• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • ondar

Har fått tid för kejsarsnitt om en vecka pga bebis tvärläge i magen. Känns lite blandat, dels blev det akutsnitt med storebror så det känns skönt o slippa den stressen. Och skönt att genomgå en operation när kroppen är utvilad och inte så slutkörd som den va sist. Men att va nyopererad med en bebis är ingen höjdare o hade hoppats på en vaginal förlossning nu med nr 2, sista barnet o allt :).

Tuffast är att om vi kommer dit o bebis inte ligger i tvärläge/säte så får vi åka hem igen. Så går inte mentalt ställa in sig på operation heller, vilket hade vart skönt då ja har stark motvilja för insättning av kateter samt ryggmärgsbedövning bla. Sist fick de tillslut sätta katetern efter ryggmärgsbedövningen för att det gjorde så fruktansvärt ont, men som vi sa så var det säkert mkt pga att ja legat i värkar i tre dygn då, kroppen orkade liksom inte mer. Så ja hoppas på en bättre upplevelse denna gången, om det nu blir snitt.

• lillterror
    minneli skrev 2016-02-12 11:11:23 följande:

19.22 kom lillebror, 3300 g och 52 cm

Grattis!!! Hoppas alla mår bra =)
  • Marie14

Ja mycket märklig känsla att längta efter smärta.....

Tog två Alvedon och duschade (ville göra det om vattnet skulle gå då ska man nog inte duscha )

Det blev lite bättre för stunden men börjar nu igen.

Lysmasken skrev 2016-02-12 09:59:19 följande:

Va fasiken jag vill oxå få ont

• Lysmasken

Stort grattis
    Isabelle 051204 Filippa 080401 Novalie 100825
  • zespriem

Jättegrattis! :D
  • Jennsan84

Lycka!! Stort grattis!!

• Jennsan84

Äckel varning men har idag haft flytningar som är som typ snor. Ingen spec färg eller så typ vit men konsistensen är som snor och är typ elastiskt om ni förstår hur jag menar. Är på bf+2. Kan detta vara del av slempropp eller kommer den alltid ut mer som en klump? Hört att den är grön med men måste den vara det? Nån som vet??

• MalinTherese
    Jennsan84 skrev 2016-02-12 16:32:38 följande:

Äckel varning men har idag haft flytningar som är som typ snor. Ingen spec färg eller så typ vit men konsistensen är som snor och är typ elastiskt om ni förstår hur jag menar. Är på bf+2. Kan detta vara del av slempropp eller kommer den alltid ut mer som en klump? Hört att den är grön med men måste den vara det? Nån som vet??

Låter som delar av slemproppen :) min kom i omgångar med andra barnet åxå! :)
Svar på tråden BF februari 2016