• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • lillterror
    zespriem skrev 2016-02-01 09:17:05 följande:

Jag har använt det som enda smärtlindring vid båda mina tidigare förlossningar och planen är att göra likadant denna gången. Har passat mig fantastiskt bra. Det är enligt mig en väldigt bra smärtlindring. Jag är väldigt förtjust i att ha full koll på läget och hade nog haft svårt att använda mig av smärtlindring som påverkar annat än själva smärtan. Lustgas har jag aldrig provat tex. Vill vara helt med. Jag köpte en begagnad tens på blocket.

Jag känner detsamma, att jag vill vara helt med och ha full koll på läget. Därför jag funderar på tens =) jag har redan en hemma som jag fått låna av sjukgymnasten för min foglossning, så tänkte att den får följa med till förlossningen =) skönt att det funkat för dig, håller tummarna för att det ska funka för mig med. Har du förberett dig på något mer sätt då inför förlossningen? Någon mental träning för att ta sig igenom utan smärtlindring?
  • minneli
    zupermorsan skrev 2016-02-01 16:56:58 följande:

Om jag inte är helt ute och cyklar så biter inte handsprit på magsjuka utan tvål och vatten är bättre.

Du är inte ute och cyklar :) tvål och vatten är bäst men jag tänker att det inte kan bli sämre om man kör med handsprit och tvål och vatten.
  • lillterror
    jesspett skrev 2016-02-01 13:10:19 följande:

Åh vad skönt att vara så samstämmiga! Här kommer jag med tusen superbra förslag (enligt mig själv ;) ) men maken är inte riktigt med på tåget ;)Nej vad trist! Och typiskt! Det är ju jättesvårt att ställa sig om på något nytt när man har varit klar med det! Men ni hittar säkert ett ännu bättre namn som kommer passa er lilla perfekt, om det nu blir en hon =)

Ett par vänner till mig bestämde namnet på deras sistfödda när tre månader gått och de fick en påminnelse av skattemyndigheten, fram tills dess så var det "bebis" som var namnet ;)

Jag har också vänner som velat och haft sig in i det sista, även dom som "bestämt" namn under graviditeten- för även om man tror man är säker innan så behöver man ju inte alls känna att just det namnet passar när bäbis kommer till världen :) Hoppas det blir lättare när man ser pyret =)
  • ondar
    idm skrev 2016-02-01 14:14:20 följande:

Idag den 1/2 klockan 02.23 kom vår älskade gosse till världen :) Han är alldeles perfekt :)

Stort grattis!!! :)) va härligt att det börjar komma massa bebisar :)
  • lillterror
    CupcakeDream skrev 2016-02-01 09:31:38 följande:

Jag hade tens första kvällen på förlossningen när jag inte fick något annat. Tyckte den var go då men hade såna pinvärkar så behövde nog något starkare. Men tycker att det är en bra hjälp vid mildare värkar!

Vi har nog ett tjejnamn, Iris! Vi tror det är en tjej(dom trodde de på ul) killnamn har vi inget så bestämt men känner mig inte orolig. Vår son sedan innan heter Harry :)

Har varit ute en promenad nu på morgonen och även två dagar innan. Idag var det tungt men jag känner att jag behöver nog röra på mig lite. Kanske hjälper lite?

Någon som varit ute och gått innan det satt igång?

Hoppas alla mår bra! Idag är det Februari!!!!!:):)

Den tog iaf udden av det värsta för dig då? Jag har en tens hemma som jag vill ha med mig, är så osäker på detta med smärtlindring men hoppas att det hade räckt för mig. Sen kan jag tänka mig att det även beror på hur långdragen förlossning man faktiskt har. Ska jag behöva gå igenom 30 timmar kommer jag nog böna och be om varenda drog ;)
  • Lysmasken
    zupermorsan skrev 2016-02-01 16:56:58 följande:

Om jag inte är helt ute och cyklar så biter inte handsprit på magsjuka utan tvål och vatten är bättre.

Tvål & vatten är det som gäller. Sen är det aldrig fel att komplettera med handsprit
    Isabelle 051204 Filippa 080401 Novalie 100825
  • CupcakeDream
    idm skrev 2016-02-01 14:14:20 följande:

Idag den 1/2 klockan 02.23 kom vår älskade gosse till världen :) Han är alldeles perfekt :)

Grattis till er goding <3
  • CupcakeDream
    lillterror skrev 2016-02-01 17:38:06 följande:

Den tog iaf udden av det värsta för dig då? Jag har en tens hemma som jag vill ha med mig, är så osäker på detta med smärtlindring men hoppas att det hade räckt för mig. Sen kan jag tänka mig att det även beror på hur långdragen förlossning man faktiskt har. Ska jag behöva gå igenom 30 timmar kommer jag nog böna och be om varenda drog ;)

Den hjälpte när det var mildare värkar. Sen är det så olika. Jag har fått låna en gratis av sjukgymnasten pga foglossning!

Måste bara dela med mig lite av hur jag haft det!

Hade regelbundna sd igår kväll mellan 18-22 tiden. Det var ca 4-5 min mellanrum och de varade ca 1 minut. Det gjorde inte jätte ont men kändes lite mer än vanligt och blev lite tungt att andas. Sedan avtog det och jag hade en molande ryggvärk hela natten och sov dåligt. Vaknade vid halv sju och kände att det kändes blött i mellan benen och om jag pressade kom det ut lite. Jag gick upp och trosorna var helt blöta. Kissade och sen tog jag en dusch. Efter det har det inte kommit något mer i trosorna men har molande ryggvärk/mensvärk. Kan det vara något på g eller ? Har inte haft några flytningar alls innan.
  • Angels dream

TENS

jag köpte en TENS tidigt från clas ohlson för 500 kr. det var min sjukgymnast som sa att den var bra och rådde mig till att göra det. den är verkligen värd sina 500 kr =)

jag har många kvällar levt med min TENS och den är underbar...

Svar på tråden BF februari 2016