Santine skrev 2015-10-19 22:32:28 följande:
Aldrig testat dem andra då jag blivit avrådd att ta dem då dem inte visat sig vara lika bra som niferexen, då min mage redan kan krångla! Men kan ju lika gärna vara så att det e olika från olika personer, men själva innehållet i tabletterna ska inte vara samma! Har även hört av andra som skickat sina män att köpa duroferon men blivit avrådda även dem fast av apotekarna att hellre köpa niferex!
Men man ska nog absolut testa bägge och avgöra själv! :)
Som du säger, när det gäller järnet ska man nog testa och avgöra själv.. Det där med Duroferon vs. Niferex och den enas fördel mot den andra så är det så att det hänger kvar från en GAMMAL marknadsföringskampanj som Niferex körde, och blev fällda för och var tvungna att sluta med då de ej hade belägg för vad de claimade, men budskapet hänger visst kvar.. (Och gällande apotekspersonalen så är jag inte alls förvånad över att de rekommenderar preparatet som de tjänar dubbelt så mycket pengar på. Apoteken är ju inte längre en neutral, icke vinstdrivande organisation...) Ja, jag jobbar inom läkemedel och apotek så jag har lite insikt I hur saker och ting fungerar, på gott och ont. Men när det gäller att fatta informerade beslut så är det ju bra, och jämför man dessa två produkters produktresumé på FASS kan man se att de faktiskt är likvärdiga - både I funktion och biverkningsprofil. Jag kommer hur som att testa båda för att se vilket som funkar bäst för mig, då jag och järn inte funkar särskilt bra från början..