Anonym (Mjau) skrev 2015-05-24 10:55:51 följande:
Jag vill kunna erbjuda mitt barn bästa möjliga liv. Det gick före mina egna ideologiska och själviska drömmar. Som ensamstående, outbildad 20-åring så hade inte jag kunnat göra detta.
Men du kanske inte tycker att det är viktigt att kunna ge sitt barn ett bra och tryggt liv?
Perfekt uttryckt!
Jag genomförde en abort när jag var 20 och outbildad. Bodde i en hyreslägenhet med min kille sedan 1,5 år tillbaka. Det var en väldigt tuff tid för mig då jag kände att jag ville skaffa barn med den här killen i framtiden. Men jag ångrar mig inte alls. Nu, drygt 2 år senare, är jag nyligen gravid med samma kille men jag kommer vara i princip färdigutbildad vid bf och vi har även köpt en bostad. Har även kunnat investera i aktier då jag extrajobbat under studietiden. Vi har mognat mer som personer och jag kan äntligen känna att vi kan ge vårt barn de bästa förutsättningarna.
Tycker det är mindre ansvarsfullt av de som går in i en oplanerad graviditet med dåliga förutsättningar både ekonomiskt, relationsmässigt och bostadsmässigt och tänka att "det löser sig" istället att göra upp en plan från början. Fri abort är en självklarhet för mig. Men det är min åsikt i det hela :)