• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Lysmasken
    MalinTherese skrev 2016-03-09 01:20:37 följande:

Crp'n hade gått upp från 72 till 91, å febern har stigit från 38.9-39.9 så det är inte virus, om det är urinvägarna eller lungor kan dom inte säga än, utan hon kommet få en infart å bli inkopplad till antibiotikadropp, samt ta lite prover å så ska det göras lite odlingar... så blir det eventuellt en lungröntgen i morgon..

Mamma hjärtat brister en aning att se lillsessan såhär krasslig :/

Usch så tråkigt att höra. Hon får krya på sig.
    Isabelle 051204 Filippa 080401 Novalie 100825. 160228
  • lillterror
    Anonym (orolig) skrev 2016-03-08 20:04:32 följande:

Mennar du att man intr ska få ha täcke på sej då elr på barnet ? Å använda nikotin kan man visst man röker ju inte precis i sängen , å ja är ingen rökare ja snusar..låt bata lite konstigt fatta som man ska ligga i en säng utan kuddar elr täcke :p

Nej hon menar att det inte ska finnas lösa kuddar och täcken löst uppe vid barnets huvud, pga kvävningsrisken. Själv har jag en gallerfilt till mitt troll just därför, skulle hon lyckas dra det över huvudet så vet jag att hon kan andas igenom det till skillnad från ett täcke..

Sen är det även känt att användningen av nikotin (cigaretter OCH snus) under både graviditet och amning ökar risken för plötslig spädbarnsdöd.

• lillterror
    Anonym (Bf feb) skrev 2016-03-08 16:23:43 följande:

Nyfiken på hur era bebisar sover på nätterna? Samsover ni eller lyckas ni få dem att somna i egen säng? Vi somnar oftast när vi ammar och det är mysigt, men det gör mig lite nervös :/

Min är ju inte många dagar än så vi försöker fortfarande se vad som funkar bäst för oss =) har ett babynest som vi försöker vänja henne vid, det ligger mellan oss i sängen. Liggammar om nätterna och ibland får jag lägga ner henne i nestet, ibland så vaknar hon bara av att jag tänker på det och då har det slutat med att hon får sova på mitt bröst när jag halvsitter istället =) hoppas kunna få dockan till egen säng om intr alltför många månader =)
    idm skrev 2016-03-08 20:11:56 följande:

Ni som ammar, hur ofta gör ni det under dagen och natten? :)

Alltifrån en gång i timmen till var tredje/fjärde timme haha! Nu inatt blev det två ggr så var tredje ungefär då, oftare på eftermiddag/kvällen. Undrar när man får in en bättre rutin på det hela? Som det känns just nu orkar jag knappt ta mig nånstans för att hon ska matas i tid och otid, och när hon ligger vid bröstet är hon ju inte klar på fem minuter direkt =)
  • Anonym (orolig)
    lillterror skrev 2016-03-09 06:21:29 följande:

Nej hon menar att det inte ska finnas lösa kuddar och täcken löst uppe vid barnets huvud, pga kvävningsrisken. Själv har jag en gallerfilt till mitt troll just därför, skulle hon lyckas dra det över huvudet så vet jag att hon kan andas igenom det till skillnad från ett täcke..

Sen är det även känt att användningen av nikotin (cigaretter OCH snus) under både graviditet och amning ökar risken för plötslig spädbarnsdöd.

Använde inte snus när ka va gravid p sen ammar ja inte heller så ,å har prata me min bm å hon sa att de mesta är skit snack de där,å att ja kan snusa om ja vill. å alla ja känner är rökare / snusare å aldrig vart några problem.
  • lillterror
    Anonym (orolig) skrev 2016-03-09 06:46:05 följande:

Använde inte snus när ka va gravid p sen ammar ja inte heller så ,å har prata me min bm å hon sa att de mesta är skit snack de där,å att ja kan snusa om ja vill. å alla ja känner är rökare / snusare å aldrig vart några problem.

Nej jag bara svarade på din fråga där du undrade varför man inte fick röka eller snusa. Sen var det absolut ingenting mot dig och ditt användande av nikotin. Alla gör som dom vill, men det som radades upp ang samsovning med täcken, Kuddar, nikotin och alkohol osv var som sagt riktlinjer för att undvika psd. (vilket då gäller gravid och ammande och inte rökning i sängen som givetvis även det är livsfarligt.).
  • Anonym (Längtar.)

Finns det fler kvar här? Hade beräknad förlossninge den 23e. Inget händer än. Hoppas bli igångsatt idag.

• idm
    lillterror skrev 2016-03-09 06:32:04 följande:

Alltifrån en gång i timmen till var tredje/fjärde timme haha! Nu inatt blev det två ggr så var tredje ungefär då, oftare på eftermiddag/kvällen. Undrar när man får in en bättre rutin på det hela? Som det känns just nu orkar jag knappt ta mig nånstans för att hon ska matas i tid och otid, och när hon ligger vid bröstet är hon ju inte klar på fem minuter direkt =)

Vår gosse är över en månad och kan fortfarande äta en gång i timmen. Det är nog det vanligaste hos oss, haha. Med undantag när han sover . Vi har försökt med napp (flera olika märken) några veckor men det vill han absolut inte ha. Ska bli spännande att följa utvecklingen :)
  • Mamma till två gullegrisar
    MalinTherese skrev 2016-03-09 01:20:37 följande:

Crp'n hade gått upp från 72 till 91, å febern har stigit från 38.9-39.9 så det är inte virus, om det är urinvägarna eller lungor kan dom inte säga än, utan hon kommet få en infart å bli inkopplad till antibiotikadropp, samt ta lite prover å så ska det göras lite odlingar... så blir det eventuellt en lungröntgen i morgon..

Mamma hjärtat brister en aning att se lillsessan såhär krasslig :/

Stackare :(

Hoppas det vänder och att hon kryar på sig snabbt..
Svar på tråden BF februari 2016