• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Anonym (Småland)
    MalinTherese skrev 2016-03-09 01:20:37 följande:

Crp'n hade gått upp från 72 till 91, å febern har stigit från 38.9-39.9 så det är inte virus, om det är urinvägarna eller lungor kan dom inte säga än, utan hon kommet få en infart å bli inkopplad till antibiotikadropp, samt ta lite prover å så ska det göras lite odlingar... så blir det eventuellt en lungröntgen i morgon..

Mamma hjärtat brister en aning att se lillsessan såhär krasslig :/

Stackars er! Det gör verkligen ont i hjärtat när man ser att de inte mår bra. Här håller vi tummarna för att det blir bra snabbt!
  • lillterror
    minneli skrev 2016-03-09 12:32:00 följande:

Tack! Jag kom aldrig så långt :D

Haha jag hade tid över så det var lika bra kände jag, tyckte ju du kom med en toppenide och ville inte låta den rinna ur sanden liksom =)
  • zespriem

Nu har jag också bebis utanför magen! :D

Igångsättningen gick hur smidigt som helst. 14.20 igår togs hinnorna, värkarna satte igång kort därefter och blev snabbt starka. Låg i sängen och andades mig genom värkarna, kände mig kissig och gick motvilligt upp ur sängen till toaletten. Ville egentligen ha ett bäcken, men bm tyckte verkligen att det skulle vara bra för mig att komma upp ur sängen lite. Sambon följde med mig och väl sittandes på toaletten satte krystvärkarna igång! Ringde på personal och stapplade tillbaka till rummet, hann inte upp i sängen igen utan födde ståendes hängande över sängen. "Av med trosorna, bebisen kommer ut nu!" :D 17.13 föddes han. Mindre än tre timmar efter igångsättningen. Antibiotikadroppet pga gbs hann inte verka eftersom jag födde snabbare än de räknat med. Så han kontrolleras var 6:e timme, andning, saturation och temp. Allt ser bra ut :) Blev verkligen en bra förlossning!!

• lillterror
    zespriem skrev 2016-03-09 14:38:04 följande:

Igångsättningen gick hur smidigt som helst. 14.20 igår togs hinnorna, värkarna satte igång kort därefter och blev snabbt starka. Låg i sängen och andades mig genom värkarna, kände mig kissig och gick motvilligt upp ur sängen till toaletten. Ville egentligen ha ett bäcken, men bm tyckte verkligen att det skulle vara bra för mig att komma upp ur sängen lite. Sambon följde med mig och väl sittandes på toaletten satte krystvärkarna igång! Ringde på personal och stapplade tillbaka till rummet, hann inte upp i sängen igen utan födde ståendes hängande över sängen. "Av med trosorna, bebisen kommer ut nu!" :D 17.13 föddes han. Mindre än tre timmar efter igångsättningen. Antibiotikadroppet pga gbs hann inte verka eftersom jag födde snabbare än de räknat med. Så han kontrolleras var 6:e timme, andning, saturation och temp. Allt ser bra ut :) Blev verkligen en bra förlossning!!

Men Gud vad härligt!!! Stort grattis!!
  • ondar
    Anonym (Längtar.) skrev 2016-03-09 07:05:42 följande:

Finns det fler kvar här? Hade beräknad förlossninge den 23e. Inget händer än. Hoppas bli igångsatt idag.

Jag är kvar! Bf+16 idag, samma som du antar ja för mitt bf va också 23e. Jag har igångsättning idag kl 9 men mina värkar började igår så va inne igår kväll o undersöktes. Var öppen 3 cm o hade en cm kvar av tappen så fick åka hem o försöka vila för att sen återvända till igångsättningstiden jag redan hade. Värkarna har eskalerats o gör brutalt mkt mer ont men kommer inte längre med 2min mellanrum som igår utan med 8. Förhoppningsvis gör de nytta. Hoppas det blivit igångsättning för dig o att den flyter på bra!
  • ondar
    lillterror skrev 2016-03-09 06:54:19 följande:

Nej jag bara svarade på din fråga där du undrade varför man inte fick röka eller snusa. Sen var det absolut ingenting mot dig och ditt användande av nikotin. Alla gör som dom vill, men det som radades upp ang samsovning med täcken, Kuddar, nikotin och alkohol osv var som sagt riktlinjer för att undvika psd. (vilket då gäller gravid och ammande och inte rökning i sängen som givetvis även det är livsfarligt.).

• lillterror
    Anonym (Längtar.) skrev 2016-03-09 07:05:42 följande:

Finns det fler kvar här? Hade beräknad förlossninge den 23e. Inget händer än. Hoppas bli igångsatt idag.

ondar skrev 2016-03-10 04:31:26 följande:

Jag är kvar! Bf+16 idag, samma som du antar ja för mitt bf va också 23e. Jag har igångsättning idag kl 9 men mina värkar började igår så va inne igår kväll o undersöktes. Var öppen 3 cm o hade en cm kvar av tappen så fick åka hem o försöka vila för att sen återvända till igångsättningstiden jag redan hade. Värkarna har eskalerats o gör brutalt mkt mer ont men kommer inte längre med 2min mellanrum som igår utan med 8. Förhoppningsvis gör de nytta. Hoppas det blivit igångsättning för dig o att den flyter på bra!

Åh lyckades vi bli tre överburna i denna tråden? Våra bebisar trivs uppenbarligen alldeles för bra i magen! Hoppas era igångsättningar (om ni nu behöver, på dig Ondar låter det som att det startat av sig själv äntligen) är smidiga och resulterar i bebis riktigt snart! =)
  • idm

Stort grattis till bebis :)
  • Mamma till två gullegrisar

Grattis :)))
Svar på tråden BF februari 2016