• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Reflexen
    Smilla80 skrev 2015-10-22 10:54:18 följande:

Skönt att du är nöjd! :) Jag har också mest positiva erfarenheter! Vårt sjukhus är ju faktiskt rankat som bästa mellanstora sjukhus i landet! ;) Och Ryhov i jönköping som det bästa stora sjukhuset. Lite kul. Vem vet, vi kanske tom går på samma KHV då! :) eller går du i Jönköping?

Oj, vad roligt att sjukhusen är rankade så bra, det hade jag ingen koll på!

Jag hör till Skillingaryds mvc.
  • mammave
    NellieMeja skrev 2015-10-22 13:34:01 följande:

Nu har vi varit å sett våran underbara bebis allt var bara toppen. Så lyklig glad å nu ska här vara njutas av graviditeten har jag lovat mig själv. Blev tillbaka flyttad till den 17 mars istället för den 21 mars. Så helt plötsligt går jag in i v20 imorgon hihi.

Vad skönt att allt såg bra ut
  • Emzaan

Nu har jag varit och snosat på min kompis 3 dagar gamla lilla knodd. Och vi längtar mer än någonsin efetr vår egen. Men fem månader känns så långt* Suck*. Men på måndag ska vi på Ultraljud så då får vi ialla fall se lite av vår krabat. Längtar sååå.

• sandra84

Gra

NellieMeja skrev 2015-10-22 13:34:01 följande:

Nu har vi varit å sett våran underbara bebis allt var bara toppen. Så lyklig glad å nu ska här vara njutas av graviditeten har jag lovat mig själv. Blev tillbaka flyttad till den 17 mars istället för den 21 mars. Så helt plötsligt går jag in i v20 imorgon hihi.

Underbart, stort grattis!!!!
  • sandra84
    Emzaan skrev 2015-10-22 20:05:22 följande:

Nu har jag varit och snosat på min kompis 3 dagar gamla lilla knodd. Och vi längtar mer än någonsin efetr vår egen. Men fem månader känns så långt* Suck*. Men på måndag ska vi på Ultraljud så då får vi ialla fall se lite av vår krabat. Längtar sååå.

Har också ul på måndag! Längtar med!!!!
  • Dubban

Grattis till alla er som varit på RUL! Är så avis på er och räknar otåligt ner mina lite drygt två veckor tills det är min tur.

En fråga...är det nån annan som känner av såna här väldigt otrevliga och smärtsamma hugg i magen vid exempelvis lyft eller plötsliga rörelser? Jag har haft nåt enstaka förut men idag flera stycken. Tex när jag lyfte ner en tung matkasse i kundvagnen, lyfte upp min treåring i knät och typ vred på överkroppen när jag satt i soffan. Det känns så sjukt otäckt och jag blir lika rädd varje gång. Det ska väl bero på ligament som sträcks gissar jag, men jag undrar om det bara är jag?

• sandra84
    Dubban skrev 2015-10-22 22:55:02 följande:

Grattis till alla er som varit på RUL! Är så avis på er och räknar otåligt ner mina lite drygt två veckor tills det är min tur.

En fråga...är det nån annan som känner av såna här väldigt otrevliga och smärtsamma hugg i magen vid exempelvis lyft eller plötsliga rörelser? Jag har haft nåt enstaka förut men idag flera stycken. Tex när jag lyfte ner en tung matkasse i kundvagnen, lyfte upp min treåring i knät och typ vred på överkroppen när jag satt i soffan. Det känns så sjukt otäckt och jag blir lika rädd varje gång. Det ska väl bero på ligament som sträcks gissar jag, men jag undrar om det bara är jag?

Jag har också det till och från. Bm brukar vilja ta uvi-test för att utesluta det. Men säger att det beror på ligamenten.
  • Reflexen

Idag ska jag på ul. Har drömt vilda drömmar om både lyckat och inte så lyckat resultat. Hoppas ju på det förstnämnda!

• mammave
    Reflexen skrev 2015-10-23 06:40:15 följande:

Idag ska jag på ul. Har drömt vilda drömmar om både lyckat och inte så lyckat resultat. Hoppas ju på det förstnämnda!

Klart det kmr gå bra! <3
Svar på tråden Marsbebis 2016