Anonym (mamma till 4 underbara) skrev 2015-05-26 15:15:14 följande:
Nej men det är vad jag tycker. Min åsikt punkt.
Anonym (T) skrev 2015-05-26 13:08:35 följande:Håller helt med. Jag är livrädd för att behöva göra abort! Ändå har jag sex. Så dumt... Använder kopparspiral men det är ju inte 100% säkert. Sååå dumt av mig att ha sex då.
Antar att det även är dumt att gå hem själv på kvällen om man inte vill bli gravid. Våldtäktsrisken... Så det får jag väl låta bli med. Får hålla mig hemma. Man kan ju bli våldtagen av en taxichaffis också.
Förlåt att jag flummar lite men den här jävla diskussionen...
Jag skrev ju att jag inte talar om våldtäkt. Du skyddar dig har inte blivit gravid tydligen inte gjort abort då heller. Annat hade de varit om du varit gravid och inte fattar att skydda dig på något annat sätt. Blir bravid flera gånger och aborterar flera ggr.Nej just därför måste du se till att inte bli gravid typ sterilsering om du ändå inte vill ha barn.
Jag är bara till 99,9 % säker på att jag inte vill ha barn, därför vågar jag inte sterilisera mig ännu.
Du förstår väl ändå hur jag tänker när jag skriver att mina barn inte hade varit välkomna? Du till exempel vill ju ha barn, planerade eller inte. Så du tycker det är märkligt att man kan ha planerade barn men abortera oplanerade. Jag vill inte ha några alls så jag är ju inte en av dem. Jag mördar inga syskon eller mina barn. Därför abort. Eller hur?