• Anonym (mamma till 4 underbara)

Varför abort???

Den som är känslig behöver inte läsa mer nu.

Varför väljer man att döda sitt barn ? Ni som gör abort brukar skriva att det bara är en cellklump, men vad är det om 9 månader? Jag förstår inte. Jag har fått fyra barn varav 3 "planerade". Alla fyra lika välkomna.

• Svar på tråden Varför abort???
  • Anonym (mamma till 4 underbara)

Denna diskussion har urartat totalt. Abort är bra att det finns att ta till men jag tycker att det är alldeles för lätt att utföra en. Knappt så någon ens reagerar. Ett engångsligg och oj jag blev gravid nå inget att ha= abort. Det är lite det jag ville få fram men nu stiger jag till sidan.

• Anonym (mor vega)
    Anonym (mamma till 4 underbara) skrev 2015-05-26 15:23:36 följande:

Denna diskussion har urartat totalt. Abort är bra att det finns att ta till men jag tycker att det är alldeles för lätt att utföra en. Knappt så någon ens reagerar. Ett engångsligg och oj jag blev gravid nå inget att ha= abort. Det är lite det jag ville få fram men nu stiger jag till sidan.

Du inledde med att provocera och mena att en abort är "ATT DÖDA ETT BARN"! så om en sådan tråd urartar är det fullt begripligt. 
  • Anonym (jaha)

Kan du svara på vad som blir bättre i samhället om man gör det svårare att få abort?
    Eller har du inte tänkt så långt?
    Du har inte tänkt alls, kanske?

• Anonym (jaha)
    Anonym (mamma till 4 underbara) skrev 2015-05-26 15:15:14 följande:
    Nej men det är vad jag tycker. Min åsikt punkt.
    Anonym (T) skrev 2015-05-26 13:08:35 följande:

Håller helt med. Jag är livrädd för att behöva göra abort! Ändå har jag sex. Så dumt... Använder kopparspiral men det är ju inte 100% säkert. Sååå dumt av mig att ha sex då.

Antar att det även är dumt att gå hem själv på kvällen om man inte vill bli gravid. Våldtäktsrisken... Så det får jag väl låta bli med. Får hålla mig hemma. Man kan ju bli våldtagen av en taxichaffis också.

Förlåt att jag flummar lite men den här jävla diskussionen...

Jag skrev ju att jag inte talar om våldtäkt. Du skyddar dig har inte blivit gravid tydligen inte gjort abort då heller. Annat hade de varit om du varit gravid och inte fattar att skydda dig på något annat sätt. Blir bravid flera gånger och aborterar flera ggr.
    Sin åsikt bör man kunna motivera. Det kan inte du.
  • josanders

Nej men det är vad jag tycker. Min åsikt punkt.Jag skrev ju att jag inte talar om våldtäkt. Du skyddar dig har inte blivit gravid tydligen inte gjort abort då heller. Annat hade de varit om du varit gravid och inte fattar att skydda dig på något annat sätt. Blir bravid flera gånger och aborterar flera ggr.Nej just därför måste du se till att inte bli gravid typ sterilsering om du ändå inte vill ha barn.

Är nyfiken på hur du tänker hur allt ska gå till. Hur ska en sådan laftstiftning fungera? Måste man visa papper till läkaren på att man blivit våldtagen & på så sätt få genomföra abort? Som någon annan skrev - på vilket sätt skulle det blir ett bättre samhälle av att sätta oönskade barn till världen?!

Så alla kvinnor som inte vill få barn i en viss tid i livet måste steralisera sig :)))))))) du är inte frisk?
  • Anonym (T)
    Nej men det är vad jag tycker. Min åsikt punkt.
    Anonym (T) skrev 2015-05-26 13:08:35 följande:

Håller helt med. Jag är livrädd för att behöva göra abort! Ändå har jag sex. Så dumt... Använder kopparspiral men det är ju inte 100% säkert. Sååå dumt av mig att ha sex då.

Antar att det även är dumt att gå hem själv på kvällen om man inte vill bli gravid. Våldtäktsrisken... Så det får jag väl låta bli med. Får hålla mig hemma. Man kan ju bli våldtagen av en taxichaffis också.

Förlåt att jag flummar lite men den här jävla diskussionen...

Jag skrev ju att jag inte talar om våldtäkt. Du skyddar dig har inte blivit gravid tydligen inte gjort abort då heller. Annat hade de varit om du varit gravid och inte fattar att skydda dig på något annat sätt. Blir bravid flera gånger och aborterar flera ggr.Nej just därför måste du se till att inte bli gravid typ sterilsering om du ändå inte vill ha barn.
    Jag är bara till 99,9 % säker på att jag inte vill ha barn, därför vågar jag inte sterilisera mig ännu.

Du förstår väl ändå hur jag tänker när jag skriver att mina barn inte hade varit välkomna? Du till exempel vill ju ha barn, planerade eller inte. Så du tycker det är märkligt att man kan ha planerade barn men abortera oplanerade. Jag vill inte ha några alls så jag är ju inte en av dem. Jag mördar inga syskon eller mina barn. Därför abort. Eller hur?
  • Jennie med ie
    Jag skrev ju att jag inte talar om våldtäkt. 
    Du tycker alltså att det är OK att döda sitt barn om man blivit våldtagen?
  • josanders
    Jennie med ie skrev 2015-05-26 21:34:17 följande:

Du tycker alltså att det är OK att döda sitt barn om man blivit våldtagen?

Man dödar inte sitt barn genom abort. Skärp dig.
  • Jennie med ie
    josanders skrev 2015-05-26 22:05:42 följande:
    Man dödar inte sitt barn genom abort. Skärp dig.
    Hon skriver att man gör det. Därav frågan.
  • Auditanne

Varför ska man sätta värde i ett liv som inte är önskat?

Oavsett om det kommit till under en frivillig sexakt eller till följd av våldtäkt. Spelar liksom ingen roll hur omständigheterna ser ut.
  • lillaV

Jag har precis på börjat en medicinsk abort. Jag tog p-piller och blev ändå gravid. 17 år gammal utan någon utbildning. Hur mycket jag än ville behålla barnet så var det inte rättvist att släppa in den i en värld där jag inte kan ge den allt den behöver. Alla som gör abort har sina anledningar, vissa känner lättnad och vissa mår dåligt, allt är individuellt och alla är olika.

För dig var dina barn var välkomna, kul, så är det inte för alla måste du väl någonstans förstå?

Svar på tråden Varför abort???