• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Carabellis kusp
    aztec skrev 2015-10-21 19:47:13 följande:

Jag hade en väldigt bra förlossningen! Tror därför jag är mer orolig, eftersom alla förlossningar är olika ;) och jag kommer därför inte ha en lika bra denna gång. Något måste gå fel känns det som. Kommer det gå fortare (för fort) denna gång? Kommer jag inte klara av smärtan denna gång och behöva eda tex, som jag helst vill slippa ;) akut snitt?? sånna tankar. Inför första förlossningen tog jag det lite som det kom eftersom jag inte visste vad som skulle komma. Nu när man varit med om en är det annorlunda :D troligtvis kommer det gå jättebra, men det får jag se först efter ;)

Jg tänker snarare att eftersom det gick bra första gången kommer det gå bra igen! Är väldigt optimistisk och känner stark tilltro till min kropp när det gäller att föda. Jag vill också föda utan Eda som sist. Då använde jag lustgas. Har läst lite om dyktekniken och hoppas kunna föda med den.
  • aztec
    Carabellis kusp skrev 2015-10-21 20:00:26 följande:

Jg tänker snarare att eftersom det gick bra första gången kommer det gå bra igen! Är väldigt optimistisk och känner stark tilltro till min kropp när det gäller att föda. Jag vill också föda utan Eda som sist. Då använde jag lustgas. Har läst lite om dyktekniken och hoppas kunna föda med den.

Förhoppningsvis vänder mitt tänkande till något positivt närmare förlossningen ;) för vill ha en lika positiv upplevelse som sist ;) födde inte heller med någon smärtlindring så känner också stor tilltro till min kropp. Mest huvudet som målar upp skräck scenarion. Tog din förlossning lång tid? :)
  • Smilla80

Har inte läst här på nga dagar och har säkert missat massor känns det som!

Men ser iaf att du Elenic varit på RUL, stort grattis till att det såg bra ut, härligt!! njut nu!

• Smilla80
    Reflexen skrev 2015-10-19 08:16:24 följande:

Tänkte nog att det var så nu tack för infon! Bor du också i Jkpg län? Jag hör till Värnamo sjukhus, så gör ul där.

Hihi vad kul, jag också! =)
  • Reflexen

Kul, Smilla!

Jag tycker att det är ett bra sjukhus, har träffat bra o duktiga läkare där. Blivit väl mottagen på kkmottagningen när jag fått mf och vid utredningen. Bara nån sköterska som varit lite dålig på att ge tydlig info över telefon, när jag behövde tips om smärtlindring vid mf. Käkade ganska många tabletter för mycket ett tag, men var iaf smärtfri!

• Reflexen
    Carabellis kusp skrev 2015-10-21 20:00:26 följande:

Min dotter är född m akutsnitt pga sätesbjudning, så jag vet inte alls vad jag kan förvänta mig. Har också hittat dyktekniken, den låter ju jätteintressant. Har köpt Föda utan rädsla, men inte hunnit börja läsa ännu.
  • NellieMeja

Nu är dagen här hihi. :):). Lite nervös men mest förväntansfull. Tänk att man gått så här långt trodde jag inte när jag plussade å sen gick tiden så sakta. Men nu så .

• Carabellis kusp
    Reflexen skrev 2015-10-21 23:02:50 följande:

Min dotter är född m akutsnitt pga sätesbjudning, så jag vet inte alls vad jag kan förvänta mig. Har också hittat dyktekniken, den låter ju jätteintressant. Har köpt Föda utan rädsla, men inte hunnit börja läsa ännu.

Hade de inte upptäckt att hon låg i säte eller skulle du testa att föda vaginalt trots säte?

Jag har hört talas om föda utan rädsla, Susanna heli va? Den verkar bra! Det finns ju ett bra vetenskapligt underlag för att det finns en koppling mellan positiv förväntan och bra förlossningsupplevelse.
  • shecity

Grattis till er Elenic, nu får du som sagt börja njuta ordentligt :)

Har hört mycket bra recensioner av det som har gått kursen "Föda utan rädsla" Det är ett koncept som skall finnas lite överallt i hela Sverige, så sök på det och se om det finns i er närhet :)

Svar på tråden Marsbebis 2016