Anonym (Linda) skrev 2015-05-24 15:54:39 följande:
Ursäkta men 6 aborter!? Fyfan. Skaffa ett preventivmedel för fan. Och om du blir gravid trots preventivmedel så använd kondom. Fyfan va sjukt!!! Har själv gjort 2 men 6!? Fyfan va oansvarigt
Min kille kan inte använda kondom pga sin kukstorlek, den rullar av (har provat massa sorter). Jag har vid alla tillfällen använt preventivmedel, provat olika mini- och p-pillersorter, p-plåster och liknande. Varje gång jag bytte blev jag övertalad av gyn att nu skulle jag inte kunna bli gravid med detta igen. Så det enda sättet för mig att inte bli gravid vartannat år i princip är att inte ha sex och jag vill ha sex så jag får stå ut med aborterna.
Dock gör jag dem så tidigt det bara går så i v 5 typ. Utöver de 6 aborterna har jag blivit gravid 3 gånger. En gång ett missfall som behövde medicinsk hjälp, en gång ett utomkvedes och en gång så valde jag att behålla barnet.
Barnet var min andra graviditet och det är svårt handikappat, därav har jag inte kunnat/velat behålla något av de andra barnen. Hade mitt första barn varit friskt hade jag säkert varit iaf trebarnsmamma nu.