• Kit

30+ som väntar på PLUS

Någon mer som är 30+ och försöker att bli gravid? Jag plockar ut min spiral nu på måndag sen är det full fart mot PLUS som gäller. Vore kul att hitta nån PLUS-jagande kompis att surra med.

KRAM!

HjärtaPlusGravidBaby

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-30 22:15
    2015-07-30

Nick
    Ålder
    Plus Ja/Nej + ev datum
    Barn sen innan Ja/Nej + antal
    Försökt sen datum

Kit
    34
    Nej
    Nej
    Augusti -15

Miamarina84
    31
    inga barn
    sedan sep-14.

Trixxilump
    32år
    Inte plussat
    3:e försöket

Lillajag84
    31
    Inget plus
    Inga barn sen innan
    Slutade med piller Mars -15

CarroK
    32 år
    inget plus
    inga barn sedan tidigare
    Försökt sedan feb 2015.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-30 22:19
    Misslina
    33 år
    Bim 20 augusti
    två barn sedan tidigare
    andra försöket

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 10:45
    Beccabus
    31 år
    -
    En dotter sedan tidigare
    Första försöket juli 2015

Skatergirl81
    34
    inget plus
    inga barn
    försökt sen början av april

Nenna9
    32 år
    Inget plus än -3 BIM
    Inga barn sedan tidigare
    Försökt ca 10 månader

Viscaria
    30
    Inte plussat
    Försökt sedan Januari 2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 23:24
    Pyret13
    -
    Dotter på 2år
    -
    Första försöket juli 2015

• Svar på tråden 30+ som väntar på PLUS
  • Cissi2801
    Kit skrev 2015-07-09 18:51:44 följande:
    CarroK skrev 2015-07-09 08:25:00 följande:

Jag försöker också intala mig själv att de kan ta tid utan att nått är fel men de är svårt. Min sambo är helt cool, han tänker inte alls på de men jag antar att de är annorlunda för tjejer. Man analyserar sin kropp på ett annat sätt. Jag har ÄL nästa helg, min cykel har stabiliserats till 27 dagar de två senaste. Så de känns skönt iaf.

Ja, vi har sagt att vi ska ha den inställningen till att börja med. Vi fortsätter som innan utan att planera sexandet och ser vad som händer. Vi fick nyss besked att min man fått tillfälligt jobb på en annan ort i sex månader och kommer att vara borta på veckorna..Håller tummarna för att vi lyckas pricka rätt nån helg Oskyldig

Hej Jenka81 och välkommen :) Spännande med en fyra. Jag är också 34 men vi försöker att få våran första.

Jag är helt lost när det kommer till alla förkortningar..nån som kan hjälpa mig?

ÄL= ÄggLossning
    BIM=?

Har ni tips på nån bra app? Jag har koll på mensen med Period Tracker och den ger en beräknad dag för ÄL. Har hört att det ska finnas nån som man tempar till för att få exakt ÄL-dag.

Lycka till... Har ägglossning nu, så får se vad som händer... Vill gärna få till plusset denna månaden och att graviditeten fullföljs
  • Kit

Vi har varit tillsammans sex år till hösten och gifta i tre år Hjärta

skatergirl81: Har ni planerat försöken? Eller menar du att det är fjärde cykeln sen ni började försöka?

Är det nån av er som tagit ut en kopparspiral nån gång? Jag hade ett helvete när jag satte in den. Asont vid isättningen och obehag i minst ett år efter utan att något var fel. Nu ser jag fram emot att bli av med den men är lite nervös för att det ska göra lika ont att ta ut den som det gjorde att sätta i den. Ni får hålla tummarna för mig imorn...

• skatergirl81
    Kit skrev 2015-07-12 12:21:03 följande:

Vi har varit tillsammans sex år till hösten och gifta i tre år

skatergirl81: Har ni planerat försöken? Eller menar du att det är fjärde cykeln sen ni började försöka?

Är det nån av er som tagit ut en kopparspiral nån gång? Jag hade ett helvete när jag satte in den. Asont vid isättningen och obehag i minst ett år efter utan att något var fel. Nu ser jag fram emot att bli av med den men är lite nervös för att det ska göra lika ont att ta ut den som det gjorde att sätta i den. Ni får hålla tummarna för mig imorn...

Det är fjärde cykeln så nu är vi inne på femte.

Jag har tagit ut hormonspiral, det kändes knappt. Hoppas det går bra!
  • CarroK
    Kit skrev 2015-07-12 12:21:03 följande:

Vi har varit tillsammans sex år till hösten och gifta i tre år Hjärta

Hur gick de att ta ut spiralen?
  • Kit
    CarroK skrev 2015-07-14 13:44:47 följande:
    Hur gick de att ta ut spiralen?
    Hur bra som helst, det kändes knappt :) Ska ha mens om ca en vecka, sen är det go time!!!
  • miamarina84

Tog ut min spiral i september o vi har även försökt sedan dess, ägglossning idag eller i morgon så nu håller vi tummarna på tionde försöket gillt :)

• CarroK
    Kit skrev 2015-07-15 12:58:28 följande:
    Hur bra som helst, det kändes knappt :) Ska ha mens om ca en vecka, sen är det go time!!!
    Skönt att de gick bra! Jag har ÄL i helgen förhoppningsvis. Ja struntar i tester denna månad. Vi kör varannan dag istället.
  • Ted19

Är också en 30+are som väntar på plus :) Har försökt i tre månader nu. Jag ska ha mens på fredag eller lördag (har två appar som visar olika) men har redan gjort ett test idag som visade negativt så har inte så höga förhoppningar. Vill gärna vara med här och följa er andra. Vi kan ju ge varandra råd och pepp ;)
    Jag har en ettåring redan så det är nr. 2 vi jobbar på Tungan ute

• Juronjaure

Vi ska börja med nr 2, dock först efter sommaren. Tog 1,5 år att få till ettan (som är 1 år nu), så visst känns det lite surt att vänta på "rätt läge" nu igen... Menmen. Hoppas att vi plussar fortare med nästa barn. 

Vad trist det är att vänta :P

Svar på tråden 30+ som väntar på PLUS