• Anonym (???)

Ni som säger att barnen kommer före eran partner!?

Exakt på vilket sätt kommer barnen främst? Jag undrar detta varje gång jag hör uttrycket. Ingen vettig människa skulle ju be sin partner "välja" mellan barnen och partnern så på vilket sätt menar ni att barnen kommer först?

• Svar på tråden Ni som säger att barnen kommer före eran partner!?
  • Anonym (Isa)
    Anonym (Mia) skrev 2015-06-24 11:27:30 följande:

Fruktansvärt. Hoppas du behåller dina prioriteringar för dig själv och inte låter vare sig man eller barn få veta.

Ni får tycka som ni vill. Men mina barn först och katterna sen är min prio. Vi är alla olika och jag är inte särskilt förtjust i människor överhuvudtaget. Sambon vet att jag prioriterar katterna innan hans barn och han prioriterar sitt barn före mina katter och mina barn. Hans barn har inget med mina tankar och känslor att göra så nej jag skulle inte direkt gå in på hans rum och tala om för honom hur jag tänker.
  • Uluwyh

Jag tror att man måste vara en rätt okomplicerad, trygg-i-sig-själv och självständig person, för att kunna leva med någon annans barn. D.v.s., om man överhuvudtaget fastnar i grubblerier om "första hand, andra hand...", försöker mäta och jämföra kärlek, grubblar över vad det betyder att mannen sa si till sitt barn och så till en själv, och köpte en sådan present till sin dotter men bara en sådan till en själv, o.s.v., så är man inte rätt person för att leva med någon som har barn sedan förr. Och nu menar jag inte att det är något FEL att tänka och känna så - vi är alla olika, och vi passar till olika saker helt enkelt.

• Anonym (QQ)
    Anonym (Isa) skrev 2015-06-24 12:07:12 följande:
    Ni får tycka som ni vill. Men mina barn först och katterna sen är min prio. Vi är alla olika och jag är inte särskilt förtjust i människor överhuvudtaget. Sambon vet att jag prioriterar katterna innan hans barn och han prioriterar sitt barn före mina katter och mina barn. Hans barn har inget med mina tankar och känslor att göra så nej jag skulle inte direkt gå in på hans rum och tala om för honom hur jag tänker.
    varför ha barn om man inte är speciellt förtjust i människor? (eller va ihop med en som har barn)
    kul att känna som barn att kattfan kommer först.

Så om de börjar brinna och karl inte är hemma, bara du hans barn och katten, tar du katten först eller barnet?
  • Anonym (xx)

Fruktansvärt. Hoppas du behåller dina prioriteringar för dig själv och inte låter vare sig man eller barn få veta.

Alla borde hålla sina brandprioriteringar för sig själv. Det är bara ett sätt att trycka ned andra på, vanligtvis använt av bioförälder mot styvförälder. Helt onödigt. För hur ofta brinner det? Hur vet du hur du reagerar och vilken situation du har om det börjar brinna? Och vad ska styvföräldern säga? "Öh, nej, jag skulle bara tänka på mig själv"?? Man gör väl sitt bästa att hjälpa alla och ta hand om de mest utsatta! Men väljer du som förälder att dra brandteorin för din partner då får du stå ut med att höra att hen räddar husdjuren först

Ett tips, kolla brandlarmet, byt batteri, skaffa brandfiltar och brandsläckare. Lär barnen vad göra vid brand, ha brandövningar där alla ska räddas (barnen månar nog mest om husdjuren) och sluta utgå ifrån att någon ska offras!
  • Ess
    Anonym (QQ) skrev 2015-06-24 12:12:17 följande:
    Så om de börjar brinna och karl inte är hemma, bara du hans barn och katten, tar du katten först eller barnet?
    Jag räknar med att barnen kan klara sig själva, kan dom inte det så får han va hemma och passa dem.

Den stora skillnaden är att den man ser som närstående, den kan man ge sitt liv för. Räknar man inte in hans barn där, så hade man aldrig riskerat sig själv för att få ut dem.
  • Ess
    Det är ju rätt självklart att man inte riskerar sitt eget liv för andras barn, speciellt om man inte står dem nära.

Hade hans och mitt barn trillat i vattnet utan att va simkunniga, så hade jag självklart dragit upp mitt eget barn först.
  • Anonym (QQ)
    Ess skrev 2015-06-24 13:54:31 följande:
    Det är ju rätt självklart att man inte riskerar sitt eget liv för andras barn, speciellt om man inte står dem nära.

Hade hans och mitt barn trillat i vattnet utan att va simkunniga, så hade jag självklart dragit upp mitt eget barn först.
    haha va? inte bägge? du har två armar liksom.
    Och inte försökt rädda ens annans barn, de är ett BARN. klart som fan man hjälper till.
  • Ess
    Anonym (QQ) skrev 2015-06-24 14:00:51 följande:
    haha va? inte bägge? du har två armar liksom.
    Och inte försökt rädda ens annans barn, de är ett BARN. klart som fan man hjälper till.
    Efter jag fått mitt eget barn i säkerhet.
  • Anonym (Isa)
    Anonym (xx) skrev 2015-06-24 13:37:44 följande:

Alla borde hålla sina brandprioriteringar för sig själv. Det är bara ett sätt att trycka ned andra på, vanligtvis använt av bioförälder mot styvförälder. Helt onödigt. För hur ofta brinner det? Hur vet du hur du reagerar och vilken situation du har om det börjar brinna? Och vad ska styvföräldern säga? "Öh, nej, jag skulle bara tänka på mig själv"?? Man gör väl sitt bästa att hjälpa alla och ta hand om de mest utsatta! Men väljer du som förälder att dra brandteorin för din partner då får du stå ut med att höra att hen räddar husdjuren först

Ett tips, kolla brandlarmet, byt batteri, skaffa brandfiltar och brandsläckare. Lär barnen vad göra vid brand, ha brandövningar där alla ska räddas (barnen månar nog mest om husdjuren) och sluta utgå ifrån att någon ska offras!

Svar på tråden Ni som säger att barnen kommer före eran partner!?