• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • meldeah
    busan00 skrev 2015-06-25 13:30:18 följande:

Men kan du vara farligt då att ja tog den baren? Tänk om de blir nått fel pga de :/ är så nojig för allt ..

Farligt tror jag absolut inte!
  • Pirog
    Anonym (Nr2) skrev 2015-06-25 09:07:35 följande:

Här är en umeåbo, hänger mest i fbgruppen!

Vad är det för grupp? Är den hemlig? (Vill inte "råka" gå ut med det här på fejjan riktigt än Cool)
  • Nilla22
    aprilbebisen skrev 2015-06-24 22:29:53 följande:
    Jag bor i sorunda, ganska nära :) fler barn srn tidigare?
    Nej det blir första för mig :) Men många av mina nära vänner har två var så det känns väldigt naturligt ändå! Hur många barn har du?
  • Idaplidan
    busan00 skrev 2015-06-25 13:30:18 följande:

Men kan du vara farligt då att ja tog den baren? Tänk om de blir nått fel pga de :/ är så nojig för allt ..

Jag fick kolla bebisen idag pga jag var så rädd för mina symptom försvann. Men allt såg jätte fint ut och jag ringde min barnmorska och berättade om min oro, fick tid redan dagen efter. Kan vara så att jag har fått en underbar barnmorska som verkligen ställer upp alltid. Men jag fick iallafall ett ultraljud och fick Se min lilla bebbe! Det vsr en otrolig lättnad att höra dem snabba hjärtslagen!
  • Kakalfen
    busan00 skrev 2015-06-25 13:17:51 följande:

Någon som vet om de är farligt att äta nutrilett bars när man är gravid? Ja åt en förut tycker dom är så goda å de borde väl va jätte å nyttigare än godis? Ja äter de inte för å banta utan för de suger i magen å tar de ist för godis

Det tror jag verkligen inte. Anledningen till att det står att en inte ska äta dem när en är gravid tror jag är för att en ska äta varierat och inte för få kalorier. Äter du dem + riktig mat också är det nog ingen fara!
  • Kakalfen
    Pirog skrev 2015-06-25 18:25:39 följande:
    Vad är det för grupp? Är den hemlig? (Vill inte "råka" gå ut med det här på fejjan riktigt än Cool)
    Jag vill också vara med i facebookgruppen!
  • Nattöga
    Ni som vill med i hemliga fb-gruppen för februaribebisar, skicka pm till mig med antingen

1: Din mailadress. Då skickar jag en inbjudan till MAILEN, inte till FB-meddelande alltså. Och kolla både din mails inkorg och skräppost! Klicka bara på länken i mailet :)

2. Ditt namn så som man söker upp det på FB. Skriv namn och hur din profilbild ser ut - då skickar jag en vänförfrågan som du får acceptera, därefter bjuder jag in dig i gruppen!

Välkomna alla nya!
  • aprilbebisen
    Nilla22 skrev 2015-06-25 19:14:45 följande:
    Nej det blir första för mig :) Men många av mina nära vänner har två var så det känns väldigt naturligt ändå! Hur många barn har du?
    Okej, spännande :) Jag har två tjejer sen tidigare så fullrulle hemma men dom börjar på förskola i september :)
  • aprilbebisen
    Pirog skrev 2015-06-24 21:12:17 följande:

Här verkar andra barnet komma 17e Feb! Har en son född i Februari 2014, så det blir nästan exakt  två år mellan dem, skiljer bara 3 dagar på BF dag! ;D Vecka 7 imorgon, och jag mår bra förutom att jag är sååååå trött på förmiddagarna Dx

spännande :) har oxå en född februari 14 :p och en till 12a fast inte februari :P
  • busan00

Gud va ja är hungrig hele tiden,ätet nästan konstant hele dagen å blir inte mätt är lika hungrig efter en stund igen finns lixom inget stopp. Äter ju som vanligr varje gåmg oxå, å äter ja inte så mår ja illa å fr ont i huve :( Bara idag har ja ätit lika mkt som ja skulle gjort vanligt vis på 2 dagar :/ någon mer som är sån?:p känns som ja kommer väga flera hundra innan ja är klar ;) haha

Svar på tråden BF februari 2016