• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Mamma till två gullegrisar
    lillterror skrev 2016-02-11 10:06:50 följande:

Jag har bf 17 men räknar kallt med att gå över :) men jag har förvärkar och molande känsla i mage och rygg var och varannan kväll men på morgonen är det som bortblåst igen :)

När har du bf? Såg att du också haft känningar på kvällen? :)

Minneli- gud vad kul! Väntar med spänning på hur det artar sig! =)

Jag har inte förrän den 25 februari. Har gått över rätt mycket med mina andra barn, så tror mer på ett marsbarn.. men med dom andra hade jag inga känningar alls förrän det var dags, så man vet aldrig :)
  • lillterror
    Mamma till två gullegrisar skrev 2016-02-11 12:01:33 följande:

Jag har inte förrän den 25 februari. Har gått över rätt mycket med mina andra barn, så tror mer på ett marsbarn.. men med dom andra hade jag inga känningar alls förrän det var dags, så man vet aldrig :)

Håller tummarna för att du inte behöver gå över den här gången då :) kan tänka mig att dagarna efter bf känns ännu tyngre för kropp och knopp?
  • minneli

Magen var spänd och ont mest hela dagen igår och tidigt imorse när jag varit och kissat började de sippra mellan benen. Första tanken var ju att jag inte kissat klart och att jag kissade på mig. Gick till köket och tog hushållspapper och då splasch gick vattnet på golvet. Fick tag på mamma och pappa som kunde ta barna. Så jäkla tur att det hände då och inte en timme senare för då hade sambon varit 10 mil bort.
    Nu är vi inne på sjukhuset men har fått ett rum på bb då de inte dragit igång riktigt men de vill inte skicka hem mig då förra förlossningen gick så fort (50 min). Det fortsätter komma vatten och för en timme sen kom slemproppen. Hade en ordentlig värk för en halvtimme sen men sen vart det som inge mer.
    Har det inte startat idag, sätter de igång mig imorgon. Bf var egentligen 22 feb.

• Elilia86

Va spännande att folk här börja få lite känningar! Själv är bf den 19/2, hittills har jag bara haft "mensvärk" nångång, ett rätt ordentligt tryck nedåt ibland sen förra v nångång samt sega, slemmiga flytningar (nån fler som har det och vet va se kan va?). Mitt 1a barn va 10 dagar tidig, hon här få vi se vad hon hittar på...

• Lysmasken
    Mamma till två gullegrisar skrev 2016-02-11 12:01:33 följande:

Har bf 26:e men förväntar mig att gå över oxå. Gick över 6+6+16 med dom andra.
    Isabelle 051204 Filippa 080401 Novalie 100825
  • zespriem

Så spännande att det händer grejer här! :D

Jag fick reda på att jag har GBS. Så det blir att åka in och få antibiotikadropp om vattnet går. Känns lite jobbigt :( Finns ju mkt skräckhistorier om man googlar på GBS också. Men min bm tycker jag kan vara lugn. Har annars mkt förvärkar och sover uruselt. Längtar efter att bebisen ska komma ut ?

• Mamma till två gullegrisar
    Lysmasken skrev 2016-02-11 14:48:53 följande:

Har bf 26:e men förväntar mig att gå över oxå. Gick över 6+6+16 med dom andra.

Med alla tre? Puh. .

Gick över 17 respektive 14 med mina..
  • lillterror
    zespriem skrev 2016-02-11 15:09:19 följande:

Så spännande att det händer grejer här! :D

Jag fick reda på att jag har GBS. Så det blir att åka in och få antibiotikadropp om vattnet går. Känns lite jobbigt :( Finns ju mkt skräckhistorier om man googlar på GBS också. Men min bm tycker jag kan vara lugn. Har annars mkt förvärkar och sover uruselt. Längtar efter att bebisen ska komma ut ?

Jag har läst lite om gbs och som jag förstått det så är det fruktansvärt många som har det, men majoriteten vet inte om det? Så jag undrar lite hur det kommer sig att du fick veta att du har det? Om jag får fråga :) tar dom prover eller kände du av några symtom?

Jag sover också uruselt så jag går runt och är galet seg om dagarna, dumt tycker jag, kroppen borde väl förstå att det är viktigt med sömn nu :) när har du bf?
  • Lysmasken
    Mamma till två gullegrisar skrev 2016-02-11 16:24:39 följande:

Med alla tre? Puh. .

Gick över 17 respektive 14 med mina..

Gick över med alla 3 tyvärr. Tråkigt som attan bara. Värst var ju nr 3, 16 dgr alltså. Satt & grät på dag 10. Sen vägrade jag träffa folk.
    Isabelle 051204 Filippa 080401 Novalie 100825
  • zespriem
    lillterror skrev 2016-02-11 17:42:14 följande:
    Jag har läst lite om gbs och som jag förstått det så är det fruktansvärt många som har det, men majoriteten vet inte om det? Så jag undrar lite hur det kommer sig att du fick veta att du har det? Om jag får fråga :) tar dom prover eller kände du av några symtom?

Jag sover också uruselt så jag går runt och är galet seg om dagarna, dumt tycker jag, kroppen borde väl förstå att det är viktigt med sömn nu :) när har du bf?
    Har också förstått att det är väldigt vanligt! Jag var inne på spec-mvc akut eftersom jag hade en massa hjärtklappning under några dagar. Då togs nåt rutin-urinprov som visade på blod och protein och därför fick jag göra en odling. Så det var väl en slump att det framkom. Har inte några symptom på GBS. 

Jag har bf 28/2. Sonen kom på bf+15, dottern bf+1, vet inte riktigt vad jag har att vänta mig nu ;) Hörde från en gynekolog att när förlossningen startar är ganska mkt beroende av pappans gener. Det är en annan pappa till detta barnet, så jag kanske inte ens ska ta i beräkning när de andra två föddes! När har du bf?
Svar på tråden BF februari 2016