• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • zespriem
    Februari16 6/2, född 7/1 

Jesspett 7/2, född 4/2 

Angelz 8/2

Idm 9/2, född 1/2

Erna90 9/2, född 24/1 

Jensan84 10/2 

MalinTherese 12/2 

Cupcakedream 13/2 

Lillterror 17/2 

Ak82 17/2 

Småland 17/2 

BenicioSantino 18/2 

Minneli 22/2 

GameOfLife 23/2 

Ondar 23/2 

Mamma till två gullegrisar 25/2 

Lysmasken 26/2 

LMG 28/2 

zespriem 28/2

Bf feb 13/2 

maliinnnn1990 bf 28/2
  • lillterror
    zespriem skrev 2016-02-11 17:56:12 följande:

Har också förstått att det är väldigt vanligt! Jag var inne på spec-mvc akut eftersom jag hade en massa hjärtklappning under några dagar. Då togs nåt rutin-urinprov som visade på blod och protein och därför fick jag göra en odling. Så det var väl en slump att det framkom. Har inte några symptom på GBS. 

Jag har bf 28/2. Sonen kom på bf+15, dottern bf+1, vet inte riktigt vad jag har att vänta mig nu ;) Hörde från en gynekolog att när förlossningen startar är ganska mkt beroende av pappans gener. Det är en annan pappa till detta barnet, så jag kanske inte ens ska ta i beräkning när de andra två föddes! När har du bf?

Aha då är jag med! Funderar lite på varför det egentligen inte tas prov på det på rutin på mvc =) men tycker inte du ska oroa dig och läsa skräckhistorier som googlats fram, du har ju en fördel i att fått veta det i tid innan förlossning så dom är medvetna =) kommer bli så bra så!

Åh, så du är iaf inställd på ett marsbarn istället då? Det där med att pappans gener och förlossning var helt nytt för mig. Spännande! Min sambo har en son sen tidigare som ville se världen 3 veckor innan bf, så han har haft lite panik här hemma och räknat med att även denna bebis ska titta ut tidigare. Jag har bf 17 och än så länge trivs pyret bra i magen, tror jag kommer gå över också..

Hoppas din bebis tittar ut lite tidigare än +15 iaf :) blev du igångsatt du eller kom det igång av sig själv?
  • zespriem
    lillterror skrev 2016-02-12 06:11:40 följande:

Aha då är jag med! Funderar lite på varför det egentligen inte tas prov på det på rutin på mvc =) men tycker inte du ska oroa dig och läsa skräckhistorier som googlats fram, du har ju en fördel i att fått veta det i tid innan förlossning så dom är medvetna =) kommer bli så bra så!

Åh, så du är iaf inställd på ett marsbarn istället då? Det där med att pappans gener och förlossning var helt nytt för mig. Spännande! Min sambo har en son sen tidigare som ville se världen 3 veckor innan bf, så han har haft lite panik här hemma och räknat med att även denna bebis ska titta ut tidigare. Jag har bf 17 och än så länge trivs pyret bra i magen, tror jag kommer gå över också..

Hoppas din bebis tittar ut lite tidigare än +15 iaf :) blev du igångsatt du eller kom det igång av sig själv?

Jag känner mig ganska inställd på att gå över! Den 29/2 på skottdagen tycker jag hade varit lite kul :) Men tänker samtidigt att efter vi varit och fotat gravidfoton imorgon så får bebisen gärna komma ut! Ser så mkt framemot förlossningen och att få träffa den lille och att kunna vända mig i sängen ordentligt igen!

Jag hade tid för överburenhetskontroll dagen sonen föddes på bf+15. Det kom igång av sig själv! Hade tappat hoppet om att det någonsin skulle komma någon bebis. Tycker aldrig tiden går så långsamt som när man passerat bf! Hoppas din bebis pappas gener har lite inverkan så att bebisen kommer snart! Det är inte långt till den 17:e :)
  • Marie14

Nu har det nog börjat för mig. Vaknade tidigt o morse av kraftigare molvärk i ryggen som sprider sig. Efter ett tag fick jag rosa flytningar.

Ringde förlossningen och de tycker det lät som latensfas. Är på bf+4.

• lillterror
    zespriem skrev 2016-02-12 07:32:11 följande:

Jag känner mig ganska inställd på att gå över! Den 29/2 på skottdagen tycker jag hade varit lite kul :) Men tänker samtidigt att efter vi varit och fotat gravidfoton imorgon så får bebisen gärna komma ut! Ser så mkt framemot förlossningen och att få träffa den lille och att kunna vända mig i sängen ordentligt igen!

Jag hade tid för överburenhetskontroll dagen sonen föddes på bf+15. Det kom igång av sig själv! Hade tappat hoppet om att det någonsin skulle komma någon bebis. Tycker aldrig tiden går så långsamt som när man passerat bf! Hoppas din bebis pappas gener har lite inverkan så att bebisen kommer snart! Det är inte långt till den 17:e :)

Ja just det, skottår! Det hade jag inte en tanke på, det hade varit kul ja :) och vad härligt att det satte igång av sig själv, bebis trivdes tydligen himla bra ;)

För bebis skull går jag faktiskt gärna över lite, tycker det känns som att det fortfarande är så himla nära jul! Inte lika illa som för storebror dock som fyller 20/12 :) men för min egen del får pyret komma när som helst. Längtar som en tok! Och att få slippa foglossningen kommer ju inte bli helt fel heller..

Mysigt med foton! Jag är tyvärr en av dom som inte trivs med min gravidkropp så jag skippade det. Fick bli en gipsmage istället som vi skruvat fast på en canvas :)
  • MalinTherese

Bf idag, men ingen känning alls än så länge!

Så ska man ändå gå över så tycker jag bebis kan sattsa på söndag som ankomst dag isf :)

• Lysmasken
    Marie14 skrev 2016-02-12 07:56:18 följande:

Nu har det nog börjat för mig. Vaknade tidigt o morse av kraftigare molvärk i ryggen som sprider sig. Efter ett tag fick jag rosa flytningar.

Vi håller på tummarna
    Isabelle 051204 Filippa 080401 Novalie 100825
  • ak82

Molvärk/mensvärk och en konstig känsla långt ner I ryggen. Men annars inget nytt här iaf. Sammandragningar men inga direkta värkar. Uj vad man känner in minsta grej nu med kroppen. Analyserar och känner efter hela tiden :)

5 dagar kvar till bf!

• zespriem
    Marie14 skrev 2016-02-12 07:56:18 följande:

Hoppas, hoppas! :)
Svar på tråden BF februari 2016