Anonym (Bf feb) skrev 2016-03-04 13:44:16 följande:
Heja lillterorr, stort lycka till!
Zespriem, usch vad jobbigt det låter! Du har inte fått morfin lr så för att kunna vila?
Min bebis är två veckor idag! Hur går det för er andra som fått sina bebisar?
får ni sova nåt?
Här har vi kämpat en del med amning och vikt men nu verkar han vara på banan igen. Han äter hela tiden och känns som att han aldrig sover. Kan iaf inte lägga ifrån mig honom
Någon som använder bärsjal? Där sov han som en stock, men blev så himla varm att jag inte vågat använda den nåt mer.. Sen är jag osäker på hur hårt man ska linda.
Vår lilla gosse är nu en månad och tre dagar. Han trivs bäst i min famn och blir även han ledsen om jag lägger ifrån honom ibland. När han är vaken och pigg trivs han i babygymmet. Vi har en bärsele från manduca som vi alla är väldigt nöjda med. Den är så bra att ha då jag kan göra lite andra saker här hemma och samtidigt ha honom nära.
Vi brukar oftast lägga oss vid 22.30 och under natten vaknar gossen ungefär efter 1,5-3 timmar för mat. Vi brukar sedan ligga kvar i sängen till 8-9 på morgonen :)
Under dagen äter han fortfarande väldigt ofta. Ibland mer än en gång i timmen och ibland är det två timmar emellan.
Jag upplever att han ibland har lite ont i magen då han blir ledsen och spänner sig och sedan kommer en fis eller två. Han bajsar ungefär var fjärde dag. Hur är era bebisar?