• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • lillterror
    MalinTherese skrev 2016-02-27 21:56:36 följande:

Februari16 6/2, född 7/1

Jesspett 7/2, född 4/2

Angelz 8/2

Idm 9/2, född 1/2

Erna90 9/2, född 24/1

Jensan84 10/2

MalinTherese 12/2, född 20/2

Bf feb 13/2, född 19/2

Cupcakedream 13/2, född 22/2

Lillterror 17/2, född 5/3

Ak82 17/2

Småland 17/2 född 20/2

BenicioSantino 18/2 född 21/2

Minneli 22/2 född 11/2

GameOfLife 23/2, född 21/2

Ondar 23/2

Mamma till två gullegrisar 25/2

Lysmasken 26/2

LMG 28/2

zespriem 28/2

maliinnnn1990 bf 28/2

• lillterror
    zespriem skrev 2016-03-07 16:05:54 följande:

Fått beviljat igångsättning! Tyvärr var det fullt idag, ska ringa imorgon bitti och hoppas på att det finns plats då. Ja, lillterror, din historia är ju lite skrämmande, det måste jag erkänna ;) Fast läkaren trodde att detta ska gå smidigt. Tappen är helt redo och jag har ju fött två barn innan. Kan hända att det räcker att ta hinnorna.

Åh behöver du inte gå över längre för igångsättning? Härligt! Haha ja det är ju en stor skillnad eftersom detta var min första! Vågar jag mig på en graviditet till så hoppas jag verkligen klara av en riktig förlossning, känner att jag gick miste om mycket med kejsarsnittet =/

Hoppas det finns plats för dig imorgon då! =)
    LMG skrev 2016-03-07 20:09:25 följande:

Men Gud då fick ju vi samma dag :)

Haha fasen vad häftigt! Dåligt uppdaterad här nu känner jag! Gick allt bra? Flicka eller pojk? Något namn klart? =D
  • LMG
    lillterror skrev 2016-03-08 02:49:50 följande:
    Åh behöver du inte gå över längre för igångsättning? Härligt! Haha ja det är ju en stor skillnad eftersom detta var min första! Vågar jag mig på en graviditet till så hoppas jag verkligen klara av en riktig förlossning, känner att jag gick miste om mycket med kejsarsnittet =/

LMG skrev 2016-03-07 20:09:25 följande:

Men Gud då fick ju vi samma dag :)

Haha fasen vad häftigt! Dåligt uppdaterad här nu känner jag! Gick allt bra? Flicka eller pojk? Något namn klart? =D
    Ja allt gick jätte bra, nästan för bra tycker jag haha :) en liten Vendela blev det
  • MalinTherese

Här har vi hunnit med en sjukhusrunda då lillan kaskadkräktes en hel dag, så vi fick bli inlagda en natt för observation så hon inte blev uttorkad.

Nu har hon börjat bli slemmig å snorig, å storasyskon har magsjuka... Känner att de går bra nu!

• Anonym (Småland)
    MalinTherese skrev 2016-03-08 09:38:13 följande:

Här har vi hunnit med en sjukhusrunda då lillan kaskadkräktes en hel dag, så vi fick bli inlagda en natt för observation så hon inte blev uttorkad.

Nu har hon börjat bli slemmig å snorig, å storasyskon har magsjuka... Känner att de går bra nu!

Skönt att det gick bra! Uttorkning är inte att leka med när det gäller spädbarn!

Här har vi åkt på en förkylning alla tre! Pluttan var lite febrig för ett par dagar sedan och är nu snorig, äter dock som vanligt och allmäntillståndet är som vanligt. Den som verkar drabbas hårdast av denna förkylningen är faktiskt maken som bara vill däcka, men det kan man ju inte göra när man precis kommit tillbaka till jobbet!

Någon som vet var man kan köpa strumpor för "smala" barn?! Nu har hon strumpor där "hälen" är mitt i foten och de är ändå för breda på vaderna! Det roliga är att hon inte ens är smal, hon är precis enligt medel på både längd och vikt.

Btw, en graviditet är bästa sättet att gå ner i vikt! -12,5 kilo trots att jag inte ens ammar! Jag var överviktig så är inte direkt ledsen över nedgången

När jag är färdig med mitt barnafödande kommer jag se ut som Heidi Klum! :-P
  • zespriem
    lillterror skrev 2016-03-08 02:49:50 följande:

Det finns plats! :D Påväg in nu!

Jag sätts inte in på grund av överburenhet, utan för att jag är helt slut av alla värkar som aldrig kommer igång till riktig förlossning. Sover inte och går med i princip ständig molvärk. Så det är av humanitära skäl :)
  • idm
    zespriem skrev 2016-03-08 11:07:57 följande:

Det finns plats! :D Påväg in nu!

Jag sätts inte in på grund av överburenhet, utan för att jag är helt slut av alla värkar som aldrig kommer igång till riktig förlossning. Sover inte och går med i princip ständig molvärk. Så det är av humanitära skäl :)

Lycka till! :)
  • lillterror

Någon mer än jag som samlar vatten som en tok EFTER förlossningen??? Dricker ordentligt, rör på mig i den mån jag kan, vilket är mer nu än när foglossningen höll mig sängliggandes, ändå ser mina ben ut som stockar? Usch! =)

Zespriem- lycka till nu! Kommer gå helt galant för dig =D

• BenicioSantino

Jag samlade också massa vatten efter mitt ks. Har inte varit med om de tidigare trots att jag gjort ett snitt och en naturlig förlossning innan. Nu är jag tack och lov tillbaka till de normal. Fick hem stödstrumpor från BB som jag satt på innan jag gick upp. Tog ca 2 veckor innan jag blev av med vätskan i benen.

Svar på tråden BF februari 2016