Elenic skrev 2015-10-20 10:50:42 följande:
Som du säger, när det gäller järnet ska man nog testa och avgöra själv.. Det där med Duroferon vs. Niferex och den enas fördel mot den andra så är det så att det hänger kvar från en GAMMAL marknadsföringskampanj som Niferex körde, och blev fällda för och var tvungna att sluta med då de ej hade belägg för vad de claimade, men budskapet hänger visst kvar.. (Och gällande apotekspersonalen så är jag inte alls förvånad över att de rekommenderar preparatet som de tjänar dubbelt så mycket pengar på. Apoteken är ju inte längre en neutral, icke vinstdrivande organisation...) Ja, jag jobbar inom läkemedel och apotek så jag har lite insikt I hur saker och ting fungerar, på gott och ont. Men när det gäller att fatta informerade beslut så är det ju bra, och jämför man dessa två produkters produktresumé på FASS kan man se att de faktiskt är likvärdiga - både I funktion och biverkningsprofil. Jag kommer hur som att testa båda för att se vilket som funkar bäst för mig, då jag och järn inte funkar särskilt bra från början..
Så snål av mig, köper kanske den andra när denna börjar ta slut! Haha..
Men än så länge har det funkat bra, druckit skapligt mkt vatten och försökt röra på mig så mkt jag orkat trots foglossning!
Var inne och gjorde ul igår då jag ska hållas under kontroll nu efter mitt sena MF, allt såg bra ut och fick även lämna några blodprover för att hålla koll på infektionsrisken och lite andra prover då jag fått svår huvudvärk (som ibland utvecklas till migrän). Vaknar med det och somnar med det! Och nu märks det av att jag äter för lite, vaknar så illamåendes att jag kräks av det! :(
Dem tyckte iaf att jag skulle söka hjälp på vc pga huvudvärken för dem tror inte det hänger ihop med graviditeten! Så skulle vänta ut det tills på måndag så får vi hoppas jag kan få hjälp för det! :(