• Kit

30+ som väntar på PLUS

Någon mer som är 30+ och försöker att bli gravid? Jag plockar ut min spiral nu på måndag sen är det full fart mot PLUS som gäller. Vore kul att hitta nån PLUS-jagande kompis att surra med.

KRAM!

HjärtaPlusGravidBaby

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-30 22:15
    2015-07-30

Nick
    Ålder
    Plus Ja/Nej + ev datum
    Barn sen innan Ja/Nej + antal
    Försökt sen datum

Kit
    34
    Nej
    Nej
    Augusti -15

Miamarina84
    31
    inga barn
    sedan sep-14.

Trixxilump
    32år
    Inte plussat
    3:e försöket

Lillajag84
    31
    Inget plus
    Inga barn sen innan
    Slutade med piller Mars -15

CarroK
    32 år
    inget plus
    inga barn sedan tidigare
    Försökt sedan feb 2015.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-30 22:19
    Misslina
    33 år
    Bim 20 augusti
    två barn sedan tidigare
    andra försöket

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 10:45
    Beccabus
    31 år
    -
    En dotter sedan tidigare
    Första försöket juli 2015

Skatergirl81
    34
    inget plus
    inga barn
    försökt sen början av april

Nenna9
    32 år
    Inget plus än -3 BIM
    Inga barn sedan tidigare
    Försökt ca 10 månader

Viscaria
    30
    Inte plussat
    Försökt sedan Januari 2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 23:24
    Pyret13
    -
    Dotter på 2år
    -
    Första försöket juli 2015

• Svar på tråden 30+ som väntar på PLUS
  • Kit
    miamarina84 skrev 2015-07-15 13:18:31 följande:

Tog ut min spiral i september o vi har även försökt sedan dess, ägglossning idag eller i morgon så nu håller vi tummarna på tionde försöket gillt :)

CarroK skrev 2015-07-15 15:22:41 följande:
    Skönt att de gick bra! Jag har ÄL i helgen förhoppningsvis. Ja struntar i tester denna månad. Vi kör varannan dag istället.
    Man kan ju i vilket fall ha kul på väg till plusset ;) Här är det tyvärr tunnsått med försöken. Mellan träningar, jobb och sommaraktiviteter stupar vi i säng varje kväll...
    Ted19 skrev 2015-07-15 15:38:13 följande:

Är också en 30+are som väntar på plus :) Har försökt i tre månader nu. Jag ska ha mens på fredag eller lördag (har två appar som visar olika) men har redan gjort ett test idag som visade negativt så har inte så höga förhoppningar. Vill gärna vara med här och följa er andra. Vi kan ju ge varandra råd och pepp ;)
    Jag har en ettåring redan så det är nr. 2 vi jobbar på Tungan ute

VÄLKOMMEN! :)
    Cissi2801 skrev 2015-07-20 21:58:42 följande:
    Jag fick negativt på ett till test... Har ett kvar som ja ska testa nu till slutet på veckan...

Meeen... Håller tummarna!

Jag ska ha mens nu vilken dag som helst. Hinner ha en ÄL innan mannen drar på jobb borta, det blir också första "riktiga" försöket.
  • Cissi2801
    Kit skrev 2015-07-21 18:27:07 följande:
    CarroK skrev 2015-07-15 15:22:41 följande:Skönt att de gick bra! Jag har ÄL i helgen förhoppningsvis. Ja struntar i tester denna månad. Vi kör varannan dag istället.
    Man kan ju i vilket fall ha kul på väg till plusset ;) Här är det tyvärr tunnsått med försöken. Mellan träningar, jobb och sommaraktiviteter stupar vi i säng varje kväll...VÄLKOMMEN! :)
    Cissi2801 skrev 2015-07-20 21:58:42 följande:Jag fick negativt på ett till test... Har ett kvar som ja ska testa nu till slutet på veckan...

Jag ska ha mens nu vilken dag som helst. Hinner ha en ÄL innan mannen drar på jobb borta, det blir också första "riktiga" försöket.
    Tack... Måste vänta till fredag innan jag kan testa igen... Eller på lördag morgon... Lycka till själv
  • Cissi2801
    Kit skrev 2015-07-21 18:27:07 följande:
    CarroK skrev 2015-07-15 15:22:41 följande:Skönt att de gick bra! Jag har ÄL i helgen förhoppningsvis. Ja struntar i tester denna månad. Vi kör varannan dag istället.
    Man kan ju i vilket fall ha kul på väg till plusset ;) Här är det tyvärr tunnsått med försöken. Mellan träningar, jobb och sommaraktiviteter stupar vi i säng varje kväll...VÄLKOMMEN! :)
    Cissi2801 skrev 2015-07-20 21:58:42 följande:Jag fick negativt på ett till test... Har ett kvar som ja ska testa nu till slutet på veckan...

Tant röd stod i dörren nu på morgonen... Blir och försöka nästa månad
  • Nenna9

Hej på er! Skulle gärna vilja vara med I er tråd. Vi har försökt 10 månader och inget plus än men kämpar på:). Har använt mig av CB ägglossningstest några månader och har précis haft glad gubbe. Brukat ta ett till test dagen efter för att se om det fortfarande är positivt. Vanligtvis brukar jag ha glad gubbe I 2 dagar men denna gang var det bara 1 dag. Så glad gubbe I måndags morse,, kunde inte ha sex förrän på kvällen samt på morgonen dagen därpå. Efter vi hade det lissade jag en gang till på en ny sticka och då visade det en ring bara. KAn de vara så oturligt att ägglossningen skedde på dagen och att vi då hade sex försent? Jag har fått tid för fertilitetsutredning i slutet av augusti. Vill så gärna ha en liten!

• skatergirl81
    Nenna9 skrev 2015-07-22 10:47:55 följande:

Hej på er! Skulle gärna vilja vara med I er tråd. Vi har försökt 10 månader och inget plus än men kämpar på:). Har använt mig av CB ägglossningstest några månader och har précis haft glad gubbe. Brukat ta ett till test dagen efter för att se om det fortfarande är positivt. Vanligtvis brukar jag ha glad gubbe I 2 dagar men denna gang var det bara 1 dag. Så glad gubbe I måndags morse,, kunde inte ha sex förrän på kvällen samt på morgonen dagen därpå. Efter vi hade det lissade jag en gang till på en ny sticka och då visade det en ring bara. KAn de vara så oturligt att ägglossningen skedde på dagen och att vi då hade sex försent? Jag har fått tid för fertilitetsutredning i slutet av augusti. Vill så gärna ha en liten!

Då borde ju spermierna ha kunnat möta ägget? Vet inte. Men hoppas på det, ni hade inte sex nån dag innan? Jobbigt att försöka så länge utan plus...trodde man inte fick utredning förrän efter ett år?
  • Nenna9

Ja man kan ju hoppas på det:) Så himla typiskt, började nämligen jobba I måndags så tog det på morgonen. Hela veckan innan när vi hade semester så hade vi sex 5 dagar på raken bara för att vi ville, men just 2 dagar innan glada gubben kom hade vi det inte:(. Jag pratade med dom och förklarade läget innan sommaren och då skulle de ha semesterstängt. Jag har också en magsjukdom, Crohns som gjorde att jag kunde komma tidigare. Jag har väldigt mild Crohns och de tror inte att det på påverkar fertiliteten  så länge man inte har skov, vilket jag inte har. Läkaren tyckte jag skulle ta den tiden och ev avboka om jag inte blivit gravid. Så ja, vi får se.. Har som sagt inte följt tråden, hur länge har ni försökt och hur känner du dig?

• skatergirl81
    Nenna9 skrev 2015-07-22 13:10:30 följande:

Ja man kan ju hoppas på det:) Så himla typiskt, började nämligen jobba I måndags så tog det på morgonen. Hela veckan innan när vi hade semester så hade vi sex 5 dagar på raken bara för att vi ville, men just 2 dagar innan glada gubben kom hade vi det inte:(. Jag pratade med dom och förklarade läget innan sommaren och då skulle de ha semesterstängt. Jag har också en magsjukdom, Crohns som gjorde att jag kunde komma tidigare. Jag har väldigt mild Crohns och de tror inte att det på påverkar fertiliteten  så länge man inte har skov, vilket jag inte har. Läkaren tyckte jag skulle ta den tiden och ev avboka om jag inte blivit gravid. Så ja, vi får se.. Har som sagt inte följt tråden, hur länge har ni försökt och hur känner du dig?

Om det är bra spermier så lever de i flera dagar så de från tre dagar innan borde också finnas kvar

Jag känner att jag vill bli gravid nuuuu! Trodde aldrig att det skulle kännas så jobbigt att det inte funkade på en gång. Vi är inne på femte äl nu så är ju inte alls så länge egentligen, men förhoppningsvis är det vår tur snart. Känns som att "alla" andra blir gravida så snabbt.
  • Nenna9
    skatergirl81 skrev 2015-07-22 17:29:13 följande:
    Om det är bra spermier så lever de i flera dagar så de från tre dagar innan borde också finnas kvar smile1.gif

Jag känner att jag vill bli gravid nuuuu! Trodde aldrig att det skulle kännas så jobbigt att det inte funkade på en gång. Vi är inne på femte äl nu så är ju inte alls så länge egentligen, men förhoppningsvis är det vår tur snart. Känns som att "alla" andra blir gravida så snabbt.
    A, då kanske vi prickade någorlunda ändå, hoppas!!! Förstår hur du känner, när man väl bestämt sig för att vi vill ha barn så vill man ju bli gravid på en gång! Jag kände också sådan frustration efter 3-4 månader!
  • Murvel82
    Nenna9 skrev 2015-07-22 17:38:59 följande:
    A, då kanske vi prickade någorlunda ändå, hoppas!!! Förstår hur du känner, när man väl bestämt sig för att vi vill ha barn så vill man ju bli gravid på en gång! Jag kände också sådan frustration efter 3-4 månader!
    Känner också igen mig i det där, nu när man känner sig redo att börjat försöka på allvar så vill man bara att det ska funka NU NU NU! Tungan ute
  • CarroK
    Murvel82 skrev 2015-07-22 21:36:19 följande:
    Känner också igen mig i det där, nu när man känner sig redo att börjat försöka på allvar så vill man bara att det ska funka NU NU NU! Tungan ute
    Sedan tycker jag att de skulle kännas mer okej att vänta om man visste att allt va okej, att allt funkade liksom. Nu kanske man försöker utan att de är nån ide. Man får gå och hoppas varje månad och när man sedan söker hjälp så kanske de visar sig att man hade inte kunnat bli gravid själv.
Svar på tråden 30+ som väntar på PLUS