• Anonym (mamma till 4 underbara)

Varför abort???

Den som är känslig behöver inte läsa mer nu.

Varför väljer man att döda sitt barn ? Ni som gör abort brukar skriva att det bara är en cellklump, men vad är det om 9 månader? Jag förstår inte. Jag har fått fyra barn varav 3 "planerade". Alla fyra lika välkomna.

• Svar på tråden Varför abort???
  • Anonym (sthlm)

- Mens är mord!
    - "Jamen, det är ju bara ett obefruktat ägg!"
    - Ja, men vad är det efter sex och nio månader, då? Mens är mord.
    ...
    - Manlig masturbation är förresten också mord.

• sjuttonbast

jag gjorde abort i 4e mån (visste inte att jag var gravid innan för testet visade fel första gången) för att folk hotade att sparka in magen på mig, och känslorna förstärks så jäkligt när man är grav så jag var livrädd

• Jennie med ie
    josanders skrev 2015-05-25 17:08:15 följande:
    Jag skiter i andra länder? Vi bor i Sverige nu så håll dig innanför Sveriges ramar tack.

Om vi skulle gå efter dessa lagar som "andra länder" har så skulle vi ta ett steg TILLBAKA, och vem fan vill det?

En kvinna ska få bestämma över sin EGNA KROPP
    Det tycker nog de flesta, även abortmotståndare. Kruxet är att ytterligare en kropp, under utveckling, är inblandad här. Och den befinner sig inuti kvinnans. Om hon därmed ska ha rätt att bestämma även över den, ja det är där åsikterna kan variera.
  • yodi
    Anonym (sthlm) skrev 2015-05-25 18:20:03 följande:

- Mens är mord!
    - "Jamen, det är ju bara ett obefruktat ägg!"
    - Ja, men vad är det efter sex och nio månader, då? Mens är mord.
    ...
    - Manlig masturbation är förresten också mord.

ett obefruktat ägg är ett obefruktat ägg även efter nio månader.
  • fluu

Av miljoner olika anledningar. Det måste du väl förstå själv?

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (Långnäsan)
    Anonym (mamma till 4 underbara) skrev 2015-05-24 08:22:09 följande:

Den som är känslig behöver inte läsa mer nu.

Varför väljer man att döda sitt barn ? Ni som gör abort brukar skriva att det bara är en cellklump, men vad är det om 9 månader? Jag förstår inte. Jag har fått fyra barn varav 3 "planerade". Alla fyra lika välkomna.

Det finns en mängd förklaringar varför man väljer en abort men en sak är säker: det finns alltid en anledning och det är aldrig en enkel sak. I mitt fall hade jag inga omhändertagande känslor naturligt och jag insåg då att jag nog skulle bli en rätt kall förälder. Något jag absolut inte vill vara, men jag känner mig själv för väl.

Tyvärr är det många idioter som skaffar barn som inte borde, det borde finnas vissa regler faktiskt.
  • Anonym (Långnäsan)
    neverpreggo skrev 2015-05-24 17:23:45 följande:

Håller med inlägg 8.
    Ser inte heller att inlägget som alla verkar hoppa på handlar om 6 aborter utan kan också vara att hon då hade haft 6 st barn men nu har hon mindre än så.

Jag tycker det är värre när det skaffas barn under dåliga omständigheter än att i så fall göra en abort istället. Har man x antal aborter bakom sig för att man inte skyddar sig så... är det bättre att den personen blir mamma åt ett barn den inte vill ha? ( superfertila ska inte ta åt sig, menar de som slarvar) Det finns många barn som växer upp med föräldrar som inte skulle haft barn.

TS: Samma syn om barnet kommer födas med grava handikapp t.ex?

/neverpreggo men pro choice!

Håller helt med dig! Varför finns det så många som sitter med socialbidrag och skaffar barn? Helt otroligt att man är så egoistisk att man inte vill ge barnet ett bättre liv! Själv väljer jag bor då min framtid är så himla osäker hela tiden (och saknar moderskänslor)
  • Anonym (Långnäsan)
    Anonym (mamma till 4 underbara) skrev 2015-05-24 22:28:16 följande:
    Ni får ta det som ni vill hursomhelst tycker jag att man har ihjäl ett liv. Fakta eller inte så tycker jag att det är så. Jag har varit en cellklump och du har varit o nu lever vi eftersom ingen tog ut oss ur moderlivet när vi blev befruktade. Eller?
    Herregud, jag tycker det låter som du har för mkt hormoner i kroppen som talar. Ja, vi har alla varit cellkroppar. Punkt.
  • Anonym (sthlm)
    yodi skrev 2015-05-25 18:57:15 följande:
    ett obefruktat ägg är ett obefruktat ägg även efter nio månader.
    Du såg att jag skrev sex och nio månader? För övrigt: en cell, två celler, what's the difference? Cellklump som cellklump, det är MORD med mens!!1!!ett!
  • yodi
    Anonym (sthlm) skrev 2015-05-25 20:09:05 följande:
    Du såg att jag skrev sex och nio månader? För övrigt: en cell, två celler, what's the difference? Cellklump som cellklump, det är MORD med mens!!1!!ett!
    den jämförelsen är bland den löjligaste jag har läst i den här tråden.

bara för att en man och en kvinna har sex behöver det inte innebära att kvinnan blir gravid, har man mens så är generellt set inte ägget befruktat och naturen rensar då bort det ägget för att ge plats åt ett annat ägg.

ett obefruktat ägg vid mens kan aldrig bli befruktat, det kommer inte utvecklas till något.

likaså sperma vid mastrubering, sperman i sig själv kan aldrig utvecklas till något.

vare sig sperma eller ett obefruktat ägg kan på egen hand utvecklas till en tänkande varelse med hjärtslag.

ett befruktat ägg däremot utvecklar sig till något om man bara låter det vara, kring v 6 har fostret ett hjärta som slår, enligt en länk som presenterades tidigare i tråden börjar hjärnan formas kring v 9.

så nog är det skillnad på celler och celler.
Svar på tråden Varför abort???