• Anonym (mamma till 4 underbara)

Varför abort???

Den som är känslig behöver inte läsa mer nu.

Varför väljer man att döda sitt barn ? Ni som gör abort brukar skriva att det bara är en cellklump, men vad är det om 9 månader? Jag förstår inte. Jag har fått fyra barn varav 3 "planerade". Alla fyra lika välkomna.

• Svar på tråden Varför abort???

Sju veckor senare har cellklumpen ett hjärta som slår och det är vanligt med abort till vecka 10 och ännu längre än så. Tar ut något och hjärtat slutar slå dör det inte då?

Anonym (F) skrev 2015-05-24 22:31:13 följande:

Man åker ju dit för dubbelmord och man dödar en gravid kvinna och de säger ju sig själv.

tja så kan man väl kalla det isf.
  • fr0kenandersson
    Anonym (Bella) skrev 2015-05-24 10:43:07 följande:

Varför bryr du dig om vad andra gör?
    Vad vet du om deras orsaker?

För att MÅNGA (säkert även du) använder aborter i ONÖDIGT syfte. Typ som ett preventivmedel!
    Anonym (mamma till 4 underbara) skrev 2015-05-24 22:34:39 följande:

tja så kan man väl kalla det isf.

De räknar det inte som dubbelmord även om kvinnan var i v20 ens men man har ihjäl två liv.
    fr0kenandersson skrev 2015-05-24 22:37:09 följande:

För att MÅNGA (säkert även du) använder aborter i ONÖDIGT syfte. Typ som ett preventivmedel!

Exakt!
  • fr0kenandersson

Känner som dig ts, men här finns vissa undantag. Tycker det är ok om man blivit våldtagen, men jag själv skulle inte ens göra det då. Det barnet skulle vara lika välkommet som alla mina andra barn. :)

Min lilla älskling var inte planerad men så välkommen ändå, och jag trodde nämligen inte jag kunde få barn. Därför tar jag åt mig när folk skriver att abort ska vara fritt. För mig är det lite äckligt. Och om abort nu ska få göras lite hur som helst, varför anses det vara dubbelmord om en gravid kvinna, oavsett vecka, blir mördad? Den kan ju folk ta och tänka på. Och om barnen inte duger nu, snälla gör er själva en tjänst och skaffa inte barn i framtiden.

• Anonym (en gång)

Jag har gjort en abort, det värsta jag har varit med om. Jag blev deprimerad efteråt, varför gjorde jag då en abort? För att jag och min man hade då bara varit tillsammans i 4 månader, skaffat en ny dyrare lägenhet i samma veva kursade företaget han arbetade på. Min son var då 4 år och jag valde att ge mitt födda barn ett bra liv där vi även om vi hade det ekonomiskt svårt skulle klara av det och ge han det han behövde.

Jag ångrar inte att jag satte min son i första rum framför det liv som växte i mig. Nu är jag planerat gravid och vi har möjligheten att försörja ett barn till och ge båda två det dom behöver och det vi vill ge utöver.

• Vanillaextract
    Anonym (mamma till 4 underbara) skrev 2015-05-24 22:28:16 följande:

Ni får ta det som ni vill hursomhelst tycker jag att man har ihjäl ett liv. Fakta eller inte så tycker jag att det är så. Jag har varit en cellklump och du har varit o nu lever vi eftersom ingen tog ut oss ur moderlivet när vi blev befruktade. Eller?

Hur länge tycker du att man borde sitta i fängelse för t.ex. missfall, abort och missvård av foster(t.ex. om man super under graviditeten) isåfall?
  • Vanillaextract
    fr0kenandersson skrev 2015-05-24 22:39:36 följande:

Känner som dig ts, men här finns vissa undantag. Tycker det är ok om man blivit våldtagen, men jag själv skulle inte ens göra det då. Det barnet skulle vara lika välkommet som alla mina andra barn. :)

Min lilla älskling var inte planerad men så välkommen ändå, och jag trodde nämligen inte jag kunde få barn. Därför tar jag åt mig när folk skriver att abort ska vara fritt. För mig är det lite äckligt. Och om abort nu ska få göras lite hur som helst, varför anses det vara dubbelmord om en gravid kvinna, oavsett vecka, blir mördad? Den kan ju folk ta och tänka på. Och om barnen inte duger nu, snälla gör er själva en tjänst och skaffa inte barn i framtiden.

Varför bör man inte skaffa barn senare i livet om man tidigare gjort abort?
    Vanillaextract skrev 2015-05-24 22:41:18 följande:

Hur länge tycker du att man borde sitta i fängelse för t.ex. missfall, abort och missvård av foster(t.ex. om man super under graviditeten) isåfall?

Inget fängelsestraff alls. missfall kan man inget åt, abort väljer man själv det borde inte vara så lätt att få abort.
Svar på tråden Varför abort???