• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • lillterror
    CupcakeDream skrev 2016-02-02 10:59:15 följande:

Den hjälpte när det var mildare värkar. Sen är det så olika. Jag har fått låna en gratis av sjukgymnasten pga foglossning!

Måste bara dela med mig lite av hur jag haft det!

Hade regelbundna sd igår kväll mellan 18-22 tiden. Det var ca 4-5 min mellanrum och de varade ca 1 minut. Det gjorde inte jätte ont men kändes lite mer än vanligt och blev lite tungt att andas. Sedan avtog det och jag hade en molande ryggvärk hela natten och sov dåligt. Vaknade vid halv sju och kände att det kändes blött i mellan benen och om jag pressade kom det ut lite. Jag gick upp och trosorna var helt blöta. Kissade och sen tog jag en dusch. Efter det har det inte kommit något mer i trosorna men har molande ryggvärk/mensvärk. Kan det vara något på g eller ? Har inte haft några flytningar alls innan.

Min är också lånad av sjukgymnasten för foglossningen =)

Men oj! Är det ditt vatten som läcker då kanske? Gud vad spännande!
  • lillterror
    Angels dream skrev 2016-02-02 11:15:05 följande:

TENS

jag köpte en TENS tidigt från clas ohlson för 500 kr. det var min sjukgymnast som sa att den var bra och rådde mig till att göra det. den är verkligen värd sina 500 kr =)

jag har många kvällar levt med min TENS och den är underbar...

Jag fick låna en tens av sjukgymnasten istället, haft den sen v20 för foglossning, så den har använts flitigt till rygg och höfter =) hoppas den ska kunna verka smärtlindrande när värkarna sätter igång också, så jag ska lära sambon hur man sköter den =)
  • Februari16
    minneli skrev 2016-02-02 12:51:38 följande:

Ingen som blivit tillsagd att de ska lägga sig ner när vattnet gått?

Jo till mig sa dom det när jag började läcka fostervatten i v33+6. Risken för navelsträngsprolaps ökar så jag var uppkopplad på ctg hela tiden tills han kom i v35+4.
  • jesspett
    CupcakeDream skrev 2016-02-02 10:59:15 följande:
    Den hjälpte när det var mildare värkar. Sen är det så olika. Jag har fått låna en gratis av sjukgymnasten pga foglossning!

Måste bara dela med mig lite av hur jag haft det!

Hade regelbundna sd igår kväll mellan 18-22 tiden. Det var ca 4-5 min mellanrum och de varade ca 1 minut. Det gjorde inte jätte ont men kändes lite mer än vanligt och blev lite tungt att andas. Sedan avtog det och jag hade en molande ryggvärk hela natten och sov dåligt. Vaknade vid halv sju och kände att det kändes blött i mellan benen och om jag pressade kom det ut lite. Jag gick upp och trosorna var helt blöta. Kissade och sen tog jag en dusch. Efter det har det inte kommit något mer i trosorna men har molande ryggvärk/mensvärk. Kan det vara något på g eller ? Har inte haft några flytningar alls innan.
    Låter ju som att något är på gång att hända iaf! Spännande, håll oss uppdaterade! =D
  • Sandramammatill2

Hej på er!
    Idag har jag vart och gjort vändningsförsök, är i v.37+1. Det gick inte så nu kommer jag att få göra kejsarsnitt den 19februari och jag är så nervös!! Har gått och trott att jag skulle föda vaginalt som med första barnet och nu blir det inte så.. Någon av er som gjort planerat snitt och kan säga att det inte var så otäckt som det låter???

• Lysmasken
    Sandramammatill2 skrev 2016-02-02 17:13:05 följande:

Hej på er!

Idag har jag vart och gjort vändningsförsök, är i v.37+1. Det gick inte så nu kommer jag att få göra kejsarsnitt den 19februari och jag är så nervös!! Har gått och trott att jag skulle föda vaginalt som med första barnet och nu blir det inte så.. Någon av er som gjort planerat snitt och kan säga att det inte var så otäckt som det låter???

Tyvärr aldrig gjort ks, har alltid fött vaginalt. Var själv inne imorse för vändningsförsök men pyret hade vänt sig själv igen.
    Isabelle 051204 Filippa 080401 Novalie 100825
  • CupcakeDream
    Sandramammatill2 skrev 2016-02-02 17:13:05 följande:

Hej på er!

Jag fick akut ks men det var lugnt och jag var vaken. Inte alls läskigt! Jag tyckte det var en sån befrielse när det inte gick vaginalt. Du behöver inte oroa dig alls det kommer gå så bra! Lycka till<3
  • CupcakeDream

Inget mer vattnigt i trosan idag och inga mer regelbundna sd. Tråkigt för jag trodde nästan det var något på g! Får se om det händer något nytt ikväll/natt. Någon mer som haft liknande?

• Sandramammatill2
    Lysmasken skrev 2016-02-02 17:27:09 följande:
    Tyvärr aldrig gjort ks, har alltid fött vaginalt. Var själv inne imorse för vändningsförsök men pyret hade vänt sig själv igen.
    Isabelle 051204 Filippa 080401 Novalie 100825
    vad skönt för dej!! :)
Svar på tråden BF februari 2016