• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Madski
    NellieMeja skrev 2016-02-20 10:07:06 följande:
    Japp det stämmer att jag har två flickor sen innan. Har en känsla att det är en tjej till å sen har hjärtljuden legat på 140 mest 150 hos Bm. Men väldigt spännande å se. Var nära igår å köpa rosa bodysar men vågade inte riktigt ändå hihi. Som vi längtar här hemma nu efter bebben .
    Vad spännande att inte veta.. Vi var alldeles för nyfikna, haha.. Dom var väldigt säkra på ul att det var en lillebror, men vi har bara gjort ett ul så vem vet, det kanske kommer en lillasyster!? Med storasyster var vi även på 3D ultraljud så då var det ingen tvekan om det. Nu är det ett ul och en bm som vi ska lita på, visserligen såg hon att det var en kille flera gånger, men vetetusan om jag vågar lita 100% på det, har iof shoppat loss en fel på klädfronten och i annat fall har vi storasysters kläder kvar.. Hjärtljuden har varit på 155 alla gånger utom en när det låg på 146.. Lite roligt att det är samma lika varje gång..
  • Smilla80
    NellieMeja skrev 2016-02-20 10:07:06 följande:

Japp det stämmer att jag har två flickor sen innan. Har en känsla att det är en tjej till å sen har hjärtljuden legat på 140 mest 150 hos Bm. Men väldigt spännande å se. Var nära igår å köpa rosa bodysar men vågade inte riktigt ändå hihi. Som vi längtar här hemma nu efter bebben .

Låga hjärtljud ska väl indikera pojke och höga flicka enligt de här roliga "könstesterna" man kan göra? :)
  • Smilla80
    mammave skrev 2016-02-20 07:58:05 följande:

V 38+6 idag och funderar en hel del på fl. Framförallt när han tänker sig komma ut Gjorde sista arbetsdagen igår - känns lite overkligt faktiskt. Vad det gäller fl är jag ganska öppen för förslag när jag väl är där. Jag tar gärna den hjälp med smärtlindring man får. Har svårt att se varför man ska ha mer ont än nödvändigt när det finns flera olika bra o utprovade hjälpmedel.

Åh så spännande, det är ju SÅ nära för dig nu!! Du har en tjej o en kille sedan innan va?
  • Smilla80
    Carabellis kusp skrev 2016-02-20 10:00:34 följande:

Jag har ert vanligt hemsytt babynest som jag tar med eftersom jag minns att vi gjorde små konstiga rullar av handdukar sist för att kunna ha bebisen mellan oss. Nu när jag säkert kommer sova själv, så känns det tryggare att ha babynest så att jag kan förvara bebisen i nåt mysigt när jag duschar/äter/kissar etc.

Ja precis, kan vara bra att ha med det av den anledningen också... Tycker sängen på BB är så liten men tror nestet får plats i den lilla vagnen man har bebisen i också.
  • Reflexen

Vi fick ett ganska stort babynest (i present av min rara mamma), så jag tror faktiskt inte det får plats i BB:s plastlådor. Tror vårt får stanna hemma...

Andningslarm har vi inget och jag har inte hört så mycket om såna heller.

Har inte ansökt om fp hos försäkringskassan ännu. Skickade dock in graviditetsintyget i veckan, bara typ 10 veckor senare än man bör göra det

• Frida Li
    Madski skrev 2016-02-20 10:29:15 följande:
    Vad spännande att inte veta.. Vi var alldeles för nyfikna, haha.. Dom var väldigt säkra på ul att det var en lillebror, men vi har bara gjort ett ul så vem vet, det kanske kommer en lillasyster!? Med storasyster var vi även på 3D ultraljud så då var det ingen tvekan om det. Nu är det ett ul och en bm som vi ska lita på, visserligen såg hon att det var en kille flera gånger, men vetetusan om jag vågar lita 100% på det, har iof shoppat loss en fel på klädfronten och i annat fall har vi storasysters kläder kvar.. Hjärtljuden har varit på 155 alla gånger utom en när det låg på 146.. Lite roligt att det är samma lika varje gång..
    Här är det nästan alltid oxå samma hjärtljud. 154! Det är ännu en tjej i magen.
  • Frida Li
    Smilla80 skrev 2016-02-20 08:57:58 följande:

Reflexen och Madski, då är vi nga som fortfarande kör på m heltid! Var rädda om er bara.

Vad händer om man måste sjukanmäla sig nga dagar precis innan det är tänkt att man ska gå på f-ledigt, pga att det helt enkelt inte funkar längre pga krämpor eller om man blir sjuk? Påverkar väl inte sgi:n? Kan vara bra att veta.

Nej!! Det påverkar absolut inte din sgi!
  • Frida Li

Känner att jag börjar samla på mig vatten i händerna o benen nu! Har varit alldeles för stillasittande här hemma denna veckan. Dottern (som blir 4 i maj) har fått influensan o har haft hög feber. Ingen sömn o inte rört alls på mig. Ska ut o promenera sen tänkte jag o göra det minst i en halvtimme varje dag nu tänkte jag. V 35 ( 34+3)

• mammave
    Smilla80 skrev 2016-02-20 10:54:04 följande:
    Åh så spännande, det är ju SÅ nära för dig nu!! Du har en tjej o en kille sedan innan va?
    Japp, en av varje sen innan :)

Vi har också ett blöjlarm. Men det skippar jag på bb (brukar kunna fellarma lite ibland pga att det tappar kontakten med huden ibland)
  • Smilla80

Tack Madski och Frida-Li för era svar, skönt att veta att det inte påverkar om man skulle ha oturen att bli sjuk!

Svar på tråden Marsbebis 2016