• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Anonym (Nr2)

Här är en umeåbo, hänger mest i fbgruppen!

• meldeah

Plussade för 9 dagar sedan. BF 17 februari eller 24 februari, beroende på vems räkning man ska gå på. Första barnet.

Symtom än så länge är ömma bröst som fan och illamåendeattacker som går över väldigt fort. Kännr mig lite svullen över magen också.

• busan00

Vecka 10 (9+3) idag, inte känt nån symtom nästan på 2 veckor. Mår illa på morgon å under dagen när ja inte fått mat men ätet ja så blir debättre, trött å slö orkar knappt nåt men ändå så uttråkad av å inte göre nåt. Bara funderar på om allt är som de ska då ja mådde så dåligt å inte orkade va uppe å spydde rätt som de var för 3 veckor sen :/

• Idaplidan
    busan00 skrev 2015-06-25 09:43:09 följande:

Vecka 10 (9+3) idag, inte känt nån symtom nästan på 2 veckor. Mår illa på morgon å under dagen när ja inte fått mat men ätet ja så blir debättre, trött å slö orkar knappt nåt men ändå så uttråkad av å inte göre nåt. Bara funderar på om allt är som de ska då ja mådde så dåligt å inte orkade va uppe å spydde rätt som de var för 3 veckor sen :/

Jag har exakt samma! Är i vecka 11 på lördag, ska kolla om den lilla mår bra idag, är så otroligt nervös!
  • busan00

Idaplidan skrev 2015-06-25 10:51:47

Jag har exakt samma! Är i vecka 11 på lördag, ska kolla om den lilla mår bra idag, är så otroligt nervös!

Får man kolla de bara så där? Å hur går man till väga då? Ringa gyn lr vad? Berätta gärna sen hur de gick :)

• busan00

Någon som vet om de är farligt att äta nutrilett bars när man är gravid? Ja åt en förut tycker dom är så goda å de borde väl va jätte å nyttigare än godis? Ja äter de inte för å banta utan för de suger i magen å tar de ist för godis

• meldeah
    busan00 skrev 2015-06-25 13:17:51 följande:

Någon som vet om de är farligt att äta nutrilett bars när man är gravid? Ja åt en förut tycker dom är så goda å de borde väl va jätte å nyttigare än godis? Ja äter de inte för å banta utan för de suger i magen å tar de ist för godis

Ingen aning, men tänker att kanske lite kvarg + nötter + frukt är ett bättre alternativ. Men jag är ett träningsfreak som precis blivit gravid också, haha!

Är ju mycket socker i barerna också.
  • busan00

Men kan du vara farligt då att ja tog den baren? Tänk om de blir nått fel pga de :/ är så nojig för allt ..

• Kajan77

Hejhej! Tänkte följa denna tråden lite då jag nyss plussat igen :) fick en liten tjej 18.e Feb i år och är nu beräknad med nästa barn 27.e Feb så det blir ganska precis ett år emellan om allt går vägen. Har även 2 grabbar sen innan som är 15 och 17 år. Vi ville ha nästa barn tätt men trodde inte det skulle gå riktigt så snabbt som det gjorde men det blir nog bra ändå! Mest nervös över hur kroppen ska orka, tänker på rygg och bäcken bl.a men hoppas på det bästa. Känner mej stark än så länge :)

• Idaplidan
    busan00 skrev 2015-06-25 13:17:51 följande:

Hejsan! Allt gick jätte fint hos barnmorskan och bebisens hjärta slog för fullt! Och den lilla sprallade runder med armar & ben!
Svar på tråden BF februari 2016