lillterror skrev 2016-03-04 10:16:26 följande:
Uppdatering! Var öppen nästan två cm, mjuk nästan obefintlig tapp och helt enkelt mogen. Hade för lite fostervatten så det var viktigt att få igång mig idag. fanns ett rum kvar på förlossningen så vi fick det på en gång!
Det verkar som att jag får ballongen först, sen tar dom vattnet och ev värkstimulerande dropp på det. Blev förvarnad om att det kan ta upp emot tre dygn, speciellt mtp att jag är förstföderska. phu! Men vad är väl tre dygn jämfört med tio månader graviditet?
Zespriem- får du ingen tid för ev igångsättning med värkstimulerande snart då?
Skönt att du är mogen och att du fick rum!! Det KAN ta tre dygn, men behöver inte. Hoppas på snabbare :) Oavsett vad så kommer bebis snart <3
De vill gärna att det kommer igång av sig själv. Det pratas friskt om den luriga trean. Att man kan vara öppen mkt länge och ha mkt förvärkar, men får härda ut typ. Men de sa också att om det blir för påfrestande så är inte igångsättning otänkbart. Förhoppningsvis sätter det igång snart! Men det kändes jobbigt att behöva åka hem från förlossningen med stor mage och ingen bebis :(