• Anonym (???)

Ni som säger att barnen kommer före eran partner!?

Exakt på vilket sätt kommer barnen främst? Jag undrar detta varje gång jag hör uttrycket. Ingen vettig människa skulle ju be sin partner "välja" mellan barnen och partnern så på vilket sätt menar ni att barnen kommer först?

• Svar på tråden Ni som säger att barnen kommer före eran partner!?
  • Anonym (nyfiken)
    ica skrev 2015-06-23 15:39:49 följande:
    Jag har även sett de som har barn använda sina barn på samma sätt för att få sin vilja gentimot barnlösa.
    hur då menar du?  
  • Brumma
    Anonym (Många tvingas välja) skrev 2015-06-24 09:35:57 följande:

"Ingen vettig människa tvingar partnern att välja mellan partnern och barnen"...Eh... detta är faktiskt ganska vanligt, det är inte uttalat "-Välj mig eller dina barn!", men det är ändå ett val många pappor ställs inför i en ny relation efter att det tagit slut med barnens mamma.

Antingen tvingar den nya fram det valet, eller barnens mamma ställer till det så att man måste välja bort den nya kärleken.

Jag tror tvärtom att det är mkt ovanligt att sådant händer.
  • Nomanisanisland
    Anonym (Isa) skrev 2015-06-24 06:34:05 följande:
    Har väl typ samma prio om det skulle inträffa en katastrof tex en brand hemma så 1) mina barn 2) mina katter 3)sambon 4) hans barn.

Dock utan katastrofer eller tillbud så tycker jag att ingen går först i en familj, ibland behöver nån vuxen extra stöd, ibland ett barn ja då får det bli så. Man behöver inte krångla till saker.
    Herre gud du tar ut dina katter innan sambons barn om det brinner?
  • Anonym (hejhopp)
    Anonym (MM) skrev 2015-06-24 09:09:47 följande:
    När tar du partners behov i beaktande?

Jag skulle aldrig sova i en bäddsoffa i vardagsrummet, inte som en permanent lösning. Jag skulle inte heller endast resa till barnanpassade resmål utan skulle också vilja resa till ställen som jag vill. Din partner verkar komma dig till mötes mycket. Hoppas han får samma respekt och bemötande tillbaka och uppskattas för det han ger dig.
    Nu var det inte mig du frågade men om jag träffar en ny som vill resa till ställen som inte är för barn så är han mer än välkommen att åka, men då blir det utan mig. Jag kan inte åka iväg t.ex. en hel vecka för har inte barnvakt så länge så ska vi resa så måste jag ta med mitt barn.
  • Anonym (MM)
    Anonym (hejhopp) skrev 2015-06-24 10:54:22 följande:
    Nu var det inte mig du frågade men om jag träffar en ny som vill resa till ställen som inte är för barn så är han mer än välkommen att åka, men då blir det utan mig. Jag kan inte åka iväg t.ex. en hel vecka för har inte barnvakt så länge så ska vi resa så måste jag ta med mitt barn.
    Men har man viljan kanske man kan hitta en kompromiss? Istället för att stanna en vecka kanske man kan åka över en helg? Jag menar bara att man kan hitta lösningar om viljan finns. Eller så åker man allihopa men skippar festandet? Eller så far han själv och festar en natt om det är viktigt. Detta rörde inte dig och din partner men som ett exempel på hur jag tänker man kan hitta lösningar.
  • Anonym (trött)
    Nomanisanisland skrev 2015-06-24 10:53:24 följande:
    Tycker inte det är konstigt att välja egna husdjur framför andras ungar, att välja djuren före sambon däremot...
  • Brumma
    Anonym (hejhopp) skrev 2015-06-24 10:54:22 följande:

Nu var det ju - i just exemplet personen svarade på - frågan om en helg. Barnen var dessutom 10 och 12 år gamla... Kan man inte ens hitta en kompromiss i den situationen utan säger att partnern får anpassa sig efter vad de andra vill alltid så känns det inte som om man vill ha en partner utan ngn som man kan bestämma över...
  • Anonym (Isa)
    Nomanisanisland skrev 2015-06-24 10:53:24 följande:

Japp, är sambon hemma tar han väl sitt barn först. Är han inte hemma så japp katterna före hans barn absolut.
    Anonym (trött) skrev 2015-06-24 11:07:12 följande:

Tycker inte det är konstigt att välja egna husdjur framför andras ungar, att välja djuren före sambon däremot...

Han är vuxen och om inget hänt honom tar han sig nog ut själv. Jag med mina 50 kg kan inte släpa ut 95 kg karl, däremot kan jag släpa på 5 kg katt
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Isa) skrev 2015-06-24 11:21:19 följande:

Japp, är sambon hemma tar han väl sitt barn först. Är han inte hemma så japp katterna före hans barn absolut.Han är vuxen och om inget hänt honom tar han sig nog ut själv. Jag med mina 50 kg kan inte släpa ut 95 kg karl, däremot kan jag släpa på 5 kg katt

Fruktansvärt. Hoppas du behåller dina prioriteringar för dig själv och inte låter vare sig man eller barn få veta.
  • Anonym (Tuva)
    Anonym (Isa) skrev 2015-06-24 11:21:19 följande:

Japp, är sambon hemma tar han väl sitt barn först. Är han inte hemma så japp katterna före hans barn absolut.Han är vuxen och om inget hänt honom tar han sig nog ut själv. Jag med mina 50 kg kan inte släpa ut 95 kg karl, däremot kan jag släpa på 5 kg katt

Men usch, vad är det med dig..
Svar på tråden Ni som säger att barnen kommer före eran partner!?