• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Elenic
    Carabellis kusp skrev 2016-02-21 17:41:45 följande:

Glöm inte att regeringen Reinfeldt lyckades med konststycket att inga sjukdomar skulle sakna bortre tidsgräns, något läkarkåren aldrig lyckats med...! Mvh bitter rödstrumpa

Inte rödstrumpa själv, men just den ändringen tyckte jag var väldigt märklig faktiskt. Är man sjuk så är man liksom... Finns inte alltid alternativ. (Däremot har jag i min närhet också några "sjuka" som nog mkt väl mådde bra av att motiveras att jobba, eller omskola sig så att de kunde jobba, men tyckte nog att sättet man valde att driva igenom det på drabbar för många riktigt sjuka..)
  • Elenic

Tror också på bebisar till veckan! Önskar det var jag men det är för mycket att hoppas på...

Carabellis kusp skrev 2016-02-21 17:43:59 följande:

Har på känn att första bebisarna kommer titta ut i veckan! Lågoddsare är Frida Li och LisaMKB, nån annan?

• Carabellis kusp
    Elenic skrev 2016-02-21 20:44:04 följande:

Tror också på bebisar till veckan! Önskar det var jag men det är för mycket att hoppas på...

Fast det är väl käckt om du blir fullgången först du har väl BF om ca 4 v?

Jag ligger järnpch moffar glass för att vara säker på styrka föda om det drar igång snart, trots att det är 2 v kvar. Alltid gött med glass!
  • Elenic

Jooo, det förstås! Men om en vecka är jag där iaf! (Fullgången alltså..) Har just genomlidit ännu en natt med totalt 3 h sömn, börjar vara såååå less på det här....

Carabellis kusp skrev 2016-02-21 20:55:26 följande:

Fast det är väl käckt om du blir fullgången först du har väl BF om ca 4 v?

Jag ligger järnpch moffar glass för att vara säker på styrka föda om det drar igång snart, trots att det är 2 v kvar. Alltid gött med glass!

• NinanaMama
    Elenic skrev 2016-02-22 07:14:37 följande:

Jooo, det förstås! Men om en vecka är jag där iaf! (Fullgången alltså..) Har just genomlidit ännu en natt med totalt 3 h sömn, börjar vara såååå less på det här....

Ja det är kasst! Sov själv nästan 4 timmar inatt! Med endast en kisspaus imellan ^^. Jag försöker intala mig själv att det är viktigare att sova många småpass istället för ett långt på natten då förlossningen kanske drar igång närsom och då är man säkert glad för sina tre timmar Själv går jag säkert och vilar om 2-3 timmar igen!
    10 dagar till BF!!
  • Frida Li

Själv låg man vaken mellan 04-06, tråkigt!! O sen vaknar jag med förvärkar varje morgon. Hade inte alls det förra gången. Aj aj det gör ont!

• Carabellis kusp
    Elenic skrev 2016-02-22 07:14:37 följande:

Jag förstår det! Jag sover kasst, men du är i en egen liga... sover du ikapp lite på dagen?

Jag har så otroligt kraftiga sammandragningar nu. Minns du om det var mer med barn nr 2 än 1?
  • Carabellis kusp
    Frida Li skrev 2016-02-22 08:23:01 följande:

Själv låg man vaken mellan 04-06, tråkigt!! O sen vaknar jag med förvärkar varje morgon. Hade inte alls det förra gången. Aj aj det gör ont!

Gör dina förvärkar ont? Eller blir det bara hård livmoder?
  • Emzaan
    Frida Li skrev 2016-02-22 08:23:01 följande:

Jag känner igen det där , jag har massor av sammandragningar/ förvärkar speciellt på kvällar. Jag känner ibland att det liksom drar och spänner i underlivet i samband mer sammandragningarna. Vi får se hur länge det dröjer. Har ju långt kvar till BF men födde båda tidigare tidigt( v 30 & 37). Förmiddagarna är min bästa tid, men sen är jag oftast knäckt resten av dagen. I lördags gick jag till isrinken och tittade på barnen som åkte. Sedan låg jag utslagen hela em och kvällen. Orkar nästan inget numera. Känns jobbigt att inte va till så mycket hjälp trotts att jag är hemma hela dagarna. Maken får ta mycket. Men jag måste inse att gå till affären är max vad jag klarar.
  • Frida Li
    Carabellis kusp skrev 2016-02-22 08:30:20 följande:
    Gör dina förvärkar ont? Eller blir det bara hård livmoder?
    Nej dom gör ONT!
Svar på tråden Marsbebis 2016