Tänk dig känslan hos storebror, han kommer ju inte vara minstingen längre heller ;)

Storebror här har en lillebror hos sin mamma sen ett år tillbaka (också februaribarn) så han går runt här hemma och hoppas på en lillasyster som man kan fläta håret på. Sen räcker det med syskon har han förklarat bestämt ;)

Men va gullig :) hur gammal är han?
Svar på tråden BF februari 2016