• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Ia84

Jag är nu gravid i vecka 7 (6+2). På måndag är det dags för VUL, längtar så, vill så gärna se att är bra och se att det lilla hjärtat slår. Känner en hel del symtom och när man väl inte känner några symtom så saknar man dem, det är konstigt det där. 

• Jullan1989
    S79 skrev 2015-06-23 12:06:19 följande:

Hej!

Jag hoppar in här om det är ok.

Jag plussade igår och det känns fortfarande helt overkligt! Jag och sambon är överlyckliga och det blir vårt första barn. BF 26 februari. (Skottdagen känns farligt nära ;))

Dock kan jag inte riktigt låta bli att oroa mig över att något skulle gå snett. Jag har inte så mycket symptom så jag glömmer bort att jag är gravid. Kanske även därför som det är svårt att få in att det faktiskt är på riktigt...

Hej!

Jag och min sambo plusade också igår och har samma bf som er (26/2) jag tänkte oxå på skottdagen först för jag skrev in fel uppgifter och fick 29/2 först. ;)

Jag känner inget speciellt än heller men jag tror det kommer senare. Fast jag har inget emot om kramperna håller sig borta. :)

Dock fick jag sluta snusa igår och har bara tagit 1 idag vilket gör att humöret inte riktigt är på topp och en väldig huvudvärk.
  • S79
    Jullan1989 skrev 2015-06-23 20:56:16 följande:

Hej!

Jag och min sambo plusade också igår och har samma bf som er (26/2) jag tänkte oxå på skottdagen först för jag skrev in fel uppgifter och fick 29/2 först. ;)

Jag känner inget speciellt än heller men jag tror det kommer senare. Fast jag har inget emot om kramperna håller sig borta. :)

Dock fick jag sluta snusa igår och har bara tagit 1 idag vilket gör att humöret inte riktigt är på topp och en väldig huvudvärk.

Grattis! :) är det ert första barn också? Och nej du har rätt, ju längre man får må som vanligt desto bättre. Men jag hade nog behövt ha lite mer symptom för att fatta ;)

Bra gjort att sluta snusa. Det är inte lätt kan jag tänka mig. Men vilken bra sporre du fått :)
  • Jullan1989
    S79 skrev 2015-06-23 22:23:13 följande:

Grattis! :) är det ert första barn också? Och nej du har rätt, ju längre man får må som vanligt desto bättre. Men jag hade nog behövt ha lite mer symptom för att fatta ;)

Bra gjort att sluta snusa. Det är inte lätt kan jag tänka mig. Men vilken bra sporre du fått :)

Jajamensan första barnet här oxå. :)

Jag känner att jag kan vänta, är lite orolig att jag ska må allt för dåligt så de får gärna hålla sig borta.

Bästa sporren hitills, trodde inte att de skulle påverka mig så mycket bara.

När har du tänkt ringa mvc? Har du/ni berättat för någon?
  • S79
    Jullan1989 skrev 2015-06-23 22:37:38 följande:

Jajamensan första barnet här oxå. :)

Jag känner att jag kan vänta, är lite orolig att jag ska må allt för dåligt så de får gärna hålla sig borta.

Bästa sporren hitills, trodde inte att de skulle påverka mig så mycket bara.

När har du tänkt ringa mvc? Har du/ni berättat för någon?

Jag tänkte nog ringa dom nu i veckan. Vet inte hur det är att få tider nu med semestrar och sånt. Själv då? Har du ringt än?

Nej vi har inte berättat för någon än. Men igår pratade vi om att få berätta för en varsin person för att ha någon annan än oss själva att bolla tankar med. Så eventuellt ska jag berätta för en av mina bästa kompisar som även hon är gravid, men med sitt tredje barn. Har ni berättat för någon? :)
  • mliten

Jag smyger med på ett hörn här. Oplanerat gravid med tvåan men vi har bestämt att vi ska fixa det även om det kommer oerhört "otajmat" . BF 18/2.
    Jag såg att det var någon som skrev att de ska på ett tidigt VUL i Göteborg för 100 kr. Måste fråga var det kan tänkas vara?

Den enda ändan och har du sett vilket sätt!
  • danosani

Hejhej!

Plussade förra veckan med en väldigt oplanerad trea (har barn födda 2008 och 2011), har BF ca 18/2. :) Bor utanför Göteborg och är 25 år.

Har knappt några känningar, kanske extra hungrig och aningens ömma bröst, kan knappt ta in att jag är gravid. Ska på inskrivning 10/7 och tänkte försöka få ett UL då.

Undrar också över UL för 100 kr i Göteborg! Låter ju för bra för att vara sant :D

• Jullan1989
    S79 skrev 2015-06-23 22:47:15 följande:

Jag tänkte nog ringa dom nu i veckan. Vet inte hur det är att få tider nu med semestrar och sånt. Själv då? Har du ringt än?

Nej vi har inte berättat för någon än. Men igår pratade vi om att få berätta för en varsin person för att ha någon annan än oss själva att bolla tankar med. Så eventuellt ska jag berätta för en av mina bästa kompisar som även hon är gravid, men med sitt tredje barn. Har ni berättat för någon? :)

Precis, väntar ett samtal imorgon så får vi se när dom har tid. Har semester 29-31 så det gör inget om de kommer efter känner jag.

Det är fortfarande så tidigt.

Jag har berättate för 2 av mina bästa vänner. Den ena har försökt väldigt länge och jag fick dåligt samvete över att det gick så enkelt för oss. När jag klämde ur mig detta säger hon att hon hade plussat för en vecka sedan! Så otroligt kul, hon är anntagligen 2-5 veckor innan oss hon hade inte stenkoll. :)

Sambon fick ett samtal idag på jobbet av hans barndomsvän som berättade att dom precis fått veta att hon är gravid och då kunde inte sambon inte hålla sig utan berättade.

Tror det är bra att ha någon att prata med. Men resten ska vi försöka hålla oss till v 12. :)
  • tesastesa

Jag bor i Jönköping :)

aprilbebisen skrev 2015-06-23 12:16:59 följande:

Eftersom det är mycket folk från norrort tänkte jag kolla om det är någon från söderort ??

• minneli
    danosani skrev 2015-06-24 00:28:56 följande:

Hejhej!

Plussade förra veckan med en väldigt oplanerad trea (har barn födda 2008 och 2011), har BF ca 18/2. :) Bor utanför Göteborg och är 25 år.

Har knappt några känningar, kanske extra hungrig och aningens ömma bröst, kan knappt ta in att jag är gravid. Ska på inskrivning 10/7 och tänkte försöka få ett UL då.

Undrar också över UL för 100 kr i Göteborg! Låter ju för bra för att vara sant :D

Plussade igår med en oplanerad trea också :)
Svar på tråden BF februari 2016