Jesusforever skrev 2015-05-24 16:30:54 följande:
Första gången jag var gravid bad jag till Gud att ta bort det för annars skulle jag gå mot hans vilja och göra abort. 5 år senare blir jag gravid igen, min tro är starkare än någonsin och innan jag ens vet att jag väntar barn har jag en väldigt märklig dröm som säger "Hon är redo nu" och jag kan se mitt barn (han ser ut som han gjorde i drömmen) titta ner på jorden. En vecka senare får jag ett positivt gravidtest. Jag har fått 2 missfall tidigare och varje gång har jag fått en dröm att en vacker ängel kommer och tar mina barn till himmelriket. Det är väldigt märkligt men jag glömmer det aldrig. När jag vaknat blöder jag och jag vet att barnet är hos Gud.
Abort ÄR själviskt oavsett. Det är liberalt och humanistiskt tänkande " gör vad du vill så länge ingen kommer till skada"
Visst, ditt "embryo" har inget val, han/hon var redan planerad innan du ens visste dennas existens. Stackars små själar men dom har det bättre hos Jesus och när ni dör kommer ni få träffa dessa, det vill säga OM ni ens kommer dit. Inte utan Jesus!
Ehum, du skämtar va? Annars kan man säga att vid aborter är det inte meningen att det ska bli något barn, bara gud som skickar lite svårigheter.