zespriem skrev 2016-02-11 17:56:12 följande:
Har också förstått att det är väldigt vanligt! Jag var inne på spec-mvc akut eftersom jag hade en massa hjärtklappning under några dagar. Då togs nåt rutin-urinprov som visade på blod och protein och därför fick jag göra en odling. Så det var väl en slump att det framkom. Har inte några symptom på GBS.
Jag har bf 28/2. Sonen kom på bf+15, dottern bf+1, vet inte riktigt vad jag har att vänta mig nu ;) Hörde från en gynekolog att när förlossningen startar är ganska mkt beroende av pappans gener. Det är en annan pappa till detta barnet, så jag kanske inte ens ska ta i beräkning när de andra två föddes! När har du bf?
Aha då är jag med! Funderar lite på varför det egentligen inte tas prov på det på rutin på mvc =) men tycker inte du ska oroa dig och läsa skräckhistorier som googlats fram, du har ju en fördel i att fått veta det i tid innan förlossning så dom är medvetna =) kommer bli så bra så!
Åh, så du är iaf inställd på ett marsbarn istället då? Det där med att pappans gener och förlossning var helt nytt för mig. Spännande! Min sambo har en son sen tidigare som ville se världen 3 veckor innan bf, så han har haft lite panik här hemma och räknat med att även denna bebis ska titta ut tidigare. Jag har bf 17 och än så länge trivs pyret bra i magen, tror jag kommer gå över också..
Hoppas din bebis tittar ut lite tidigare än +15 iaf :) blev du igångsatt du eller kom det igång av sig själv?