• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • lillterror

Tack för lyckönskningar fina ni! Nu bär det alldeles strax av till Näl för kontroll och bedömning av vilken igångsättning som passar mig bäst!

Här håller vi tummarna för att dom för det första har tid och möjlighet att ta emot oss direkt vi kommer in (aktivt födande går givetvis före så är det fullt får vi komma in senare). Sen hoppas vi innerligt att min kropp är hyfsat redo och bara behöver en push i rätt riktning. Så kanske man kan få komma hem med bebis redan på söndag.

Nu får vi åka, här ska födas barn! =D

PS, bf +16 är väl ändå lite häftigt att ha "klarat" sig till ;)

• Lysmasken
    lillterror skrev 2016-03-04 07:15:03 följande:

Tack för lyckönskningar fina ni! Nu bär det alldeles strax av till Näl för kontroll och bedömning av vilken igångsättning som passar mig bäst!

Här håller vi tummarna för att dom för det första har tid och möjlighet att ta emot oss direkt vi kommer in (aktivt födande går givetvis före så är det fullt får vi komma in senare). Sen hoppas vi innerligt att min kropp är hyfsat redo och bara behöver en push i rätt riktning. Så kanske man kan få komma hem med bebis redan på söndag.

Haha jag vet inte om jag håller med om att klarat 16 dgr mer, jag var förkrossad

Men jag håller tummarna för dig idag lillterror
    Isabelle 051204 Filippa 080401 Novalie 100825
  • hannis12345

Stort lycka till lillterror!!

Lysmasken skrev 2016-03-04 08:01:57 följande:

Haha jag vet inte om jag håller med om att klarat 16 dgr mer, jag var förkrossad

Men jag håller tummarna för dig idag lillterror

• zespriem

Hej alla ni!

Känner att jag behöver uppdatera lite här..

Jag åkte ju in till förlossningen för att min bm på mvc tyckte det var lämpligt efter undersökning av tappen som var 4-5 cm öppen och kort. Förlossningen välkomnade mig. Onda sammandragningar, men inte riktiga värkar, ca var femte minut. De saktade ner till var tionde minut på förlossningen och undersökningen där visade samma status som hos bm på mvc... Hinnsvepning gjordes, ny undersökning två timmar senare, samma status... Ny hinnsvepning, blev riktiga värkar av det, men det avtog. Spenderade natten där med onda sammandragningar var tionde minut, blev dock inte några riktiga värkar av det. Så vi åkte hem igen :( Såhär har det fortsatt. Molvärk och ond sammandragning var tionde minut. Sen igår em är de starkare och mer tryck neråt. Kanske kommer ungen snart eller på bf +20. Ingen vet. Är helt nere och slut av allt ont :(

• zespriem
    lillterror skrev 2016-03-04 07:15:03 följande:

Stort lycka till lillterror!! Tänker på dig idag :)
  • lillterror

Uppdatering! Var öppen nästan två cm, mjuk nästan obefintlig tapp och helt enkelt mogen. Hade för lite fostervatten så det var viktigt att få igång mig idag. fanns ett rum kvar på förlossningen så vi fick det på en gång!

Det verkar som att jag får ballongen först, sen tar dom vattnet och ev värkstimulerande dropp på det. Blev förvarnad om att det kan ta upp emot tre dygn, speciellt mtp att jag är förstföderska. phu! Men vad är väl tre dygn jämfört med tio månader graviditet?

Zespriem- får du ingen tid för ev igångsättning med värkstimulerande snart då?

• Anonym (Småland)
    lillterror skrev 2016-03-04 10:16:26 följande:

Uppdatering! Var öppen nästan två cm, mjuk nästan obefintlig tapp och helt enkelt mogen. Hade för lite fostervatten så det var viktigt att få igång mig idag. fanns ett rum kvar på förlossningen så vi fick det på en gång!

Det verkar som att jag får ballongen först, sen tar dom vattnet och ev värkstimulerande dropp på det. Blev förvarnad om att det kan ta upp emot tre dygn, speciellt mtp att jag är förstföderska. phu! Men vad är väl tre dygn jämfört med tio månader graviditet?

Låter ju hur bra som helst! Läkaren som gjorde bedömningen om igångsättning för mig kunde nästan garantera att det inte skulle ta 3-4 dygn men att vi skulle vara förberedda på det, och du är mycket mer mogen än vad jag var och det gick på under 11 timmar för mig!

Håller tummarna för en snabb och smidig förlossning!
  • zespriem

Skönt att du är mogen och att du fick rum!! Det KAN ta tre dygn, men behöver inte. Hoppas på snabbare :) Oavsett vad så kommer bebis snart <3

De vill gärna att det kommer igång av sig själv. Det pratas friskt om den luriga trean. Att man kan vara öppen mkt länge och ha mkt förvärkar, men får härda ut typ. Men de sa också att om det blir för påfrestande så är inte igångsättning otänkbart. Förhoppningsvis sätter det igång snart! Men det kändes jobbigt att behöva åka hem från förlossningen med stor mage och ingen bebis :(
  • ondar

Heja heja!! Det låter ju väldigt lovande :). Kul att de börjar ge info om sånt, de nämnde ingen info om igångsättning för mig förrän efteråt. De går att lära :'). Hoppas det går fortare än så :)!
  • Anonym (Bf feb)

Heja lillterorr, stort lycka till!

Zespriem, usch vad jobbigt det låter! Du har inte fått morfin lr så för att kunna vila?

Min bebis är två veckor idag! Hur går det för er andra som fått sina bebisar?

får ni sova nåt?

Här har vi kämpat en del med amning och vikt men nu verkar han vara på banan igen. Han äter hela tiden och känns som att han aldrig sover. Kan iaf inte lägga ifrån mig honom

Någon som använder bärsjal? Där sov han som en stock, men blev så himla varm att jag inte vågat använda den nåt mer.. Sen är jag osäker på hur hårt man ska linda.

Svar på tråden BF februari 2016