• aztec

BF mars 2016

Hej!

Någon annan som har bf mars 2016 som vill vänta ut iaf de första 12v med mig?

Har bf 6 mars.

Har två missfall bakom mig det senaste året och senast var halvår sedan så jag och min sambo hade smått gett upp hoppet nu innan sommaren så vi sa att vi tar en paus. Men så helt plötsligt efter bara en lyckad träff denna månaden blev det ett plus!

Jag hade sista mensen 31maj (morsdag, var inte roligt) men på midsommardagen så fick jag sådan hemsk foglossning så jag tänkte att ja kanske ändå.. Testade mig 24juni och blev ett starkt plus.

Är så glad! Men samtidigt orolig, tänker tredje gången gillt. De andra har vi varit tysta om men känner att denna gången orkar jag inte lida i det tysta!

• Svar på tråden BF mars 2016
  • Oscli

Hej! Hoppar in här jag med! Plussade första gången i tisdags (bim -1) och nu på bim +2 och 2 tester senare så är det ett säkert plus. Är försiktigt optimistiska då vi fick ett missfall den 8 mars, är såklart oroliga för ett nytt.

Om detta går vägen så är bf den 8 mars! Första barnet.

Är gärna med i en fb-grupp också ?

• Tweety80

Kul att vi blir fler! Välkomna och grattis till er också!

Vi får hålla tummarna allihop. Tror att alla är lika nervösa just nu...och knappt vågar hoppas förrän de första veckorna har gått!

Finns det ngn fb - grupp än?

• Hoppas sommar 2015

Hoppar gärna in här. Plussade i veckan och är beräknad till den 9/3. Har en son innan född 12 och har även fått ett missfall tidigare så jag är lite orolig den här gången. 

Mår illa till och från och har ömma bröst. Och lite hormonell med lätt till tårar och kortare stubin. 

Ringde barnmorskan idag som bokade tid för hälsosamtal och inskrivning i augusti.

• förstabarnet

Illamående, mer ont i ett par timmar (inte tablett-behövs-ont dock), gråtit för ingenting och sen sovit många timmar. Och nu....inte nån känning alls. Inte utan att jag blir orolig.
    Läste på nån annan sida att "vi väntar barn, inte missfall" vilket jag försöker ta till mig, men det är svårt.

• Tee87

Hej, hoppar in här jag med! Bf 7 mars, plussade idag! :) Har en dotter på snart 2 år.

• TouchOfRed

Ringde barnmorskan igår. Fick tid i v.7-8 för VUL då jag hade mf första gången. Skönt! Fick oxå en tid för inskrivning. Börjar kännas verkligt nu! Ska på en stor fest ikväll, blir svårt att motivera för alla varför jag inte tar ett glas vin...vilka är era knep?

• Jennifer

Jag hoppar gärna in här! Plussade igår på bim-4. Bf 11/3 enligt gravidappen men enligt NaturalCycles (som ju vet när jag hade ägglossning) är det 18/3 som gäller.

Andra barnet, fick en son i oktober så han är 9 månader nu. Vi har velat ha en till sen i mars så det tog några månader den här gången.

Vi är såå glada! Grattis alla ni andra!

• Tee87

Jag ska oxå på en kompis fest ikväll och vet inte riktit va ja ska säga när de märker att jag inte dricker alkohol... Funderar på att ta bilen så jag kan skylla på att jag kör :p

Och nästa lördag fest med arbetskompisarna, kan hända jag berättar för dem då.

• Mimmlan

Jag hoppar också in här, gravid för 3e gången sen november.. Första slutade i MA v13, andra i MF v 4+5.. Men nu känns det som att det kommer gå vägen, fick yrsel, illamående och lider av värsta rapningarna ända sen i tisdags och är bara i 4+2 idag, bf 9/3.. Även om jag oroar mig så känns det otänkbart att det skulle kunna hända oss igen, jag väntar då iaf barn nu och inte missfall!!

• Hoppas sommar 2015
    Mimmlan skrev 2015-07-04 13:30:08 följande:

Jag hoppar också in här, gravid för 3e gången sen november.. Första slutade i MA v13, andra i MF v 4+5.. Men nu känns det som att det kommer gå vägen, fick yrsel, illamående och lider av värsta rapningarna ända sen i tisdags och är bara i 4+2 idag, bf 9/3.. Även om jag oroar mig så känns det otänkbart att det skulle kunna hända oss igen, jag väntar då iaf barn nu och inte missfall!!

Grattis till plusset :) har också bf 9/3 och är också i v4+2!

Försöker att tänka att jag väntar barn och inte missfall men det är svårt. Tar en dag i taget och hoppas att allt får vägen.

Är det första barnet?
Svar på tråden BF mars 2016