• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Anonym (orolig)
    Anonym (Bf feb) skrev 2016-03-04 13:44:16 följande:

Heja lillterorr, stort lycka till!

Zespriem, usch vad jobbigt det låter! Du har inte fått morfin lr så för att kunna vila?

Min bebis är två veckor idag! Hur går det för er andra som fått sina bebisar?

får ni sova nåt?

Här har vi kämpat en del med amning och vikt men nu verkar han vara på banan igen. Han äter hela tiden och känns som att han aldrig sover. Kan iaf inte lägga ifrån mig honom

Någon som använder bärsjal? Där sov han som en stock, men blev så himla varm att jag inte vågat använda den nåt mer.. Sen är jag osäker på hur hårt man ska linda.

Min tös är 7 veckor i morn å dr går så himla fört , men när man är gravid kändes de som en evighet men nu rusar bara tiden ;p nja så mkt sova blir de väl inte men iaf meta nu än i början då var ja så orolig å rädd för allt så då sov jag knappt 5 timmar på 1 vecka . Men nu kan ka slappna av mera å sova men de första tiden hemma så åt hon 3 ggr på natten å väcker hon mig hat jag svårt att somna om så tar ett tag å då kanske hon ska äta igen sen när ja precis nästan somnat , men de är sånt man får stå ut me . :) haha jag kämpade å me att amma låg på neonatalavdelningen de fösta 4 dagarna när hon föddes för hon gick ner i vikt, så jag sket i å amma pumpade där på sjukhuset men sen var en punp så dyr att hyra länge , så ger ersättning ist så nu väger hon 4100 kg Så de går uppåt :) bärsele hat jag me men hon är för liten för den än så hon sitter inte så bra , dom ska vara över 55 cm långa för å sitta bekvämt i dem ;)
  • Anonym (orolig)

Zespriem, usch vad jobbigt det låter! Du har inte fått morfin lr så för att kunna vila?

får ni sova nåt?

Här har vi kämpat en del med amning och vikt men nu verkar han vara på banan igen. Han äter hela tiden och känns som att han aldrig sover. Kan iaf inte lägga ifrån mig honom

Någon som använder bärsjal? Där sov han som en stock, men blev så himla varm att jag inte vågat använda den nåt mer.. Sen är jag osäker på hur hårt man ska linda.

Såg att Du skrev bärsjal :p haha nej de har jag inte nån :p jag får gå å bära min tös ganska ofta fr hon gråter så fort ja lägger ner henne , är vissa perioder bara men oftast går de bra att lägga ner henne så man får vila ryggen lite för de känns I den vill ja lova ... haha .. å äter gör hon 2 ggr på natten tat 3-4 timmar mellan men på dagen kam de gå 30 min till 3 timmar . Så på dagen äter hon väldigt ofta men mindre mängder då , å nu sover hon ganska mkt på dagen för 1 vecka sen så var hon vaken konstant hele dagarna i 3 dagar å bara sov på natten så hon var så övertrött å bara skrek så då var dw ut å gå i 4 timmar så hon fick sova :)
  • sladda

får ni sova nåt?

Här äts det oxå hela tiden, man känner sig som en mjölk ko haha. Sömnen är man lycklig om man får ihop 4-6h totalt :p
  • CupcakeDream

Hej!

Borde väl berätta att vår lilla tös kom den 22/2 :)

Började med värkar på fredag kväll som jag skrev om här. Hade det under hela helgen som aldrig blev regelbundna men söndag natt klarade jag inte av smärtan och hade inte kunnat sova något så vi åkte in till Näl Fl och fick ketogan så jag skulle kunna sova lite, det gick inte men kunde slappna av ett par timmar. När jag kom in runt fyra var jag bara öppen 1 men efter ett par timmar så hade jag öppnat mig 3! Jippi jag blev överlycklig. Värkarna var ganska glesa med ca 10 min mellanrum. Dom ville ha lite bättre kontakt med bebis så dom tog hål på hinnorna och satte en sladd på huvudet . Senare på eftermiddagen hade jag väldigt ont och bad och epidural och dom kom rätt snabbt. Jag fick bara ondare och ondare när jag väntade på att det skulle bli bättre men inget hände. Personalen görstod att den inte tagit så dom ringde tillbaka för en ny epidural som sen tog snabbt. Pust! Vid detta laget hade jag öppnat mig kanske 6 cm . Tiden gick och dom såg att bebis verkade va lite påverkat. Doktorn var inne och gjorde två undersökningar och vid andra så bestämde han att det får bli Ks! Jag blev lättad och på samma gång orolig för lillan. Ut kom hon men dom tog iväg henne direkt, fick hälsa lite snabbt sen fick hon komma till neonatal då hennes blodsocker var lågt. Hon låg där i två dagar sedan var det bra. Jobbig och utragen förlossning och jag känner mig lite ledsen att det inte gick vaginalt denna gången heller. Doktorn trodde det kunde vara trångt(trots jag gjort en mätning)

Hon vägde 3800 och är jättefin! Vi mår bra men jag lyckades få en lunginflammation i veckan så har haft lite otur:(

• ondar
    CupcakeDream skrev 2016-03-04 15:35:44 följande:

Hej!

Borde väl berätta att vår lilla tös kom den 22/2 :)

Började med värkar på fredag kväll som jag skrev om här. Hade det under hela helgen som aldrig blev regelbundna men söndag natt klarade jag inte av smärtan och hade inte kunnat sova något så vi åkte in till Näl Fl och fick ketogan så jag skulle kunna sova lite, det gick inte men kunde slappna av ett par timmar. När jag kom in runt fyra var jag bara öppen 1 men efter ett par timmar så hade jag öppnat mig 3! Jippi jag blev överlycklig. Värkarna var ganska glesa med ca 10 min mellanrum. Dom ville ha lite bättre kontakt med bebis så dom tog hål på hinnorna och satte en sladd på huvudet . Senare på eftermiddagen hade jag väldigt ont och bad och epidural och dom kom rätt snabbt. Jag fick bara ondare och ondare när jag väntade på att det skulle bli bättre men inget hände. Personalen görstod att den inte tagit så dom ringde tillbaka för en ny epidural som sen tog snabbt. Pust! Vid detta laget hade jag öppnat mig kanske 6 cm . Tiden gick och dom såg att bebis verkade va lite påverkat. Doktorn var inne och gjorde två undersökningar och vid andra så bestämde han att det får bli Ks! Jag blev lättad och på samma gång orolig för lillan. Ut kom hon men dom tog iväg henne direkt, fick hälsa lite snabbt sen fick hon komma till neonatal då hennes blodsocker var lågt. Hon låg där i två dagar sedan var det bra. Jobbig och utragen förlossning och jag känner mig lite ledsen att det inte gick vaginalt denna gången heller. Doktorn trodde det kunde vara trångt(trots jag gjort en mätning)

Hon vägde 3800 och är jättefin! Vi mår bra men jag lyckades få en lunginflammation i veckan så har haft lite otur:(

Stort grattis till skatten :)! Tråkigt att det blev ks igen men skönt att det gick bra tillslut ändå <3. Fy sjutton för lunginflammation upp i allt dock :( krya!!
  • ondar

Jag tror min slemmis gick idag, är på bf +10. Har haft förvärkar i flera veckor nu o täta sammandragningar typ konstant. Har igångsättning eller kejsarsnittstid på torsdag bf+16 så hade vart såå skönt om det startade sj under helgen ist :)

• idm

får ni sova nåt?

Vår lilla gosse är nu en månad och tre dagar. Han trivs bäst i min famn och blir även han ledsen om jag lägger ifrån honom ibland. När han är vaken och pigg trivs han i babygymmet. Vi har en bärsele från manduca som vi alla är väldigt nöjda med. Den är så bra att ha då jag kan göra lite andra saker här hemma och samtidigt ha honom nära.

Vi brukar oftast lägga oss vid 22.30 och under natten vaknar gossen ungefär efter 1,5-3 timmar för mat. Vi brukar sedan ligga kvar i sängen till 8-9 på morgonen :)

Under dagen äter han fortfarande väldigt ofta. Ibland mer än en gång i timmen och ibland är det två timmar emellan.

Jag upplever att han ibland har lite ont i magen då han blir ledsen och spänner sig och sedan kommer en fis eller två. Han bajsar ungefär var fjärde dag. Hur är era bebisar?
  • ondar

får ni sova nåt?

Är det en trikå eller vävd sjal? Trikå har jag som väntar på liten o har nördat in mig på olika sidor på nätet o 'bärsjalar' på facebook, är du med där? Om det är en trikåsjal så knyt ganska hårt eftersom den töjer sig när du stoppar i bebis :). O sen får man tänka lite hur man klär sig. Bebis kan ha blöja o strumpor o du ett tunt linne tex. :) jag har köpt en ergobabysele också som jag tänkt varva med.
  • Anonym (orolig)
    idm skrev 2016-03-04 18:45:37 följande:

Vår lilla gosse är nu en månad och tre dagar. Han trivs bäst i min famn och blir även han ledsen om jag lägger ifrån honom ibland. När han är vaken och pigg trivs han i babygymmet. Vi har en bärsele från manduca som vi alla är väldigt nöjda med. Den är så bra att ha då jag kan göra lite andra saker här hemma och samtidigt ha honom nära.

Vi brukar oftast lägga oss vid 22.30 och under natten vaknar gossen ungefär efter 1,5-3 timmar för mat. Vi brukar sedan ligga kvar i sängen till 8-9 på morgonen :)

Under dagen äter han fortfarande väldigt ofta. Ibland mer än en gång i timmen och ibland är det två timmar emellan.

Jag upplever att han ibland har lite ont i magen då han blir ledsen och spänner sig och sedan kommer en fis eller två. Han bajsar ungefär var fjärde dag. Hur är era bebisar?

Dw upplevde ja me att min tös hade så jag köpte minifom å ger henne varje gång innan hon ska äta å de har hjälpt hon är gladare sover bättre . Å bajsa gjorde hon inte varje dag innan ja börja me minifom men ni gör hon de nöstan vaeje dag varanna dag men de bör dom göra varje dag sa dom på 1177 när ja prata me dom . Så prova å köp de ? Annars kan du köpa pysventil oxå så alla gaser kommer ut även de har ja använt å tyckte hon blev lättad efter ja användt de..annars så kanske din pojk inte tål bröstet mjölken om du ammar ?

Flera barn som inte gör de. Min tös äter oxå ofta på dagen jag ger ersättning , men på natten så sover hon bra de kan gå mellan 3-4 timmae på natten å då äter hon mellan 70 -100 ml å på dagen kan de gå mellan 30 min till 4 timmar å då kan hon äta allt mellan 40 -100 så de är olika hon äter ofta p lite på dagen ..
  • LMG

Kraftiga mensvärkssmärtor som kommer med cirka 7 minuters mellanrum och håller i sig ungefär 52 sekunder. Hanterbara men måste andas mig igenom dom, kan det vara på g? Har ju aldrig fött barn förr så vet inte om man vågar hoppas

Svar på tråden BF februari 2016