• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Elenic
    Madski skrev 2015-11-09 19:56:10 följande:
    Jag har beställt brieost och en charkbricka direkt till BB av min sambo.. I helgen berättade jag för en av mina bästa vänner att charkisar och brie definitivt uppskattas mer än blommor.. Haha.. Samma dag som vi plussade hade vi inplanerad vin, chark och ostkväll hemma hos oss.. Snacka om att jag kände mig lite avis.. Haha.. Vi sa inget till kompisen, men hon förstod, men ville såklart inte säga något..
    Hahaha, jag med!! Jag sa till honom I helgen att när vi kommer upp på hotel-BB föväntar jag mig en brie/salamimacka och ett glas bubbel! ;)
  • Elenic
    Reflexen skrev 2015-11-09 20:23:41 följande:

Haha, vad det stämmer med "den förbjudna maten" - gillade iden med brieost på BB!!! Längtar också som en tok efter brie, blå- och annan mögelost, goda charkvaror och ett gott vin. för att inte tala om rökt kött och rökt lax... Mmm! Jag tycker om detta även som ogravid, men nu är längtan nästan som en besatthet. Säkert bara för att det är förbjudet

Ja, brie på BB!
    I helgen gjorde jag en variant med blåmögelost I ugn som är god, men det smakar ju inte som vanligt.
    Mosa ihop en blåmögelost med lite philadelphiaost (ej light), typ 3/4 mögelost 1/4 färskost. Klicka ner I minikrustader. In I ugnen, 250 grader, tills osten är bubblande het. Kan sedan ätas av gravidingar. =) Serveras antingen med ett glas glögg, om inte klicka gärna på en liten dutt portvinsgelé på varje minikrustad. Gott! (och grymt onyttigt...) 
  • Smilla80

Å vad svårt det är det här med ergonomisk sittdel vs plan... Stokke trailz har det förstnämnda o kronan duo s det sistnämnda... Vilket är bäst?! Därför jag tvekar så mellan dessa båda vagnar... :-/

• aztec

Ätit charkuterier hela helgen, mums. Ska inte vara några problem om man fryser ner först. Hade aldrig klarat mig utan min parmaskinka!

• Santine
    Smilla80 skrev 2015-11-09 21:57:18 följande:

Å vad svårt det är det här med ergonomisk sittdel vs plan... Stokke trailz har det förstnämnda o kronan duo s det sistnämnda... Vilket är bäst?! Därför jag tvekar så mellan dessa båda vagnar... :-/

Pratade med min syster idag, hon sa att på hennes stokke kan man avlägsna en babydel på den ergonomiska sittdelen så att större barn kan sitta i den sen! Hon e jättenöjd med sin, hon köpte sin helt ny och bor i innerstaden, så hon har bara erfarenhet med den i storstaden men sa att den e toppen, stor korg under och väska e också jättebra med bra fack! Riktigt härlig att köra! Håller själv med att den e skön att köra, som Emmaljungas! Men visst den e dyr, men finns ju några som kommer ut på blocket ibland i fräscht skick! Värt att spara pengar på ;)
  • Reflexen
    aztec skrev 2015-11-09 22:06:42 följande:

Ätit charkuterier hela helgen, mums. Ska inte vara några problem om man fryser ner först. Hade aldrig klarat mig utan min parmaskinka!

Gott! Jag är så lat bara, orkar inte tänka så många dagar i förväg att jag fryser ner dem i tid
  • Smilla80
    Santine skrev 2015-11-09 22:19:35 följande:

Pratade med min syster idag, hon sa att på hennes stokke kan man avlägsna en babydel på den ergonomiska sittdelen så att större barn kan sitta i den sen! Hon e jättenöjd med sin, hon köpte sin helt ny och bor i innerstaden, så hon har bara erfarenhet med den i storstaden men sa att den e toppen, stor korg under och väska e också jättebra med bra fack! Riktigt härlig att köra! Håller själv med att den e skön att köra, som Emmaljungas! Men visst den e dyr, men finns ju några som kommer ut på blocket ibland i fräscht skick! Värt att spara pengar på ;)

Vad snällt av dig att förmedla detta o vad din syster sa! :) ja precis, det finns en insats i matchande färg att lägga i så att även ett litet barn sitter bra i sittdelen, som man sedan kan ta bort. De marknadsför iaf att vagnen är användbar upp till 4 år... Har hon en Stokke xplory eller crusi kanske? :) Tänkte eftersom hon bor i stan! :) Vi bor på landet och därför vi vill ha Stokke trailz, det enda som skiljer är chassit som har stora lufthjul, svängbara fram. Håller med om att den är dyr, aj aj... Trailz kostar ju typiskt nog mest av alla Stokke vagnar! :-/ och det kommer knappt ut någon Stokke trailz på blocket (mest xplory), har följt det i flera månader nu... Det har nog mkt att göra med att Stokke trailz är en helt ny vagn för i år, den kom nu 2015. Men ska så småningom försöka gå med i gruppen på FB med som CatEyes tipsade om också. Frågan är om det kommer ut fler från 2015 när vi går in i 2016 både beg från privata säljare o kampanjer från försäljare så man vågar ha is i magen till dess eller om ska slå till på med att köpa nytt... Hur lång leveranstid brukar det vara på nya vagnar?

Ha en bra dag! :)
  • Santine
    Smilla80 skrev 2015-11-10 06:01:58 följande:

Vad snällt av dig att förmedla detta o vad din syster sa! :) ja precis, det finns en insats i matchande färg att lägga i så att även ett litet barn sitter bra i sittdelen, som man sedan kan ta bort. De marknadsför iaf att vagnen är användbar upp till 4 år... Har hon en Stokke xplory eller crusi kanske? :) Tänkte eftersom hon bor i stan! :) Vi bor på landet och därför vi vill ha Stokke trailz, det enda som skiljer är chassit som har stora lufthjul, svängbara fram. Håller med om att den är dyr, aj aj... Trailz kostar ju typiskt nog mest av alla Stokke vagnar! :-/ och det kommer knappt ut någon Stokke trailz på blocket (mest xplory), har följt det i flera månader nu... Det har nog mkt att göra med att Stokke trailz är en helt ny vagn för i år, den kom nu 2015. Men ska så småningom försöka gå med i gruppen på FB med som CatEyes tipsade om också. Frågan är om det kommer ut fler från 2015 när vi går in i 2016 både beg från privata säljare o kampanjer från försäljare så man vågar ha is i magen till dess eller om ska slå till på med att köpa nytt... Hur lång leveranstid brukar det vara på nya vagnar?

Ha en bra dag! :)

Hon har en crusi :) e ni också förälskade i stokkes kollektion och ska köpa sängen och matmöbler m.m. till eran lilla bebis eller e det bara vagnen ni vill ha? Leveranstiden e så olika från stad till stad och även från vagn till vagn men skulle väl tro att längsta leveranstiden jag varit med om har varit upp till 12 veckor, men in och fråga er barnvagnsförsäljaren för det kan ju även gå superfort med, vissa kan få den redan någon dag efter! :) Om trailz e helt ny så kan den vara svår att få tag på då många vill ha den nyaste och väntetiden kan bli längre bara för det! Men sen kan en Brio go ha lång väntetid för att många efterfrågar just den! Så olika och så olika vart ens affär köper in ifrån! :)
  • Frida Li
    Carabellis kusp skrev 2015-11-09 18:12:02 följande:
    Jag ska söka! Är inte förskollärare utan tandläkare. Vad trycker du på i din ansökan?
    Stressigt yrke, ständigt i rörelse, tunga lyft (barn, stolar som vi sätter upp vid stängning). Jobbet är mycket fysiskt påfrestande o det är inte många sekunder man kan vila rumpan :)
  • Frida Li
    Tessie83 skrev 2015-11-09 19:43:52 följande:
    Arbetar också som förskolelärare och är i vecka 21. Jag har dock varit deltidssjukskriven sedan vecka 9 och arbetar nu 50% så kommer inte söka havandeskapspenning men har många kompisar och kollegor som sökt och fått. Tror inte de skrivit att de arbetar med äldre barn utan vad en dag i förskoleyrket kräver. Ibland får man ju även backa upp på andra avdelningar med yngre barn. nu arbetar jag med 4-5-åringar men det är mycket tunga lyft ändå, mycket upp och ner, ryggvärk pga att man måste ständigt sitta på golvet och vid låga bord. Man måste ständigt vara uppmärksam och på allerten.

Lycka till
    Ja, jag håller tummarna att jag blir godkänd även denna gång. Födde för tidigt förra gången så jag vill verkligen gå hem o vila o stressa ner ifall denna bebis oxå kommer för tidigt.
Svar på tråden Marsbebis 2016