• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • kattiwillijim

Plussade den 17 juni så är vecka 5 :)

Lycklig, kommer bli mitt andra barn.

Mina symtom ja har nu är illamående, riktigt trött och smått yr.

• Monikan

Plussade den 8/6 är beräknad till 12/2. Bor i falun i dalarna, någon här i närheten kanske? :)

• Lisa 236
    Jaha så här ser det ut idag vecka 5+0 rätt nöjd med att det ökar efter allt jobbigt som varit i de tidigare graviditeterna Ser väl hyfsat ut eller??

• lindavik

Hej på er!

Jag är i vecka 7 (6+4) och gravid för andra gången. Missfall i dec 2014 efter ägglossningstimulering. Nu gravid på första försöket med IVF. :) Jag har varit på vul i söndags och idag och fått se ett litet hjärta ticka. Om jag har räknat rätt är jag beräknad till början av februari, men inte fått det bekräftat ännu av en barnmorska.

Hoppas lillisen vill stanna nu, i dec fick jag mf i vecka 8 (7+2). Hur mår ni? Jag har ömma och större bröst, illamående som kommer och går, molande värk i nedre delen av magen, huvudvärk och svullen buk. Gasig! ;)

Lycka till tjejer!

• S79
    Moorii skrev 2015-06-23 15:36:58 följande:
    Hej, och grattis! :) ja, det var i närmaste laget ;) 

Jag är likadan, oroar mig hela tiden och kommer göra det fram tills kub-test är gjort och vecka 12 är förbi! Känner också igen det där om att det inte känns som det är på riktigt... men ultraljud lär nog hjälpa till med det :) När ska du på inskrivning?
    Tack! Och grattis till dig med :) 
    Jag längtar till ultraljud och tills vi kan få berätta för folk! Hade delar av släkten hemma på fika idag och det var så svårt att inte säga något. Vill ju helst skrika ut så hela världen hör ;)
    Jag har inte hunnit ringt om inskrivning än, men ska ta tag i det i veckan.
  • Anonym (Marie)

Hej igen! Kul att det är så många här i tråden! :)

Jag har försökt få tag i en barnmorska men pga semester och mitt egna jobb har jag inte fått tag i någon. Ska göra ett nytt försök på torsdag med att få tag i någon :)

Undrar lite kring samtalet bara vill vara förberedd hehe, vad vill dom veta? Hur snabbt efteråt fick ni tid att träffa någon? Vad innebär första gången man träffar bm? :)

• busan00

Anonym (Marie) skrev

Hej igen! Kul att det är så många här i tråden! :)

Jag har försökt få tag i en barnmorska men pga semester och mitt egna jobb har jag inte fått tag i någon. Ska göra ett nytt försök på torsdag med att få tag i någon :)

Undrar lite kring samtalet bara vill vara förberedd hehe, vad vill dom veta? Hur snabbt efteråt fick ni tid att träffa någon? Vad innebär första gången man träffar bm? :)

Jag ringde på en onsdag lr torsdag å fick tiden på måndag veckan efter. Då ringde ja nog väldigt sent för va då i vecka 8 nästan. Men de fick ja komma på hälsosamtal å dom frågar om alkohol å tobak å sånt sen får du en bok å papper å tid för inskrivning :) och bär du ringer då undrar hon när du senast hade mens å hur du mår å lite sånt :) vilken vecka är du I ? Lycka till !

• Penguinlover

Är det någon som har koll på om informationen om vad som händer med barnet i olika graviditetsveckor gäller för början av veckan i fråga, eller i slutet av veckan? Exempelvis så står det för vecka 7 att embryot är 4-5 mm och växer cirka en mm om dagen. Menas det då att embryot är 4-5 mm i vid 6+0 då man går in i sjunde veckan eller vid 6+6 då veckan slutar?

• MotherA
    Penguinlover skrev 2015-06-23 20:22:25 följande:

Är det någon som har koll på om informationen om vad som händer med barnet i olika graviditetsveckor gäller för början av veckan i fråga, eller i slutet av veckan? Exempelvis så står det för vecka 7 att embryot är 4-5 mm och växer cirka en mm om dagen. Menas det då att embryot är 4-5 mm i vid 6+0 då man går in i sjunde veckan eller vid 6+6 då veckan slutar?

Tolkade det som 4-5mm vid 6+0. Var på vul idag och mini är 8.5mm på 6+5 så det stämmer på ett ungefär för mig i Salla fall
  • Anonym (.)

Kul att läsa om alla som plussat. Själv är jag beräknad till mitten av februari. Bor i södert

Svar på tråden BF februari 2016