• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • zespriem

Hickande skulle det stå, inte hackande ;)

Usch vad jag är trött på dessa förvärkar! Inatt vaknade jag av en kraftig och var i princip säker på att det satt igång. Kom några till. Sen försvann de. Men jag har haft ständig "mensvärk" hela dagen. Hoppas så på att det gör någon nytta och att jag kanske föder innan bf (om tio dagar). Ska till bm imorgon, om det känns ok så tänkte jag fråga om hon kan kolla status på tappen.

• lillterror
    Anonym (Bf feb) skrev 2016-02-18 14:11:44 följande:

Hade värkar hela natten, ca 1 min långa men inte regelbundna och kunde absolut inte sova. Jag tyckte minsann de gjorde ont så vi åkte in vid 4:30. Väl i ctg stolen upphör nästan värkarna. Typiskt!! Bm undersöker och det är 1 cm kvar av tappen. Var bombsäker på att bli hemskickad men vi fick stanna kvar och de gav mig en morfinspruta, som jag lyckades vila ganska bra på. Tydligen ett dåligt tecken när det gäller förlossning! Idag var ändå tappen helt borta, och de föreslog att jag skulle åka hem en stund. Men de sa att jag kommer att föda idag. Ville helst inte åka hem så jag har fått stanna kvar några timmar till. Blir nog en undersökning till snart för att se om något mer hänt.

Nu har det dock lugnat sig igen så jag börjar tvivla lite :/

Håller tummarna för att det sätter igång igen på riktigt när du ändå är där så du slipper åka hem och vända igen :)
  • Anonym (Småland)

Passar på att uppdatera listan, det var länge sedan. Nu mina damer tycker jag att det är dags för en babyboom, verkar gå framåt för en del men fortfarande har inga bebisar tittat ut.

Februari16 6/2, född 7/1 

Jesspett 7/2, född 4/2 

Angelz 8/2

Idm 9/2, född 1/2

Erna90 9/2, född 24/1 

Jensan84 10/2 

MalinTherese 12/2 

Cupcakedream 13/2 

Lillterror 17/2 

Ak82 17/2 

Småland 17/2 

BenicioSantino 18/2 

Minneli 22/2 född 11/2

GameOfLife 23/2 

Ondar 23/2 

Mamma till två gullegrisar 25/2 

Lysmasken 26/2 

LMG 28/2 

zespriem 28/2

Bf feb 13/2 

maliinnnn1990 bf 28/2

• lillterror

Då var svägerskan som är beräknad efter mig på väg in till förlossningen! Bf+1 här och bebis verkar trivas bra.

• MalinTherese
    lillterror skrev 2016-02-18 17:35:04 följande:

Då var svägerskan som är beräknad efter mig på väg in till förlossningen! Bf+1 här och bebis verkar trivas bra.

Ja, du är inte ensam iallafall, här händer de inte just något heller... Lite sammandragningar men inget annat :/
  • emeliiiiiie

Alltså hur svårt ska det va att komma ut?! =) Vi verka va flera som har sammandragningar, förvärkar osv men inget mer händer.. Bf +2 idag

• lillterror
    MalinTherese skrev 2016-02-18 18:55:23 följande:

Ja, du är inte ensam iallafall, här händer de inte just något heller... Lite sammandragningar men inget annat :/

emeliiiiiie skrev 2016-02-18 19:01:44 följande:

Alltså hur svårt ska det va att komma ut?! =) Vi verka va flera som har sammandragningar, förvärkar osv men inget mer händer.. Bf +2 idag

Nej jag förstår inte heller varför det ska vara så svårt att komma ut? Jag är fortfarande inställd på att gå över, förlossningen känns så avlägsen så kommer nog få en chock när det gäller =p våra bebisar trivs alltför bra ;) men innan helgens slut så ska väl ändå ett par stycken kommit till världen?

Hur många dagar över är det för dig nu MalinTherese?
  • MalinTherese
    emeliiiiiie skrev 2016-02-18 19:01:44 följande:

Ja dom var sega tror jag haha :D

Bf+5 idag. Dagen har tillbringats på en bänk på badhuset medans sambo å barn badat, detta rekommenderar jag dock inte för så stel som man blev ajaj :p
  • MalinTherese
    lillterror skrev 2016-02-18 19:14:44 följande:

Nej jag förstår inte heller varför det ska vara så svårt att komma ut? Jag är fortfarande inställd på att gå över, förlossningen känns så avlägsen så kommer nog få en chock när det gäller =p våra bebisar trivs alltför bra ;) men innan helgens slut så ska väl ändå ett par stycken kommit till världen?

Hur många dagar över är det för dig nu MalinTherese?

Fem dagar över, å jag känner att jag är nästan redo att ta till alla knep, som går snart! Så jag har mer eller mindre oromantiskt bestämt med min sambo att ikväll ska det sexas! Haha! Han har absolut ingenting annat att säga till om just nu! :p
  • lillterror
    MalinTherese skrev 2016-02-18 19:51:22 följande:

Fem dagar över, å jag känner att jag är nästan redo att ta till alla knep, som går snart! Så jag har mer eller mindre oromantiskt bestämt med min sambo att ikväll ska det sexas! Haha! Han har absolut ingenting annat att säga till om just nu! :p

Då är det inte mer än rätt att din bebis tittar ut först ;) haha lycka till med den du! Här sexas det för fullt (fått en galet ökad lust??) men inte händer det något för det! Suck för det =)
Svar på tråden BF februari 2016