Lysmasken skrev 2016-02-06 09:31:19 följande:
Hur kändes det när dom vänder? Förstår ju att vi alla är olika när det gäller smärta.
På något sätt hoppas jag att dom vänder & tar hål på hinnan så att det sätts igång.
Är det ditt första barn?
Är du på övertid? Min första vände tillbaks efter vändningsförsöket i v 37. Så 9 dagar över tiden vände de honom igen o satte igång det, dock inte genom att ta hinnorna utan medicinskt. Först tablett o sen intravenöst. Det är bara ca 30procent av förstföderskor som får en lyckad igångsättning, o är man helt omogen i tappen osv som jag var så är chanserna väldigt små (fick jag veta efteråt) jag låg i värkar i tre dagar o sen blev det akutsnitt pga lång vattenavgång (vattnet gick på kvällen de startade startade igångsättningen).
Kan vara värt att tänka på vid beslut, jag tillhör annat sjukhus sen den förlossningen och detta tycker Näl gjorde fel som satte igång det över huvud taget. Antingen borde de valt kejsarsnitt direkt eller väntat tills förlossningen startade av sig själv - o sen vänt rätt barnet (ett alternativ jag inte hade föredragit eftersom jag inte vill riskera att föda i säte).
Ingen skrämselpropaganda alls fr mitt håll utan tycker bara det e bra med rätt info, för sjukhusen kan va dåliga med den emellanåt.