• Anonym (rädd)

vapen hemma

Min man har alltid haft ett intresse för skytte och nyligen gått med i en klubb. Nu har intresset eskalerat då han fått höra vilken naturbegåvning han är och vill nu införskaffa sig en licens att skaffa eget vapen som ska förvaras här hemma. Då jag har en väldig respekt för vapen vill jag inte ha vapen här hemma. Speciellt inte heller med tanke på våra 3 barn varav vår ena son är väldigt intresserad (som sin far).

Hittade min man googlandes efter vapenskåp nu i veckan och sa till (vänligt men bestämt) att jag inte vill ha vapen i huset.

Sedan dess går han runt och tjurar och efter skytte träningen idag kom han hem och vägrar prata med mig. Känns som om han beklagat sig om mig för sina skytte kompisar.

Men jag känner ända in i märgen att ha vapen hemma är så fel.

Hur hade ni gjort? Hade ni gett med er?

• Svar på tråden vapen hemma
  • Anton Chigurh
    Anonym (nn) skrev 2015-06-18 19:15:55 följande:
    Vad bråkar ni om? Skrattande
    ???
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anonym (nn)

Har inte följt tråden sådär noga.. såg ut som att ni käftar om någonting.

• Anton Chigurh
    Anonym (nn) skrev 2015-06-18 19:22:02 följande:
    Har inte följt tråden sådär noga.. såg ut som att ni käftar om någonting.
    Nä, då såg du i syne.CHICK
  • Anonym (Denblirintestörreändå)
    Anton Chigurh skrev 2015-06-18 19:13:26 följande:
    Ser du inte min poäng, Dbisä, så finns det noll anledning att fortsätta diskussionen i ditt fall. 

Over and out....wavetowel.gif
    Ett allmänt forum det här, inte ditt vapenskåp.

Min poäng är att det finns många som fortsätter att tycka om att leka med vapen även vid en ålder de egentligen borde vara vuxna
  • Anonym (nn)
    Anton Chigurh skrev 2015-06-18 19:23:53 följande:
    Nä, då såg du i syne.
    Jag lovar att inte skjuta någon LOL
  • Anonym (Denblirintestörreändå)
    Tom Araya skrev 2015-06-17 13:58:28 följande:
    De verkar vara två om den saken.
    Syftar du på "vänligt men bestämt" i ts?
  • Anton Chigurh
    Anonym (nn) skrev 2015-06-18 19:29:07 följande:
    Jag lovar att inte skjuta någon LOL
    cheers2.gif
  • Anton Chigurh
    Anonym (Denblirintestörreändå) skrev 2015-06-18 19:25:36 följande:
    Ett allmänt forum det här, inte ditt vapenskåp.

Min poäng är att

det finns många som fortsätter att tycka om att     leka     med vapen även vid en ålder de egentligen borde vara vuxna
    Om du, utan att veta ett jävla skit om mig, tycker att JAG passar i "din gruppering" så säg det rakt ut istället för det här fega kringgående du håller på med !!!

Nu är detta en helt annan diskussion än vad TS avser, men visst. Definiera "leka".....!
  • Drottningen70

Nej jag skulle vis av erfarenhet inte ha vapen hemma. Är själv uppvuxen med vapen hemmet. Vapnen inlåsta i vapenskåp. Vapenskåp inlåst i garderob. Nycklarna gömda på "säkert ställe".

Vi barn visste EXAKT hur vi skulle ta oss in och pilla och undersöka så fort tillfälle gavs.

• Upptagenmeninte
    Drottningen70 skrev 2015-06-18 19:54:28 följande:

Nycklarna gömda på "säkert ställe".

Vi barn visste EXAKT hur vi skulle ta oss in och pilla och undersöka så fort tillfälle gavs.

Just därför... BYT UT alla era uråldriga vapenskåp med nyckel till kodlås. Simsalabim, ingen nyckel existerar, ingen nyckel kan någonsin hittas, och ingen obehörig och definitivt inga barn kan ta sig in i skåpet.

Kodlås, kodlås, kodlås. Det tål att upprepas: Köp ett vapenskåp med kodlås!
Svar på tråden vapen hemma