Smilla80 skrev 2016-03-22 08:47:52 följande:
Åh, man hade glömt hur små de är, vår lilla flicka ligger och ammar här nu och är så mini, mini, mini... :) Jag hade nästan glömt också hur mysigt det är med bebis, Gud vad jag njuter! Sista bebisen för oss...!
Det är så skönt nu att min man kan vara hemma i 2,5 v eftersom påsk infaller med de 10 dga, men börjar redan oroa mig lite för hur det blir när han börjar jobba och jag ska lämna barnen på skola och fsk på morgonen - dottern äter nämligen mycket på morgonen och det är ett enda töcken av amning, rapning och kräk vid den tiden de andra barnen ska göras klara och iväg plus att både jag o bebisen måste vara iordning också. Svårt att styra bebisens amningsbehov efter när skolan börjar. Hur ska jag fixa det tro?!
Ja, visst är det fint?

Jag tänker också att det är min sista bebis, så det gäller att känna med alla sinnen.
Hur gamla är dina andra barn nu igen? Jag hade min första lämning själv idag. Min 3-åring var jättesnäll och klädde på sig och kissade och städade undan sina leksaker utan minsta tjat och var sedan stolt som en tupp på fsk när hon fick visa sin syster. Då hade jag tid att amma innan vi skulle gå och bebisen var påklädd i tid. Förstås svårare för dig som har två barn, men stora är ju kapabel att sköta sig själv kanske. Jag tänker att jag kommer strunta i om bebisen har pyjamas och jag har kristofs i håret vid lämning, bara storasyster är i ordning och inte allt för stressad. Har du några knep från när du fick din tvåa?