Penida skrev 2015-06-23 18:25:23 följande:
Ni som var separerade med barn och träffade en ny partner eller ni som träffade någon med barn och inte hade egna, hur var kommunikationen med din före detta eller kommunikationen mellan bioföräldrarna? Jag tänker att det är lite a och o för att det ska fungera. Rätt eller fel?
Av ren nyfikenhet, ytterligare en fråga till den som träffat någon med barn, kände eller har ni känt er åtsidosatta? Har ni förståelse för det eller har er nya partner prioriterat fel enligt er mening? Vad har det handlat om?
Jag tillhör den kategorin som träffade en man med barn. Närmare bestämt en dotter på ett år.
När jag kom in i bilden var kommunikationen illa. De kunde inte träffas utan att skriva typ... Hon hade flyttat ut ngn vecka innan han träffade mig så allt var färskt - obs, de skrek inte för att han träffat mig - hon träffade en ny lika fort. Deras förhållande hade varit illa länge. Dottern var inte planerad och deras förhållande byggde på att festa ihop. När vardagen kom funkade det inte.
Efter några månader funkade det bättre och de kunde prata med varandra i normal ton, ta en fika hos endera föräldern för att träffa barnet osv.
Kommunikationen funkar i vågor. Mestadels bra, men så fort vi inte ställer upp som mamman vill eller kräver ngt som mamman inte anser passar så blir hon sur.
Jag har aldrig känt mig åsidosatt utan blev snabbt en del av min mans o hans dotters familj. Vi tar gemensamt beslut om umgänge, byte av dagar, semester planering osv.