• Anonym (mamma till 4 underbara)

Varför abort???

Den som är känslig behöver inte läsa mer nu.

Varför väljer man att döda sitt barn ? Ni som gör abort brukar skriva att det bara är en cellklump, men vad är det om 9 månader? Jag förstår inte. Jag har fått fyra barn varav 3 "planerade". Alla fyra lika välkomna.

• Svar på tråden Varför abort???
  • Anonym (!)
    Anonym (Linda) skrev 2015-05-24 15:54:39 följande:
    Ursäkta men 6 aborter!? Fyfan. Skaffa ett preventivmedel för fan. Och om du blir gravid trots preventivmedel så använd kondom. Fyfan va sjukt!!! Har själv gjort 2 men 6!? Fyfan va oansvarigt
    Så du menar att dina två aborter på nåt sätt är mer moraliska än hennes sex? Ska vi ha en gräns på hur många aborter vi ska få göra? Skulle hon behållit alla sex fostren eller hade det räckt att hon behöll fyra så att hon hade gjort lika många aborter som du? Gissar också att du ALDRIG kommer göra en tredje abort för gränsen är ju två, hoppas du förstår det! Sen hoppas jag att du förstår att det här ger mig rätt att se ner på dig också, jag har nämligen inte gjort en enda abort, så om dina preventivmedel inte hjälpte första gången varför använde du inte kondom så att du inte blev gravid igen? Seriöst se lite längre än näsan räcker innan du dömer folk!
  • Anonym (Linda)
    Anonym (!) skrev 2015-05-24 16:02:51 följande:
    Så du menar att dina två aborter på nåt sätt är mer moraliska än hennes sex? Ska vi ha en gräns på hur många aborter vi ska få göra? Skulle hon behållit alla sex fostren eller hade det räckt att hon behöll fyra så att hon hade gjort lika många aborter som du? Gissar också att du ALDRIG kommer göra en tredje abort för gränsen är ju två, hoppas du förstår det! Sen hoppas jag att du förstår att det här ger mig rätt att se ner på dig också, jag har nämligen inte gjort en enda abort, så om dina preventivmedel inte hjälpte första gången varför använde du inte kondom så att du inte blev gravid igen? Seriöst se lite längre än näsan räcker innan du dömer folk!
    Nej men första gången blev jag gravid med pplåster o andra med spiral och efter de har jag lärt mig att använda kondom och det tycker jag hon borde kunna efter 6 graviditeter. Helt sjukt att göra 6 aborter. Fyfan
  • Anonym (orkade inte)

Pga den livssituationen som var då så var det otänkbart att sätta ett barn till världen och även genomgå en graviditet. Svår depression

• Anonym (!)
    Anonym (Linda) skrev 2015-05-24 16:06:16 följande:
    Nej men första gången blev jag gravid med pplåster o andra med spiral och efter de har jag lärt mig att använda kondom och det tycker jag hon borde kunna efter 6 graviditeter. Helt sjukt att göra 6 aborter. Fyfan
    Varför använde du inte kondom efter första aborten? Förstår du inte vilken hycklare du är när du säger att du ska få göra så många aborter du behöver men fortfarande ser ner på andra för att dom gör så många aborter dom behöver?

Tycker du att jag får se ner på dig eftersom jag aldrig har gjort en abort då? För då hade du iaf varit konsekvent.
  • Anya

TS hur tänker du om en kvinna blir gravid vid en våldtäkt? Ska hon behålla? 

• Jesusforever

Första gången jag var gravid bad jag till Gud att ta bort det för annars skulle jag gå mot hans vilja och göra abort. 5 år senare blir jag gravid igen, min tro är starkare än någonsin och innan jag ens vet att jag väntar barn har jag en väldigt märklig dröm som säger "Hon är redo nu" och jag kan se mitt barn (han ser ut som han gjorde i drömmen) titta ner på jorden. En vecka senare får jag ett positivt gravidtest. Jag har fått 2 missfall tidigare och varje gång har jag fått en dröm att en vacker ängel kommer och tar mina barn till himmelriket. Det är väldigt märkligt men jag glömmer det aldrig. När jag vaknat blöder jag och jag vet att barnet är hos Gud.

Abort ÄR själviskt oavsett. Det är liberalt och humanistiskt tänkande " gör vad du vill så länge ingen kommer till skada"

Visst, ditt "embryo" har inget val, han/hon var redan planerad innan du ens visste dennas existens. Stackars små själar men dom har det bättre hos Jesus och när ni dör kommer ni få träffa dessa, det vill säga OM ni ens kommer dit. Inte utan Jesus!

• sextiotalist

Jag har full förståelse för de som genomgår en abort. Jag är innerligt tacksam för att ingen av mina ex blev pappa till något barn med mig.

Min sambo är den enda som kändes rätt att få barn med, så rätt man som pappa kan vara skäl nog

• micromat
    Anonym (mamma till 4 underbara) skrev 2015-05-24 08:22:09 följande:

Den som är känslig behöver inte läsa mer nu.

Varför väljer man att döda sitt barn ? Ni som gör abort brukar skriva att det bara är en cellklump, men vad är det om 9 månader? Jag förstår inte. Jag har fått fyra barn varav 3 "planerade". Alla fyra lika välkomna.

Man dödar inte ett barn, man tar bort en cellklump..
  • micromat

Ursäkta men 6 aborter!? Fyfan. Skaffa ett preventivmedel för fan. Och om du blir gravid trots preventivmedel så använd kondom. Fyfan va sjukt!!! Har själv gjort 2 men 6!? Fyfan va oansvarigt

Förövrigt behöver det inte vara 6 aborter. Hon kanske har behållit 3... Vad vet du?

Dessutom ska man inte fördömma, du har inte en jäkla aning om hon har preventivmedel eller inte..
  • Anonym (anonym)
    Är ingen skillnad mellan 2, 6 eller 40 aborter snarare är det så att den som inte skyddat sig och blivit gravid många gånger och gjort abort med stor sannolikhet inte skulle bli en lämplig förälder.
Svar på tråden Varför abort???