• Kit

30+ som väntar på PLUS

Någon mer som är 30+ och försöker att bli gravid? Jag plockar ut min spiral nu på måndag sen är det full fart mot PLUS som gäller. Vore kul att hitta nån PLUS-jagande kompis att surra med.

KRAM!

HjärtaPlusGravidBaby

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-30 22:15
    2015-07-30

Nick
    Ålder
    Plus Ja/Nej + ev datum
    Barn sen innan Ja/Nej + antal
    Försökt sen datum

Kit
    34
    Nej
    Nej
    Augusti -15

Miamarina84
    31
    inga barn
    sedan sep-14.

Trixxilump
    32år
    Inte plussat
    3:e försöket

Lillajag84
    31
    Inget plus
    Inga barn sen innan
    Slutade med piller Mars -15

CarroK
    32 år
    inget plus
    inga barn sedan tidigare
    Försökt sedan feb 2015.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-30 22:19
    Misslina
    33 år
    Bim 20 augusti
    två barn sedan tidigare
    andra försöket

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 10:45
    Beccabus
    31 år
    -
    En dotter sedan tidigare
    Första försöket juli 2015

Skatergirl81
    34
    inget plus
    inga barn
    försökt sen början av april

Nenna9
    32 år
    Inget plus än -3 BIM
    Inga barn sedan tidigare
    Försökt ca 10 månader

Viscaria
    30
    Inte plussat
    Försökt sedan Januari 2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 23:24
    Pyret13
    -
    Dotter på 2år
    -
    Första försöket juli 2015

• Svar på tråden 30+ som väntar på PLUS
  • skatergirl81
    miamarina84 skrev 2015-07-26 09:48:48 följande:

Bm säger kör varannan dag o försök att pricka in dagen innan äl :)

Du menar att det skulle vara sämre att ha varje dag menar du?
  • miamarina84
    skatergirl81 skrev 2015-07-26 16:56:43 följande:

Du menar att det skulle vara sämre att ha varje dag menar du?

Ja bm sa det, kommer tyvärr inte ihåg varför. La bara varannan dag sex på minnet :)
  • Nenna9
    miamarina84 skrev 2015-07-26 17:35:40 följande:
    Ja bm sa det, kommer tyvärr inte ihåg varför. La bara varannan dag sex på minnet :)
    Kanske spermierna får bättre kvalitet då? Och jag typ tjatar på min man att vi MÅSTE ligga varje dag (helst fler) under ägglissningsdagarna:).
  • miamarina84
    Nenna9 skrev 2015-07-26 17:39:49 följande:

Kanske spermierna får bättre kvalitet då? Och jag typ tjatar på min man att vi MÅSTE ligga varje dag (helst fler) under ägglissningsdagarna:).

Hua, jag tycker de e svårt att få tid o lust varannan till var tredje. Bm sa att de gjorde inget om de var var tredje dag man hade sex. Men vi satsar på varannan, om ibte ett måste en tredje dag ;) har nog med kvalitén att göra,..
  • Nenna9
    miamarina84 skrev 2015-07-26 17:44:43 följande:
    Hua, jag tycker de e svårt att få tid o lust varannan till var tredje. Bm sa att de gjorde inget om de var var tredje dag man hade sex. Men vi satsar på varannan, om ibte ett måste en tredje dag ;) har nog med kvalitén att göra,..
    Visst är det svårt att tajma alltså, precis som man känner så ska ju lusten också finnas där och vissa dagar känns det som man bara tvingar fram det:(.
  • miamarina84
    Nenna9 skrev 2015-07-26 17:49:45 följande:

Visst är det svårt att tajma alltså, precis som man känner så ska ju lusten också finnas där och vissa dagar känns det som man bara tvingar fram det:(.

Ja lusten finns i tre alltid. -Ge mig det Jsg vill ha så få du gå sedan. Säger Jsg till min karl ;)
  • skatergirl81
    miamarina84 skrev 2015-07-26 17:35:40 följande:

Jag läste att det bildas typ 20 miljoner nya spermier varje dygn så det borde ju vara en fördel istället att ligga ofta. Tänker jag.
  • Elinn

Hej Hej! Vilken bra tråd här hoppar jag gärna in. Är 33 och har så smått börjat försöka med 3an. Tog två år innan tvåan ville komma till oss, så håller tummarna för att det inte tar lika lång tid nu. Dock är jag ganska ny på jobbet, så dubbla känslor. Kan ju såklart alltid gå fort.. men kan ju också ta lååång tid.. Svårt att veta. När saker och ting passar. Någon som är i samma sits?

• Elinn
    skatergirl81 skrev 2015-07-26 19:23:45 följande:
    Jag läste att det bildas typ 20 miljoner nya spermier varje dygn så det borde ju vara en fördel istället att ligga ofta. Tänker jag.
    Ja precis! Så har jag också hört. Det är nog mest om det är sämre kvalité på spermierna man ska köra varannan dag :)
  • skatergirl81
    Elinn skrev 2015-07-26 19:57:50 följande:

Ja precis! Så har jag också hört. Det är nog mest om det är sämre kvalité på spermierna man ska köra varannan dag :)

Vet inte vad vi har att jobba med men hoppas de är bra simmare
Svar på tråden 30+ som väntar på PLUS