lillterror skrev 2016-02-11 17:42:14 följande:
Jag har läst lite om gbs och som jag förstått det så är det fruktansvärt många som har det, men majoriteten vet inte om det? Så jag undrar lite hur det kommer sig att du fick veta att du har det? Om jag får fråga :) tar dom prover eller kände du av några symtom?
Jag sover också uruselt så jag går runt och är galet seg om dagarna, dumt tycker jag, kroppen borde väl förstå att det är viktigt med sömn nu :) när har du bf?
Har också förstått att det är väldigt vanligt! Jag var inne på spec-mvc akut eftersom jag hade en massa hjärtklappning under några dagar. Då togs nåt rutin-urinprov som visade på blod och protein och därför fick jag göra en odling. Så det var väl en slump att det framkom. Har inte några symptom på GBS.
Jag har bf 28/2. Sonen kom på bf+15, dottern bf+1, vet inte riktigt vad jag har att vänta mig nu ;) Hörde från en gynekolog att när förlossningen startar är ganska mkt beroende av pappans gener. Det är en annan pappa till detta barnet, så jag kanske inte ens ska ta i beräkning när de andra två föddes! När har du bf?