• Anonym (mamma till 4 underbara)

Varför abort???

Den som är känslig behöver inte läsa mer nu.

Varför väljer man att döda sitt barn ? Ni som gör abort brukar skriva att det bara är en cellklump, men vad är det om 9 månader? Jag förstår inte. Jag har fått fyra barn varav 3 "planerade". Alla fyra lika välkomna.

• Svar på tråden Varför abort???
  • neverpreggo

Håller med inlägg 8.
    Ser inte heller att inlägget som alla verkar hoppa på handlar om 6 aborter utan kan också vara att hon då hade haft 6 st barn men nu har hon mindre än så.

Jag tycker det är värre när det skaffas barn under dåliga omständigheter än att i så fall göra en abort istället. Har man x antal aborter bakom sig för att man inte skyddar sig så... är det bättre att den personen blir mamma åt ett barn den inte vill ha? ( superfertila ska inte ta åt sig, menar de som slarvar) Det finns många barn som växer upp med föräldrar som inte skulle haft barn.

TS: Samma syn om barnet kommer födas med grava handikapp t.ex?

/neverpreggo men pro choice!

Anonym (*) skrev 2015-05-24 15:51:52 följande:

Om man kallar abort för mord är man ute efter att provocera, inte att föra en saklig diskussion.

Det är ju precis det som är min åsikt.
  • Anonym (Bella)
    Anonym (mamma till 4 underbara) skrev 2015-05-24 21:22:30 följande:
    Det är ju precis det som är min åsikt.
    Och himlen är rutig och maskrosorna är röda.
    Herregud... så fel du har!
  • Regndamen
    Anonym (Linda) skrev 2015-05-24 15:54:39 följande:

Ursäkta men 6 aborter!? Fyfan. Skaffa ett preventivmedel för fan. Och om du blir gravid trots preventivmedel så använd kondom. Fyfan va sjukt!!! Har själv gjort 2 men 6!? Fyfan va oansvarigt

Jag har aldrig gjort abort, är jag bättre än du då?
  • Anonym (Linda)
    Regndamen skrev 2015-05-24 21:36:43 följande:
    Jag har aldrig gjort abort, är jag bättre än du då?
    Nej absolut inte men efter 6 aborter måste man ju inse att man får använda annat skydd.
  • Regndamen
    Jesusforever skrev 2015-05-24 16:30:54 följande:

Första gången jag var gravid bad jag till Gud att ta bort det för annars skulle jag gå mot hans vilja och göra abort. 5 år senare blir jag gravid igen, min tro är starkare än någonsin och innan jag ens vet att jag väntar barn har jag en väldigt märklig dröm som säger "Hon är redo nu" och jag kan se mitt barn (han ser ut som han gjorde i drömmen) titta ner på jorden. En vecka senare får jag ett positivt gravidtest. Jag har fått 2 missfall tidigare och varje gång har jag fått en dröm att en vacker ängel kommer och tar mina barn till himmelriket. Det är väldigt märkligt men jag glömmer det aldrig. När jag vaknat blöder jag och jag vet att barnet är hos Gud.

Abort ÄR själviskt oavsett. Det är liberalt och humanistiskt tänkande " gör vad du vill så länge ingen kommer till skada"

Visst, ditt "embryo" har inget val, han/hon var redan planerad innan du ens visste dennas existens. Stackars små själar men dom har det bättre hos Jesus och när ni dör kommer ni få träffa dessa, det vill säga OM ni ens kommer dit. Inte utan Jesus!

Ehum, du skämtar va? Annars kan man säga att vid aborter är det inte meningen att det ska bli något barn, bara gud som skickar lite svårigheter.
    Anonym (Bella) skrev 2015-05-24 21:29:45 följande:

Och himlen är rutig och maskrosorna är röda.

Herregud... så fel du har!

Jag har rätt till min åsikt.
  • Regndamen
    Anonym (Linda) skrev 2015-05-24 21:39:26 följande:

Nej absolut inte men efter 6 aborter måste man ju inse att man får använda annat skydd.

Det borde man inse efter en abort.
    neverpreggo skrev 2015-05-24 17:23:45 följande:

Håller med inlägg 8.

Ser inte heller att inlägget som alla verkar hoppa på handlar om 6 aborter utan kan också vara att hon då hade haft 6 st barn men nu har hon mindre än så.

Jag tycker det är värre när det skaffas barn under dåliga omständigheter än att i så fall göra en abort istället. Har man x antal aborter bakom sig för att man inte skyddar sig så... är det bättre att den personen blir mamma åt ett barn den inte vill ha? ( superfertila ska inte ta åt sig, menar de som slarvar) Det finns många barn som växer upp med föräldrar som inte skulle haft barn.

TS: Samma syn om barnet kommer födas med grava handikapp t.ex?

/neverpreggo men pro choice!

Tack o lov har jag aldrig behövt ta ställning till detta men tror dock att jag ändå skulle fortsätta graviditeten. Har därför inte tagit fostervattensprov.
    micromat skrev 2015-05-24 16:47:45 följande:

Man dödar inte ett barn, man tar bort en cellklump..

Fortfarande min åsikt
Svar på tråden Varför abort???