• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Februari16
    lillterror skrev 2016-03-05 15:35:17 följande:

Uppdatering!

Blev inlagd för igångsättning igår, började med ballong som släppte fyra timmar senare. Då tog bm vattnet, men eftersom jag hade så dåligt med vatten var det inget som direkt rann ut eller märktes. Fick värkstimulerande dropp. värkarna satte igång, fick EDA och struntade i lustgasen som bara gjorde mig illamående. Tyvärr så reagerade både jag och bäbis dåligt på droppet, jag fick för många värkar och bäbis dippade i hjärtslag. sänkte droppet och fick ligga på sida i sängen för att bäbis skulle trivas bättre. Det visade sig i morse att värkarna inte var effektiva trots smärtan. Jag öppnade mig en cm i timmen men bäbis sjönk aldrig ner. Fick feber och bäbis fick ökad puls så vi tog blodprov en gång i timmen inatt på bäbis huvud, medan jag fick antibiotika och Alvedon. Sen fick bäbis en megadipp igen vilket gjorde oss alla oroliga. Så det blev tid för ks då läkarteamet inte var nöjda med förloppet dygnet som varit.

Så på bf +17 plockar dom ut vår älskade Elicia ur min mage, 3556g och 49 cm lång <3

Grattis lillterror!
  • Februari16
    LMG skrev 2016-03-05 17:46:50 följande:

Visst var det värkar jag hade. Öppen 3cm och inlagd på förlossningen. Äntligen ska jag få träffa min tjej!

Spännande! Lycka till!
  • Lysmasken
    lillterror skrev 2016-03-05 15:35:17 följande:

Uppdatering!

Blev inlagd för igångsättning igår, började med ballong som släppte fyra timmar senare. Då tog bm vattnet, men eftersom jag hade så dåligt med vatten var det inget som direkt rann ut eller märktes. Fick värkstimulerande dropp. värkarna satte igång, fick EDA och struntade i lustgasen som bara gjorde mig illamående. Tyvärr så reagerade både jag och bäbis dåligt på droppet, jag fick för många värkar och bäbis dippade i hjärtslag. sänkte droppet och fick ligga på sida i sängen för att bäbis skulle trivas bättre. Det visade sig i morse att värkarna inte var effektiva trots smärtan. Jag öppnade mig en cm i timmen men bäbis sjönk aldrig ner. Fick feber och bäbis fick ökad puls så vi tog blodprov en gång i timmen inatt på bäbis huvud, medan jag fick antibiotika och Alvedon. Sen fick bäbis en megadipp igen vilket gjorde oss alla oroliga. Så det blev tid för ks då läkarteamet inte var nöjda med förloppet dygnet som varit.

Så på bf +17 plockar dom ut vår älskade Elicia ur min mage, 3556g och 49 cm lång <3

Stort grattis lillterror
    Isabelle 051204 Filippa 080401 Novalie 100825. 160228
  • minneli
    ondar skrev 2016-03-05 16:25:58 följande:
    Just ja, amningsnapp heter det ju, inte bröstvårdsskydd som ja skrev kanske :))
    :)
  • LMG

Här gick det undan. 22.01 kom våran lilla tjej till världen :) hann inte ens med lustgas först jag fick krystvärkar

• lillterror
    LMG skrev 2016-03-06 00:05:01 följande:

Här gick det undan. 22.01 kom våran lilla tjej till världen :) hann inte ens med lustgas först jag fick krystvärkar

Grattis <3 lustgasen är vidrig så du missade inget ;) hur fantastiskt känns det att äntligen få ha sin flicka på bröstet?
  • LMG
    lillterror skrev 2016-03-06 00:35:26 följande:
    Grattis <3 lustgasen är vidrig så du missade inget ;) hur fantastiskt känns det att äntligen få ha sin flicka på bröstet?
    Tack och grattis till dig med! :D Jag använde lustgasen när krystvärkarna kom. Men det va inte mycket jag hann andas i den innan hon va ute :) det känns verkligen helt sjukt men samtidigt underbart! Hon är så fin
  • Lysmasken

Stort grattis
  • Lysmasken

Ahh varför ska det vara så svårt med namn.... Jag vill ha Majken & maken vill ha Hailey.

• zespriem

Så underbart!! Jättegrattis :)
Svar på tråden BF februari 2016