• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • emeliiiiiie

Jag har bf den 16/2, försöker räkna med att gå över tiden om än jag inte gjorde det med första...Men h*n får gärna komma nu om den så vill, man börjar vara lite otålig=)

• lillterror
    Mamma till två gullegrisar skrev 2016-02-04 14:47:31 följande:

Ja:)

Fick du buffé på bebis då? Jag känner liksom ett tryck i magen och att han rör sig. Men oftast så får jag buffa lite, klappa magen o s v. .

Men ibland kommer det någon spark då och då :)

Nej det här pyret reagerar dåligt på klappar, buffande och tryck (kanske därför jag får sova på mage än så länge), däremot brukar mat få igång bebben =) igår hade mat dålig effekt, men frukosten idag gav lite respons men lunchen gjorde susen. Så nu sitter jag här i soffan och njuter av att se hur det studsar lite innanför magen! Hicka satte igång samtidigt...

Hur känns det för dig nu då? Ska du ringa in och rådfråga eller hur verkar det?
  • Lysmasken

Kan vi inte skriva en bf-lista?

Fyll på efteråt

Lysmasken: 26/2

Isabelle 051204 Filippa 080401 Novalie 100825
  • Mamma till två gullegrisar
    lillterror skrev 2016-02-04 15:00:24 följande:

Nej det här pyret reagerar dåligt på klappar, buffande och tryck (kanske därför jag får sova på mage än så länge), däremot brukar mat få igång bebben =) igår hade mat dålig effekt, men frukosten idag gav lite respons men lunchen gjorde susen. Så nu sitter jag här i soffan och njuter av att se hur det studsar lite innanför magen! Hicka satte igång samtidigt...

Hur känns det för dig nu då? Ska du ringa in och rådfråga eller hur verkar det?

Mat brukar vår också reagera på, allra mest kall mat. Åt mellis med barnen innan och åt skivad banan med yoghurt och då reagerade han. :)

Sonen satt och klappade på magen och pratade med lillebror och det fick igång magen. Vågor på magen och sonen bara skratta. . Så nu är det rörelse nästan hela tiden så nu kan jag slappna av. Han brukar faktiskt vara mer aktiv på kvällen. Så nu är jag inte nervös längre. .

Tänk vad dom kan oroa en redan haha ;)
  • Februari16
    Erna90 skrev 2016-02-04 14:37:26 följande:

Inte skrivit på länge nu men den 24:e januari bestämde sig vår lille kille att det var dags att komma ut ur mammas mage, vecka 37+4. Var inte alls inställd på att få tidigt så hade en del småpyssel kvar jag skulle fixa sista tiden innan bf tänkte jag! Tex var inte bb väskan packad, men mycket va fram plockat och hade en lista på vad som skulle vara med i packningen iaf. Och tur va det för allt gick så fort så slutade med att jag inte orkade slänga ihop väskan utan sambon fick fixa det! Fick första värken 22.45 och lite efter 24.00 fick vi åka de 3 milen till BB för jag hade så ont att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Vattnet gick i bilen så kom in på BB genomblöt! Vid första undersökningen var jag 10 cm öppen och inskrivningen står skedde kl 01.20 och lilleman är född 01.56. Hade inte alls räknat med att allt skulle gå så snabbt, trodde väl att man skulle dras med värkar några timmar till. Så aningen chockartat blev det. Men världens finaste kille kom till oss

Grattis! Skönt att allt gick bra fast det gick så fort.
  • lillterror
    Mamma till två gullegrisar skrev 2016-02-04 17:14:17 följande:

Mat brukar vår också reagera på, allra mest kall mat. Åt mellis med barnen innan och åt skivad banan med yoghurt och då reagerade han. :)

Sonen satt och klappade på magen och pratade med lillebror och det fick igång magen. Vågor på magen och sonen bara skratta. . Så nu är det rörelse nästan hela tiden så nu kan jag slappna av. Han brukar faktiskt vara mer aktiv på kvällen. Så nu är jag inte nervös längre. .

Tänk vad dom kan oroa en redan haha ;)

Gud så härligt att höra! Och vad gulligt av storebror att sitta och "klappar igång" den lille :)

Detta är min första och jag tycker väldigt mycket känns konstigt, som att pyret låter mig sova på magen, trycker jag på foten uppe vid revbenet så är det ingen större reaktion (aldrig varit) inte heller klappar eller prat, läst att kallt ska sätta igång som t.ex ett glas isvatten men ikke. Här är det varm mat som gäller ;) förstår ju att alla är olika så det finns inget rätt eller fel men igår och idag var första gången jag faktiskt blev orolig. Det är däremot min sambos andra och han har förklarat att storebror var om möjligt ännu lugnare i magen =)

Och som du säger: tänk vad dom kan oroa en redan nu haha. Ojojoj hur blir det inte sen då? ^^
  • Mamma till två gullegrisar
    lillterror skrev 2016-02-04 17:54:29 följande:

Gud så härligt att höra! Och vad gulligt av storebror att sitta och "klappar igång" den lille :)

Detta är min första och jag tycker väldigt mycket känns konstigt, som att pyret låter mig sova på magen, trycker jag på foten uppe vid revbenet så är det ingen större reaktion (aldrig varit) inte heller klappar eller prat, läst att kallt ska sätta igång som t.ex ett glas isvatten men ikke. Här är det varm mat som gäller ;) förstår ju att alla är olika så det finns inget rätt eller fel men igår och idag var första gången jag faktiskt blev orolig. Det är däremot min sambos andra och han har förklarat att storebror var om möjligt ännu lugnare i magen =)

Och som du säger: tänk vad dom kan oroa en redan nu haha. Ojojoj hur blir det inte sen då? ^^

Ja,, han är en stolt längtande storebror :)

Storasyster längtar hon med, men för henne är det andra gången så hon har redan gått igenom det en gång tidigare. . ;)

Ja, det är svårt det där. Eftersom vår har pendlat fram och tillbaka så vet man ju inte om han kanske sätter igång o rör sig en massa senare. Men går det lång tid mellan rörelserna så blir man nervös.

Stark kall saft säger dom ska få igång bebis ;)
Svar på tråden BF februari 2016