• Anonym (nn)

Jag tror att jag såg en pedofil i helgen

Det måste ha varit första gången jag sett en person jag verkligen tyckte verkade märklig och tog på ett barn på ett sätt jag inte tyckte var normalt. Jag valde ändå att inte lämna vare sig tips eller signalement. Det är möjligt att det kommer att uppröra barnet när denne växer upp och ställa frågan:"Varför gjorde ingen någonting fast de såg?". Min förklaring är och blir att jag inte kan agera på allt jag ser. Världen är tuff och det gäller att se till sitt eget bästa när man bor i ett land som Sverige. Jag tycker att vittnet/offret kan själv anmäla denne när hen inser att någonting är galet. Sorry...

• Svar på tråden Jag tror att jag såg en pedofil i helgen
  • Anonym (nn)
    Anonym (Fått nog) skrev 2015-06-23 12:29:24 följande:
    Hmm. Jaa du. Dum blev "väldigt illa till mods och berörd" av något "som kan vara normal kroppskontakt" eller hur du nu uttryckte dig.

Var är Penn & Teller när man behöver dom.
    Jag tar det jag såg på allvar, men jag kan som sagt ha missuppfattat vad som försiggår och det vore ju minst sagt skönt om jag såg fel.
  • Anonym (funtad)

Varför inte ha vett i skallen och gå fram och fråga, är detta ditt barn-(om ja), vart bor ni, kan jag få prata med mamman. Ställ frågan till barnet.

FOLK ASSÅ, ser ni nått skumt med barn ska man alltid ingripa och kolla så allt är ok, även om de nu skulle vara pappan så hade han nog känt sig glad att de fanns människor som har öppna ögon och gör rätt!

• puss
    Anonym (nn) skrev 2015-06-23 12:33:45 följande:
    Jag tar det jag såg på allvar, men jag kan som sagt ha missuppfattat vad som försiggår och det vore ju minst sagt skönt om jag såg fel.
    Du tar det ju inte på allvar om du inte agerar.
  • Tokfrans

"världen är tuff" är de din ursäkt att en ev våldtäkt kan ske och du kunde kanske hindrat de? jobbig tanke va?

• Anonym (nn)
    Anonym (funtad) skrev 2015-06-23 12:39:00 följande:

Varför inte ha vett i skallen och gå fram och fråga, är detta ditt barn-(om ja), vart bor ni, kan jag få prata med mamman. Ställ frågan till barnet.

FOLK ASSÅ, ser ni nått skumt med barn ska man alltid ingripa och kolla så allt är ok, även om de nu skulle vara pappan så hade han nog känt sig glad att de fanns människor som har öppna ögon och gör rätt!

Min första tanke var att gå fram och fråga rakt ut: "Är du pedofil?" andra frågan jag tänkte på att ställa var "Är du pappan?" men ändrade sedan mig och gick.
  • Anonym (nn)
    puss skrev 2015-06-23 12:41:10 följande:
    Du tar det ju inte på allvar om du inte agerar.
    Jo jag tar det på allvar.
  • Anonym (funtad)
    Anonym (nn) skrev 2015-06-23 12:41:17 följande:
    Min första tanke var att gå fram och fråga rakt ut: "Är du pedofil?" andra frågan jag tänkte på att ställa var "Är du pappan?" men ändrade sedan mig och gick.
    får väl hoppas då att de va barnets far  och att barnet inte blivit våldtagen då och ligger i ett dike sen. Skål
    very very good job...very
  • Anonym (nn)
    Tokfrans skrev 2015-06-23 12:41:10 följande:

"världen är tuff" är de din ursäkt att en ev våldtäkt kan ske och du kunde kanske hindrat de? jobbig tanke va?

Det finns i sådana fall andra vittnen som kan slå larm.
  • Tokfrans
    Anonym (nn) skrev 2015-06-23 12:43:29 följande:
    Det finns i sådana fall andra vittnen som kan slå larm.
    bra tanke....Kräks
  • Anonym (nn)
    Tokfrans skrev 2015-06-23 12:45:16 följande:
    bra tanke....Kräks
    Någon annan kan se någonting mer anmärkningsvärt som leder till att polisen i sin tur agerar. Du vill inte förstå det jag skrivit, att det jag såg var en fråga om det ens var ett övergrepp.
Svar på tråden Jag tror att jag såg en pedofil i helgen